Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myytkö ison ok-talosi kun lapset muuttaa kotoa

Vierailija
01.10.2010 |

Moni ajattelee näin, mutta miksi?

Minä kyllä keksin kaikille huoneille käyttöä kyllä ja missäs majoitan lasteni perheet jos meilä ei ole ylimääräistä tilaa.

Toiseksi, puutarhani on mulle sen verran rakas, että kun sitä on itse rakentanut parikymmentä vuotta, niin tuskin haluan luopua siitä, jos ei ihan pakko ole.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ajattelee näin, mutta miksi?

Minä kyllä keksin kaikille huoneille käyttöä kyllä ja missäs majoitan lasteni perheet jos meilä ei ole ylimääräistä tilaa.

Toiseksi, puutarhani on mulle sen verran rakas, että kun sitä on itse rakentanut parikymmentä vuotta, niin tuskin haluan luopua siitä, jos ei ihan pakko ole.

Vierailija
2/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä luonasi perheen perustettuaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä talo on meille rakas. Toivon että joku lapsista vieä asettuu tähän jälkeemme asumaan, lapselleni voin siis tämän siirtää, ja siinä vaiheessa siirryn itse pois alta. Ihanne olisi, että saisin samaan pihaan rakentaa/ rakennuttaa mummun "rivin" ja asua siinä vanhuuspäiväni.

Vierailija
4/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää, että meillä "mummolassa" olisi sitten tilaa majoittaa lapsia ja lapsenlapsia vaikka useampi perhe kerralla. Järjestää yhteisiä jouluja, ottaa lapsenlapsia lomilla hoitoon jne...

Vierailija
5/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä puutarha mullekin on rakas ja romua riittää joka huoneeseen. Mutta mä haluan silti mieluummin asua pientä kerrostalokämppää ja kesämökkiä heti kun lasten sosiaalinen verkosto ei enää pidättele mua siellä omakotitaloalueella. Kesämökki on vielä rakkaampi ja en tarvi halua kahta huolehtimiskohdetta. Muuttaisin siis jo nyt pois sieltä muuten mut noiden kaverisuhteiden takia pysyn siellä.

Vierailija
6/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmittää, siivota, tehdä lumitöitä turhan isossa mittakaavassa vähenevin voimin.

Vierailija
7/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo miettinyt ylimääräisille huoneille käyttöä. Toki hyvä on olla tilaa kun lapset perheineen tulevat kylään.

Sitten kun alamme olla miehen kanssa jo vanhoja (tai ainakin eläkkeellä) on järkevää muuttaa kerrostaloasuntoon esim. johonkin senioritaloon.

Vierailija
8/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä talo on ollut suvussa niin ei mies halua luopua. Ompahan lapsilla kyläpaikka jossa yöpyä.

Vierailija
9/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötontille rakkaudella rakennettu. Tänne toivottavasti tulevat lapsenlapset mummun luo vaikka yökylään ja marjaretkelle... Kaikille lapsille ja heidän perheilleen on tilaa käydä kylässä.

Vierailija
10/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää turhasta tilasta enkä siivoamisesta (mitä isompi talo sitä enemmän tavaroita joista pyyhkiä pölyjä ja sitä enemmän ikkunoita pestävänä. Toki lastenhuoneista voisi tehdä esim. vierashouneen, työhuonene, harrastushuoneen jne, mutta asun mieluummin kompaktisti.

Jos asuisimme isossa ok-talossa, muuttaisimme todennäköisesti lasten kotoa lähdettyä 3 h + keittiö asuntoon. Yhdestä huoneesta tehtäisiin yhdistetty työ-kirjasto-vierashuone, loput olisi sitten meidän makkari ja olkkari.

Vierailija
11/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tulevat kohta takaisin siippoineen ja lapsineen.

Meillä on kolme lasta. Sunnuntairuokapöydässä on äkkiä 2 + 3 + 3 x 2 henkilöä, noin tilastollisesti ottaen... ( jep, tiedetään, 1,8 on tilastollinen lapsimäärä, mutta sellaisia perheitä ei ole kuin pk-seudulla ... )

Vierailija
12/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketähän ne on, jotka vanhempina pissaa vaippoihinsa, sairastavat ja kuolevat syöpään viiskymppisinä, kärsivät syvästä masennuksesta ja elmänhaluttomuudesta, riitaantuvat lastensa kanssa tai jättävät miehensä ja puolittavat omaisuutensa.

Vierailija
13/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan varamsti vielä lasten pois nauttia omakotiasumisesta. Ei meillä ole ikääkään vielä kun siinä 45v suunnilleen kun lapset on todennäköisesti muuttaneet pois.

Kyllä silloin vielä varmasti jaksaa puutarhaa hoitaa ja talosta huolehtia. Kivahan se on lapsillekkin että voivat sitten yöksi jäädä vieraillessaan.

Sitten vasta myydään pois kun ei jaksa itse enää hoitaa taloa ja pihaa.

Vierailija
14/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain kivasta paikasta.Vaikka meren tai järven rannalta. Vierashuone riittää pojalle ja hänen mahdolliselle perheelleen. Kesällä asutaan mökillä niin paljon kun mahdollista.

Vierailija
15/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempanikaan ole myyneet vieläkään. Hyvin harva niin taitaa tehdä.

Isovanhempanikin asuivat ok-talossa niin kauan kuin jalat kantoivat.

En minä lapsiani varten huoneita säästä, tuskin kauheasti yökyläilevät elleivät muuta kauaksi. Vaikeaa vaan kuvitella että neljän makuuhuoneen asunto olisi jotenkin ylivoimaisen iso pidettäväksi. Periaatteessa ei jää kuin yksi ylimääräinen huone jos molemmilla aikuisilla on sitten omat työhuoneet. Enköhän minä sen yhden ylimääräisen huoneen kanssa pärjää =D.

Vierailija
16/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi, ja asumme 3 h + keittiö asunnossa. Ja olemme miehen kanssa suunnitelleet, että kun lapsi muuttaa pois, niin muutamme jossain vaiheessa kaksioon lähemmäs keskustaa. City-mummolla Helsingissä siis tiedossa :) Jos siis lapsenlapsi(a) tulee ylipäänsä, sitähän ei koskaan tiedä. Ja yökyläänkin ovat tervetulleita, ei se kaksio sitä estä, sen tiedän ihan kokemuksestakin :)

Vierailija
17/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan varamsti vielä lasten pois nauttia omakotiasumisesta. Ei meillä ole ikääkään vielä kun siinä 45v suunnilleen kun lapset on todennäköisesti muuttaneet pois. Kyllä silloin vielä varmasti jaksaa puutarhaa hoitaa ja talosta huolehtia. Kivahan se on lapsillekkin että voivat sitten yöksi jäädä vieraillessaan. Sitten vasta myydään pois kun ei jaksa itse enää hoitaa taloa ja pihaa.

Vierailija
18/18 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki vanhikset dementoidu tai muuten "ole niin pihalla" ettei itse tajuaisi ettei jaksa enää hoitaa taloa. Toki osalle käy niin, mutta en nyt sen riskin takia, että minä ehkä saatan kuulua niihin jotak eivät enää itse tajua kun eivät jaksa pihaa ja taloa hoitaa, ala taloani 45v ikäisenä myymään. :D