Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskausoireita tulla jo viikolla 3?

Vierailija
26.04.2006 |

Kyselee lapseton, jolla ei ole kokemusta raskauksista :) Luin äsken toisilta sivuilta, että jollakin olisi ollut oireita jo ennen kuukautisten pois jäämistä. Minulla on omituisia alavatsatuntemuksia, ei kuitenkaan kuukautiskipuja, ne ovat ihan erilaisia. Nyt alavatsaa jotenkin " aristaa" ja " painaa" . Vaikea selittää. Vai voisivatko nämä sittenkin olla kuukautiskipuja, vaikka ovatkin aika erilaisia? Kertokaa, oi viisaammat :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" viikolla 3 - 5" , kun olen toivonut raskautta, mutta en ole kuitenkaan ollut raskaana.

Vierailija
22/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin on vaikea ymmärtää miten ihmismieli toimii, ja mitä ovat ns. psykosomaaattiset oireet. Ovat siis oireita, jotka ihan oikeasti tuntuvat fyysisiltä oireilta mutta ovat vain psyykkisesti aikaansaatuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä aika jännä juttu on se että aloin ihmetellä arkoja rintojani joitakin päiviä ennen kuutautisia, joita ei sitten ajallaan koskaan tullutkaan. Ja testi näytti plussaa. Pian sen jälkeen alkoivat sitten muut oireet; pahoinvointi, palelu, hillitön väsymys.

Mihin perustuu teoriasi oireiden alkamisesta raskausviikolla 6?

Vai kuvittelinko kaikki oireeni? Vai olenko kuvitellut koko raskauden? Kun nyt pitäsi olla jo viikko 24 menossa... vai kuvittelenko vain..

Vierailija
24/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai niitä raskausoireita voi löytyä jo hedelmöittymisestä asti. Kuka muitaa legendaariset keskustelut röf röf pinossa " tunsin siittön uivan munasoluuni" ?

Mutta hei kivahan se on, että on puuhaa!

Vierailija
25/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi täälläkin vähemmän näitä " naapurinin ei ole tampannut mattojansa viikkoon" -tyyppejä.

Oletko sinä yksi heistä?

Vierailija
26/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppihan se heti arvasi ruokapöydässä(kun valitin huonoa oloa, eikä mikään maistunut), että varmasti olen raskaana, minä vaan vänkäsin että kuukautistenkin pitäisi alkaa vasta ensi viikolla, että älähän liikoja toivo..no, eivätpä alkaneetkaan kuin vuoden päästä ne kuukautiset sitten.

Vierailija
27/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vaan naurettavaa - ja ehkä vähän säälittävääkin, että joillain elämä on niin tyhjää, että raskausoireita pitää etsiä jo rv3.

Mutta kukin kykyjensä ja kapasiteettinsa mukaan.

Vierailija
28/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä että niitä kukaan etsimällä etsisi.

Mutta aika jännistä jutuista sinäkin jaksat ärsyyntyä, ja olet oikeassa, kukin kykyjensä mukaan.

Vierailija
29/31 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä raskaudesta en muista, mutta silloinkin testasin pari päivää ennen kuukautisten alkamista ja plussaa näytti.

Toisessa raskaudessa aavistelin olevani raskaana, koska rinnat tulivat todella aroiksi ja minua palelsi koko ajan, vaikka oli helteinen elokuu. Toiset istuivat pihalla shortseissa ja t-paidassa ja minä pidin toppatakkia päälläni. Plussan testasin kolme päivää ennen kuukautisten alkua.

Ja minulla ei normaalisti kuukautiset aiheuta muita oireita kuin kuukautiskivut, turvotuksen ja tietenkin vuodon.

Ja sille idiootille, joka väitti, ettei hormonitoiminta muutu ennen kuin rv6: olet todellakin idiootti ja kannattaisi tutustua hieman paremmin biologiaan.

Vierailija
30/31 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli naisen elimistössä ja hormoneissa ei tapahdu muutoksia ennen rv6, niin raskautta ei ole olemassa, eikä alkio pääse kiinnittymään kohdunseinämään. Tällöin myöskään istukka ei ala kehittymään. Hormonaaliset muutokset ovat siis välttämätön seikka ja niitä alkaa tapahtua sillä samalla kellonlyömällä, kun alkio hedelmöittyy. Raskausoireet alkavat näinollen jo siitä, kun alkio kiinnittyy ja herkimmät oman ruumiinsa kuuntelijat alkavat tuntea ensimmäisiä oireita samoihin aikoihin.

Vierailija
31/31 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik