Missä maassa haluaisit asua?
Jossain muualla kuin Suomessa, Suomea ei saa nyt sanoa.
Mulle kelpaisi Yhdysvallat ja sieltä vaikka Florida.
Kommentit (42)
Ja juuri Länsi-Irlannissa, Mayossa, Galwayssä tai Donegalissa. Tykkään maisemista siellä, elämänrytmistä ja ihmisistä. Säähänkin oppii suhtautumaan:-). Jos nyt liikennettä ei lasketa, niin aika turvallista siellä on myös. Ja voisin luoda unelmieni puutarhan;.)
Thaimaaseessa!
Olen tatuoitu jätkä!
olen asunut vain suomessa, enkä tod. näk minnekään täältä muuta - en oikeasti edes halua.
Vammaisten lasten tilanne on edelleenkin aivan hirveä Bulgariassa. Lapsia myös kidnapataan seksiorjiksi yms. tosin nämä lapset on usein köyhiä romanityttöjä, joten ei heistä niin välitetä.
Varakkaalla/hyvin toimeentulevalla on kyllä hyvät oltavat Bulgariassa ja onhan siellä kaunista ja ihmiset ystävällisiä, mutta paljon on myös niitä varjopuoliakin mafia yms. Lasten yksin ulkonaolokin on niin paikkakuntakohtaista missä voi olla yksin ja missä ei.
oletko lukenut jotain lomabrosyyriä vai mistä tällaisen latteuden keksit? se on ihan hirveän vaarallinen paikka aikuisillekin :D
Esim. äitiysloma 12 kk, koulu alkaa 7-vuotiaana, lapset voivat mennä yksin ulos (ei kidnappauksia tms.), kadulla uskaltaa yölläkin liikkua. Ehkä sinulla on se tieto vain lomabrosyyreistä, Bulgaria ei ole vain Sunny Beach.
Esim Dublinissa on alueita, jossa ei kovin turvallista ole. Fingalasissa esim sattuu ja tapahtuu alvariinsa, ammuskelu ei ole harvinaista. Amsterdmissa on alueita, joille ei juuri kannta mennä.
Afrikka: Nigeria, Ghana, Etelä-Afrikka, Kenia
Eurooppa: Espanja, Italia, Viro...
Vaikka Botswana, sambia, Uganda... Et sentään Kongoa (Zaire) laittanut listalle?
Norjassa tai Hollannissa, enkä osaa laittaa näitä etusijajärjestykseen.
Hollannissa olen käynyt 3 kertaa ja luulen, että käyn siellä joskus (kun rahaa on enemmän) monta kertaa vuodessa. Koti, suomalainen mies ja lapset ovat Suomessa, joten muutto ulkomaille ei ole edes mielessä. Mutta voinhan käydä kesämökkeilyn sijaan tuolla matkailemassa :-)
Ja Norja vain on niin ihanan kaunis, vaikka säät ei olekaan mitkään kummoiset (siellähän sataa ihan hirvittävästi).
Olen siellä asunutkin ja rakastan sitä maata!
ulottuu yhteiskunnan joka tasolle.
Esim Dublinissa on alueita, jossa ei kovin turvallista ole. Fingalasissa esim sattuu ja tapahtuu alvariinsa, ammuskelu ei ole harvinaista. Amsterdmissa on alueita, joille ei juuri kannta mennä.
Mutta näyttää siltä, että muutetaan Intiaan. Kyllä sekin kelpaa.
törmää mafiaan.
Jos on tavis ihminen siellä, niin elämä on kyllä melkoisen turvallista. Omaisuudestaan saa pitää paremmin huolen ja liikennekuri löysempää, mutta esim. henkirikoksissa Suomi kirkkaasti edellä. Maalaisjärjellä pärjää pitkälle.
Koulutuksen valitsemalla on mahis mukavaan elintasoon. Palkat ovat alhaisempia, mutta niin myös hinnat. Ihmiset kasvattavat enemmän omia tuotteita ja vaihdanta kukoistaa. Ihminen ei jää sillä tavalla yksin kuin täällä.
Romaneilla ei mene yhtä mukavasti, mutta melkolailla ovat siihen itsekin syypäitä.
itrse olen asunyt vain Lontoossa tämän lisäksi ja surkeetahansiellä oli oikeasti. Olin au pairina nuorena tyttönä ja hauskin varmaan, että perhe luuli, että menen sinne tienaamaan rahaa:)
Toivottaavsti ovat hengissä ja tajuavat, että Suomen elintaso on paljon parempi!
Ranska, Italia tai Espanjakin.
Kreikka.
Ei oikeasti ketään ole tarkoitettu asumaan tällaisessa kylmyydessä.
Maailman paras maa.