Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaisissa ehkä tämä juttu vetoaa kansaan

Vierailija
03.10.2010 |

että ehdokkaat ovat ihan tavallisen oloisia helposti lähestyttävisä kansalaisia, eikä sellaisia mainostoimiston luomia keinotekoisia juppeja ulkoaopeteltuine repliikkeineen kuten esim. Katainen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sillä että on niin idootit lapset, etteivät muuten saa työtä kuin äidin ja isän avustuksella.

Näinhän se on. Katselin kauhulla politiikkaa 20 vuotta sitten

Pakolainen nro. 1 on nuori 18-30 vuotias ihminen, jolta on evätty normaali perinteinen elämä kotimaassaan.

Pakolainen joka vailla tulevaisuuttaan työskentelee pätkissä ja sitkuttelee työttömyyspäivärahoilla osan vuodesta. Tämä on aivan normaalia nuorten elämää tänäpäivänä. Ei minun nuoruudessa. Usein koulujen jälkeen oli vakityöpaikka jo tiedossa ja säästämisen saattoi aloittaa. Vauvatkin olivat jo aluillaan. Elämästä löytyi sisältö.

Tämän kaiken eväsimme lapsiltamme.

Huomenna tuhannet nuoret juovat itsensä horrokseen huolesta jonka epävarma tulevaisuus aiheuttaa.

En näe nuorten elämässä mitään sisältöä. Tämä ongelma tulee kaatamaan koko systeemin ja toivottavasti vie syylliset mennessään. Myös minut entisen osasyyllisen "äänestäjän".

Onneksi omille lapsille on turvattu tulevaisuus. Saavat suhteilla töitä.

Vierailija
2/43 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin Katainenkin.

Mutta molemmilla on tietysti myös ärsyttäviä mielipiteitäkin, että ei pelkästään se ulkoinen olemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne puhuttelevat kansaa joka ei ymmärrä politiikkaa ja yhteiskunnan rakenteita syvemmin.

- Haluatko että ulkomaalaisia on vähemmän viemässä työpaikkoja?

- Haluatko antaa vähemmän rahaa köyhille maille, kun itselläsikin on köyhää? jne jne jne. Sitä sanotaan populismiksi, se vetoaa yksinkertaisiin ja vihaisiin.

Esimerkiksi: Oikeasti äänestäjät eivät tajua, että nuorta työvoimaa on saatava ulkomailta, meiltä loppuu tekijät! Suomi kansakuntana ikääntyy niin, että olemme kohta pulassa eläkeläisten kanssa.

Maahanmuuttopolitiikka voisi kyllä tiukentaa ja kotouttamista kehittää, että syrjäytymisen sjaan muuttajat todella pääsevät opiskelemaan ja työelämään.

Meillä on melkein puoli miljoonaa työtöntä nytkin.

Vierailija
4/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, just näitä juuri ja juuri kahvipöytätasoiseen taivasteluun kykeneviä kansalaisia tosiaan. Eli yksinkertaistettuja mielipiteitä ja keinoja, tyyliin "on erottava EU:sta" tai "rajat kiinni", ajattelematta yhtään sen pidemmälle mitä kamalaa kyseiset keinot aiheuttavat ihan heidän omalle viiteryhmällensäkin.

Vierailija
5/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne puhuttelevat kansaa joka ei ymmärrä politiikkaa ja yhteiskunnan rakenteita syvemmin.

- Haluatko että ulkomaalaisia on vähemmän viemässä työpaikkoja?

- Haluatko antaa vähemmän rahaa köyhille maille, kun itselläsikin on köyhää? jne jne jne. Sitä sanotaan populismiksi, se vetoaa yksinkertaisiin ja vihaisiin.

Esimerkiksi: Oikeasti äänestäjät eivät tajua, että nuorta työvoimaa on saatava ulkomailta, meiltä loppuu tekijät! Suomi kansakuntana ikääntyy niin, että olemme kohta pulassa eläkeläisten kanssa.

Maahanmuuttopolitiikka voisi kyllä tiukentaa ja kotouttamista kehittää, että syrjäytymisen sjaan muuttajat todella pääsevät opiskelemaan ja työelämään.

Vierailija
6/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni PS ei vastusta Suomeen töihin tulevia maahanmuuttajia. Jopa "pääpahis" Halla-aho sanoi näin.

Vierailija
7/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun puolestani tervetuloa jokainen joka omilla rahoillaan matkustaa tänne, ostaa asunnon omilla rahoillaan, ja hommaa itse työpaikan ja elättää omilla rahoillaan itsensä.

Mutta nämä pakolaiset joille maksetaan kaikki... Mihin niitä muka tarvitaan?

Vierailija
8/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinua tai minua sitten tarvitaan? Meitä jokaista on hyvinvointivaltio auttanut suurin piirtein joka elämänkäänteessä. Jo se että sait syntyä turvallisesti, perheesi sai lapsilisää, sait ilmaisen perus- ja jatkokoulutuksen, opintotukea, asumislisää... you name it.

että minun puolestani tervetuloa jokainen joka omilla rahoillaan matkustaa tänne, ostaa asunnon omilla rahoillaan, ja hommaa itse työpaikan ja elättää omilla rahoillaan itsensä.

Mutta nämä pakolaiset joille maksetaan kaikki... Mihin niitä muka tarvitaan?

Vierailija
9/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinua tai minua sitten tarvitaan? Meitä jokaista on hyvinvointivaltio auttanut suurin piirtein joka elämänkäänteessä. Jo se että sait syntyä turvallisesti, perheesi sai lapsilisää, sait ilmaisen perus- ja jatkokoulutuksen, opintotukea, asumislisää... you name it.

Ja vanhemmat ovat veroissaan nämä jo moneen kertaan maksaneet... ja itse tulet maksamaan omista veroistasi lastesi koulutuksen jne.

Vierailija
10/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtio ei ole tarvinnut tukea hänen kasvamistaan aikuiseksi eikä peruskouluttaa.

Kun taas minuun valtio oli 20 ikävuoteeni mennessä satsannut valtavat summat rahaa.

Vierailija
11/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että ne yksinkertaisimmat asiat ovat yleensä totta. Kaiken kun yksinkertaistaa, jäljelle jää ne pääasiat ja "big picture", ei mitään maailmanpelastus-paskaa. Esim. mitä tarvitset hyvään elämään? Joku alkaisi varmasti luettelemaan harrastuksiaan jne., mutta totuus on että kun on katto pään päällä, 90% asioista on hyvin.

Perussuomalaisten näkemyksissä on paljon sellaista, jota en kannata. Esim. naisten solvaaminen, "eroon EU:sta"-puheet jne. Mutta nuo eivät tule koskaan menemään läpi, siksi otan riskin ja äänestänkin tällä kertaa Persuja. Heillä on kuitenkin perusperiaatteet ok (minun mittapuuni mukaan) ja maalaisjärki käytössä. Samaa ei voi sanoa muista puolueista...pahiten olen pettynyt Vihreisiin ja näiden totaaliseen takinkääntöön vallan myötä.

Vierailija
12/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa vastata kysymyksiin kierrellen, jaaritellen ja asian vierestä puhuen on helvetin rasittavaa. Tätä taustaa vasten persujen tapa puhua kansalaisille on oikein tervetullut.

Vierailija
13/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahiten olen pettynyt Vihreisiin ja näiden totaaliseen takinkääntöön vallan myötä.

Vihreiden eilinen hyökkäys PS:a vastaan oli jotenkin tosi säälittävää. Tuli vähän sellainen "huono häviäjä" vaikutelma. Ei PS:sta tarvitse pitää, mutta tuollainen kiukuttelu on tosi lapsellista.

Vierailija
14/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, että pääsevät solahtamaan yhteiskuntaan. Lapsilisät, toimeentulotuet, asumistuet, terveydenhuollon, koulutuksen. Alkuun heidänkin on päästävä, että voivat osallistua myöhemmin verovarojen kerryttämiseen.

Maailamssa hyvnvointi on jakautunut epätasaisesti kulttuurisista, maantieteellisistä, historiallisisita syistä. Sivistynyt ihminen kykenee ymmärtämään, että eriarvoisuutta kannattaa tasoittaa, että koko potti ei räjähdä käsiin.

Ei ole Suomeen tulevien naisten, lasten, nuorten, miesten vika se, että heidän oma kotimaansa on ollut läpimätä ja mahdoton elää.

Mutta säännöt on tehtävä sile, ttä tulijat eivät sanele sitä miten Suomesssa eletään He sopeutuvat ennen kaikkea meidän kulttuuriimme ja siihen tarvitaan apua!

Vierailija
15/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välillä sieltä katon alta on tultava ulos muiden ihmisten joukkoon. Jos näillä muilla ihmisillä menee huonosti, pitemmän päälle sinunkin hyvinvointisi joutuu melkoisen uhan alle.

Yhteiskunnallinen ajattelu on selkeistä päämääristään huolimatta monimutkaista.

Persut eivät ole joutuneet vallankahvaan. Se nitistää palopuheisimmatkin yksilöt.

Vierailija
16/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maahanmuuttajaryhmä sanelee miten Suomessa eletään? En ole kyllä sellaista sanelua nähnyt missään. Voitko konkretisoida esimerkeillä? Joku suvivirren veisuukielto (jos sellaista oikeasti on jossain) on lähtöisin ihan kantasuomalaisten omasta ajattelusta.

Jos sitten tarkoitatkin sitä, että monet ulkomaalaiset koettelevat suomalaista rikoslainsäädäntöä touhuillaan, niin tässähän meillä on jo toimivat oikeusvaltio hoitamassa tätä puolta.

Mutta se on erittäin totta että sopeuttaminen kieleen ja yhteiskunnan lakeihin ovat erittäin tärkeitä asioita maahanmuuton onnistumisessa.

Mutta säännöt on tehtävä sile, ttä tulijat eivät sanele sitä miten Suomesssa eletään He sopeutuvat ennen kaikkea meidän kulttuuriimme ja siihen tarvitaan apua!

Vierailija
17/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minun puolestani tervetuloa jokainen joka omilla rahoillaan matkustaa tänne, ostaa asunnon omilla rahoillaan, ja hommaa itse työpaikan ja elättää omilla rahoillaan itsensä. Mutta nämä pakolaiset joille maksetaan kaikki... Mihin niitä muka tarvitaan?

meillä on täällä YKSIKIN köyhyydessä elävä SUOMALAINEN yh-äiti tmv niin emme tarvitse ensimmäistäkään ulkomaalaista tänne elätettäväksi.

Vierailija
18/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aloitus ei ollut sitten mikään perussuomalaisten vaalimainos, vaan mietin vaan itse, että mikä siinä puolueessa vetoaa (kannatus oli jo yli 12%) ja tämä voi olla yksi merkittävä syy siihen.

Vierailija
19/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä Pirkanmaalla ehdokkaat on melkein kaikki yliopiston käyneitä. Käsitys, että PS-ehdokkaat on kaikki jotain lähipubin Rane-hitsareita, on väärä! Hehän ovat haalineet ihan uskottavia ehdokkaita kasan.

Minusta on hienoa, että tähän piiperrykseen ja järjettömyyteen saataisiin vähän tolkkua. Ei PS sitä yksin tee, mutta ehkä herättää nämä suuretkin puolueet. Ja Vihreät tosiaan saa ajautua sinne marginaaliin. Minusta on aivan käsittämätöntä, että suomalaisessa politiikassa joku homoliitto-kysymys on "se vaalikauden juttu". Eihän se ole. Pientä marginaalia koskeva asia ja se pitäisi voida viedä läpi ilman suurempaa hälinää. Sen sijaan päätettävänä olisi oikeastikin tärkeitä asioita.

Vierailija
20/43 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehdokkaat ovat ihan tavallisen oloisia helposti lähestyttävisä kansalaisia, eikä sellaisia mainostoimiston luomia keinotekoisia juppeja ulkoaopeteltuine repliikkeineen kuten esim. Katainen.

Loppupeleissä nimittäin näiden tavisten kykyyn osata Arkadianmäellä yhtään mitään ei luoteta. Perussuomalaisten ehdokkaat ovat lisäksi kouluttamattomia kylähulluja suurin osa, joten heillä on ihan oikeasti huonot mahdollisuudet hoitaa kansanedustajan hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme