Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni on tehnyt selväksi, että hän on saanut lapsia, jotta

Vierailija
03.10.2010 |

me huolehtisimme hänestä vanhana!

Paha vain, että vanhempani haluavat asua vielä eläkeläisinäkin perähikiällä ja että he eivät halua auttaa meitä nyt, kun perheemme elää pikkulapsivaihetta. Olemme ehdottaneet muuttoa lähemmäksi, mutta heitä kiinnostaa muutto vasta, jos tulevat itse todella avuntarpeeseen. Tosi kivaa lapsillemmekin, jos muistoiksi isovanhemmista jää, että tarvitsivat vain apua kotona selviytymiseen!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoista, että sitten vaatii vanhana apua, jos lapsuusaikasi vietit muiden hoidossa.

Vierailija
2/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäänkuin "velvollisuus" auttaa vanhempiaan, ovathan nämä sinun elämäsi alulle pistäneet ja sinua hoitanut ja huolta pitänyt, kun olet ollut lapsi.

Itse ainakin pidän ihan itsestäänselvyytenä ja jopa kunnia-asiana, että auttelen vanhempiani kun ovat vanhoja, siitäkin huolimatta että he eivät ihan hirveästi ehdi auttamaan meitä lasten kanssa/eivät jaksa, toki jonkinverran kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette ehdottaneet muuttoa lähemmäksi? En tajua. Haluatteko lähelle siksi, että voivat auttaa teitä nyt, vai siksi, että olisi helpompaa auttaa heitä? Hah, itsekästä puolin ja toisin.

Vierailija
4/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vain, että on näin köyhää perintöä annettavaksi lapsenlapsillekin... Eikö hän ikinä voisi vain tykätä meistä ja lapsenlapsistaan?

ap

Vierailija
5/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki on tuttua, on ystävät ja tekemistä. Hyvästi entinen elämä, tervetuloa kerrostalokaksio ja ainoana virikkeenä lastenlasten hoitaminen.

Mitä muuten yli 50v ihminnen ystävillä tai muistoilla tekisi? Tärkempää on omien lasten perhe-elämän helpottaminen. Hautajaisiinkin tulee vähemmän väkeä, kun eivät entisestä, vanhassa kaveriporukassa pyöri.

Vierailija
6/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös pyrkineet juurtumaan tänne, luomaan ihmissuhteita.

Vanhempiani sitoo paikkakunnalle vain vastikään eläkepäiviksi ostettu kolmio ja lähellä sijaitseva keskussairaala. Ei heilläkään ole sukua tuolla, mutta onneksi sentään ambulanssilla pääsee nopesti (sekä siellä että täällä) sairaalaan!

ap

Vierailija
7/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on elättänyt sinua kun olit lapsi ja nuori, joten sinun velvollisuutesi olisi auttaa häntä. Jos hän auttaisi vielä lapsiasikin, niin siinä on yhden autettavat enemmän, kuin mitä sinä olet tehnyt. Jos kerran tällä kaavalla ajatellaan. Miksi edes teit lapsia, jos et niistä itse kykene selviytymään.

Vierailija
8/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yksikään lapsi pyytänyt päästä maailmaan. Aina enemmän tai vähemmän vanhempien tahdosta on lapset tullut (tai olleet tulematta).

Ei lapsilla ole mitään VELVOLLISUUTTA hoitaa vanhempiaan. Jos hankkii lapsia, hyväksyy samalla sen että on elatusvelvollinen, ei sitä lapsen velaksi saa lukea.

Vierailija
9/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yksikään lapsi pyytänyt päästä maailmaan. Aina enemmän tai vähemmän vanhempien tahdosta on lapset tullut (tai olleet tulematta).

Ei lapsilla ole mitään VELVOLLISUUTTA hoitaa vanhempiaan. Jos hankkii lapsia, hyväksyy samalla sen että on elatusvelvollinen, ei sitä lapsen velaksi saa lukea.

myöskään pidä olettaa, että omat vanhemmat hoitaisi omia omasta tahdosta synnytettyjä lapsia.

Vierailija
10/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siippani taasen sai kuulla joitakin vuosia sitten, että hänet tehtiin vain pelastamaan isänsä ja äitinsä avioliitto, mukavaa eikö?

Ja ei muuten pelastunut liitto, ero tuli kuitenkin. Joten älää eroaikeissa olevat tehkö vauvaa liittoa pelastamaan. (näistä kun olen joskus täällä lukenut)

Vierailija
11/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdimme lapsistamme hyvin. Olemme päätäneet, että emme työnnä heitä omilleen liian aikaisin, vaan myös tuo luonteeltaan haastavin lapsemmekin saa tukemme esim opiskeluilleen yli täysi-ikäisenäkin. Saa asua kotonakin. Opetetaan sen verran fiksuksi, että oppii olemaan osana perheyhteisöä.

Minä. Muutin pois kotoa 16 vuotiaana. Tein töitä ja opiskelin lopulta ammattikorkeakoulutukinnon. En tiennyt, että vanhemmillani olisi ollut juridinenkin velvollissuus tukea minua hieman itsenäisen elämäni alussa, joten selvisin, laihduin ja nyt on jo varaa elää leveästikin.

ap

Vierailija
12/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt edelleen heidän pitäisi tehdä sinun mieliksi ja muuttaa teillepäin asumaan?

Voi tätä kiittämättömyydeen määrää. Kyllä mä sua tavallaan ymmärrän, olisihan se kivaa, jos lähellä olisivat ja auttaisivat teitä pikkulapsivaiheenne kanssa, mutta mutta...

Hankalaa, kun olette niin erilaisia.

Vierailija
13/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siippani taasen sai kuulla joitakin vuosia sitten, että hänet tehtiin vain pelastamaan isänsä ja äitinsä avioliitto, mukavaa eikö? Ja ei muuten pelastunut liitto, ero tuli kuitenkin. Joten älää eroaikeissa olevat tehkö vauvaa liittoa pelastamaan. (näistä kun olen joskus täällä lukenut)

Sellaista ei kannata ottaa puolisokseen, tulee tekemään jotain pahaa itselleen tai muille, jos ikänsä on kärsinyt jo.

Vierailija
14/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne sua kuitenkin 16 vuotta, se on aika paljon minusta. Ei kaikkien vanhemmat elätä senkään vertaa vaan antavat huostaan tai joissain maissa myyvät ja pistävä kadulle.

Vierailija
15/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siippani taasen sai kuulla joitakin vuosia sitten, että hänet tehtiin vain pelastamaan isänsä ja äitinsä avioliitto, mukavaa eikö? Ja ei muuten pelastunut liitto, ero tuli kuitenkin. Joten älää eroaikeissa olevat tehkö vauvaa liittoa pelastamaan. (näistä kun olen joskus täällä lukenut)

Sellaista ei kannata ottaa puolisokseen, tulee tekemään jotain pahaa itselleen tai muille, jos ikänsä on kärsinyt jo.

että lapsia pitäisi tehdä aivan muista syistä kuin avioliiton pelastamiseen. Ei ole kärsinyt vaan on ollut paras isä ja aviomies. (Mutta ei se silti kovin mukavaa ole.)

Vierailija
16/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että autan jonkin verran. On tosin aika raskasta ajaa 1000 km suuntaansa antamaan apua, joten toivottavisti muuttavat silloin jo lähemmäksi. Muistan sukupolvien ketjusta, että miten kävimme isän vanhempien luona, autettiin ja tunnelma oli kireä.

ap

Vierailija
17/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei monen mielestä ole hyvä syy, en kuitenkaan kadu, päinvastoin.

Vierailija
18/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että autan jonkin verran. On tosin aika raskasta ajaa 1000 km suuntaansa antamaan apua, joten toivottavisti muuttavat silloin jo lähemmäksi. Muistan sukupolvien ketjusta, että miten kävimme isän vanhempien luona, autettiin ja tunnelma oli kireä. ap

kun etäisyyttä on noinkin paljon, ihan puhdasta faktaa. Jos asuisivat lähtempänä voisit auttaa enemmän, nyt tulet tekemään sen mitä voit, vaikka isäsi mitä haluaa, ei voi mtn.

Vierailija
19/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yksikään lapsi pyytänyt päästä maailmaan. Aina enemmän tai vähemmän vanhempien tahdosta on lapset tullut (tai olleet tulematta). Ei lapsilla ole mitään VELVOLLISUUTTA hoitaa vanhempiaan. Jos hankkii lapsia, hyväksyy samalla sen että on elatusvelvollinen, ei sitä lapsen velaksi saa lukea.

Jos hankkii lapsia, hyväksyy sen, että on elatusvelvollinen, mutta omat vanhemmat eivät ole enää siinä vaiheessa vastuussa jälkipolvista. Harva tätä pystyy hyväksymään.

Vierailija
20/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yksikään lapsi pyytänyt päästä maailmaan. Aina enemmän tai vähemmän vanhempien tahdosta on lapset tullut (tai olleet tulematta). Ei lapsilla ole mitään VELVOLLISUUTTA hoitaa vanhempiaan. Jos hankkii lapsia, hyväksyy samalla sen että on elatusvelvollinen, ei sitä lapsen velaksi saa lukea.

Jos hankkii lapsia, hyväksyy sen, että on elatusvelvollinen, mutta omat vanhemmat eivät ole enää siinä vaiheessa vastuussa jälkipolvista. Harva tätä pystyy hyväksymään.