Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduitko lapsena pitämään liian pieniä kenkiä, koska...

Vierailija
03.10.2010 |

vanhempasi eivät hoksanneet ostaa uusia? valititko että kengät ovat pienet vai kärsitkö hiljaa itseksesi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat oli pihejä ja harvemmin saatiin mitään uutta. Yleensä kaikki tuöi serkuilta, joille ei ollut enää käyttöä.

Pahinta oli koulun liikuntatunnit ja talven luistelut. Serkun vanhat luistimet jalassa, jotka pari numeroa liian pienet.

Vierailija
2/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhtenä vuonna oltiin niin köyhiä, että mä kivenkovaan väitin vanhojen kenkien vielä mahtuvan, vaikkei ne oikesti oikein mahtuneetkaan. Olin jo yläasteikäinen, joten äiti uskoi, vaikka vähän taisikin epäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin kuitenkin luistimia ja uimaräpylöitä, niiden kokoon äiti ei tainnut kiinnittää mitään huomiota.

Rakastin uida räpylät jalassa ja kun ne jäivät aivan liian pieneksi, käytin niitä silti. Samoin luistimia. Näiden seurauksena mulla on nykyään hankalat vaivaisenluut molemmissa jaloissa enkä pysty käyttämään mitään vähääkään erikoisempia kenkiä ilman että jalat kipeytyy.

Vierailija
4/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olivat jo valmiiksi melkein pienet. Pidin niitä kuitenkin, vaikka eivät kunnolla mahtuneetkaan, koska olivat niin lämpimät ja mielestäni kauniit ;)

Vierailija
5/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 80-luvulla ekalla koulun luistelukerralla (elämäni eka luistelukerta?) äitini serkun vanhat ja aivan liian isot luistimet jostain 60-luvulta. Muistan vieläkin opettajani katseen kun se yritti auttaa niitä mun jalkaan.

Vierailija
6/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hankittiin pari numeroa liian isoja, että mahtuu sit pidempään. Kompuroin aina aluksi kamalasti kun kompastuin kengänkärkiini..

Vierailija
7/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran sain naapurin tytöltä buutsit. no ne repesivät sivusta ja talvella tuli lumet kengistä sisälle. Joo, ihmettelen et miksi pidin niitä talvellakin. sain sitten joululahjaksi uudet kengät ja ne oli liian pienet. pidin niitä sinnikkäästi koko talven, kun en kehdannut sanoa et oli liian pienet. ainakin oli ehjät.

Vierailija
8/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetiin aina kunnolla kasvunvaraa, että ainakin ekan vuoden oli liian suuret. Viimeksi isä kai osti mun kanssa kengät kun olin 12 v, ne kengät olis edelleen liian suuret:-)

Vierailija
9/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä kysyi, ovatko sopivat. Vasta kotona uskalsin sanoa, että kengät ovat pienet. Olin kuusivuotias ja pelkäsin, että myyjä suuttuu. Tuolla mmenolla tosin suuttuivat vanhemmat.

Sitten muistn yhdet kumpparit, varpaita särki, kun niitä käytti. Taisin olla niin tyhmä, että en osannut yhdistää varvassärkyä liian pieniin kumppareihin.

Vierailija
10/10 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä kysyi, ovatko sopivat. Vasta kotona uskalsin sanoa, että kengät ovat pienet. Olin kuusivuotias ja pelkäsin, että myyjä suuttuu. Tuolla mmenolla tosin suuttuivat vanhemmat. Sitten muistn yhdet kumpparit, varpaita särki, kun niitä käytti. Taisin olla niin tyhmä, että en osannut yhdistää varvassärkyä liian pieniin kumppareihin.

vanhempasi pikemminkin olivat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä