Espoon parhaimmat/viihtyisimmät asuinalueet! ev
Kommentit (74)
Ipanoita ei uskalla päästää ulkoilemaan, kun ei ole jalkakäytäviä.
Kalajärvi, Mankkaa, Laurinlahti, rantaraitin varren rivitaloalueet
Omat suosikkini ovat Tapiola, Pohjois-Tapiola, Etelä-Laajalahti sekä ranta-alueet, jotka kohtullisella etäisyydellä Tapiolasta ja Helsingin keskustasta eli Westend, Haukilahti sekä Matinkylän ranta-alue (sis. Koukkuniemi, Iirislahti, Nuottaniemi, Nuottalahti).
Itselleni tärkeintä on, että alue on rauhallinen pientaloalue, josta lyhyt matka palveluiden äärelle ja Helsingin keskustaankin, toimiva joukkoliikenne on suuri plussa. Meren läheisyyskin on iso bonus, tosin itselläni tulee näiden edellä mainittujen kriteerien jälkeen.
on monessakin paikassa, esim. järvenranta-alueet Viherlaakossa ja Lippajärvellä jne. mutta kokonaisuutena esim. Tapiola ja Laajalahti parhaita. Palvelumattomat, uudet pientalohelvetit, jotka täynnä Nokia-insinöörejä ovat mun mielestä kaikkein aneemisimpia ja kauheita. Sellaset uudet pientalot, joiden pihalla kaksi autoa, trampoliini ja kaasugrilli.
Alueella pitää olla vaihtelevuutta ja eloa.
laaksolahtelainen äiti juuri valitti, ettei hänen kotikulmillaan lapset voi esim. pyöräillä pimeällä, koska mopot ja maasturit sujahtelevat joskus kovaakin ohi. Ja kun ei tosiaan ole niitä jalkakäytäviä, niin samalla tiellä mennään. Aika pelottavaahan se on.
siihen postimerkin kokoiselle omalle pihalle, niin mikäs siinä. Meillä päin lapset kuitenkin painavat pyörillä ja potkulaudoilla ympäri taloyhtiön aluetta. Silloin on kiva, että mopoilla ja jalankulkijoilla on omat kaistansa.
muuten, että puhutaan Westendistä ja Karakalliosta samassa yhteydessä.
Tietty siitä on jo aikaa, kun minä siellä paljasjaloin kuljin hiekkatiellä, mutta se on se mun alue kuitenkin. Nyt vaan on asvalttitiet ja sinne missä ennen oli yksi vanha huvila on nyt kolme uutta valtavaa tiilitaloa. Eli jos saa valita niin 80-luvun alun Nöykkiö! Sen turvallisempaa maalaismiljöötä saa hakea!
Palvelumattomat, uudet pientalohelvetit, jotka täynnä Nokia-insinöörejä ovat mun mielestä kaikkein aneemisimpia ja kauheita. Sellaset uudet pientalot, joiden pihalla kaksi autoa, trampoliini ja kaasugrilli.
Alueella pitää olla vaihtelevuutta ja eloa.
omaan kokemukseen pohjaten nuo esimerkit laitoin.
Karakallio on viihtyisä viherlähiö, talot on rakennettu ns. maastoon, paljon puita, aika rauhallinen paikka, Leppävaaran palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet mm. Helsinkiin.
Westendin plussa on meri.
Ei kai se, onko joku asuinalue kallis tai ei ole suoraan verrannollinen sen viihtyisyyteen?
Aika ennakkoluuloista porukkaa, jos näin ajattelee.
omaan kokemukseen pohjaten nuo esimerkit laitoin.
Karakallio on viihtyisä viherlähiö, talot on rakennettu ns. maastoon, paljon puita, aika rauhallinen paikka, Leppävaaran palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet mm. Helsinkiin.
Westendin plussa on meri.
Ei kai se, onko joku asuinalue kallis tai ei ole suoraan verrannollinen sen viihtyisyyteen?
Aika ennakkoluuloista porukkaa, jos näin ajattelee.
Tapiolaa pidetään perinteisesti tosi hyvänä. Itsekin tykkäsin siitä josku 10+ vuotta sitten kovasti. Sen jälkeen olen asustellut Leppävaarassa ja olen tykännyt täällä asua. Huomaan, että aika erilaiset alueet ovat ja itselleni tämä Leppävaara sopii paremmin. Tapiolassa on sen verran hienosto, nousukas yms. meininkiä, että en oikein itse aina viihdy siellä. Ei tietty kaikkialla, mutta ehkäpä viihdyn paremmin Leppävaarassa, jossa on sitten taviksempaa porukkaa ja jopa maahanmuuttajia. Esim. ollessani Tapiolassa lapseni vanhempainillassa sain melkoista kulttuurishokkia. Luulin vielä kesällä, että Tapiola olisi ollut ihan ihanteellinen paikka lapsilleni (ja saattaisi olla sitä vieläkin), mutta nyt tiedän itselleni ei sitä olisi.
No tämän jutun pointti oli se, että jokaisen on mietittävä itse, että mikä on hänelle se paras paikka.
suoerjokerina Friisilä, joka on vanha omakoti- ja pientaloalue Matinkylä-Olarin palvelujen vieressä.
pois Tapiolasta? Ja kyllä vanhempainillat koulussa ovat todella eksoottisia vielä yli kuuden kouluvuodenkin jälkeen.
"tantta"
Rauhallinen kaunis asuinalue, huippukivat naapurit, luonto ja meri lähellä, palvelut lähellä, erinomaiset päiväkodit, koulut ja harrastuspaikat. Ja lentoasemalle vartin matka.
kaupunginkalliosta. Riittävän kaukana/sivussa espoon keskustasta, mutta silti kävelymatkan päässä.
Jokainen alue on omanlaisensa ja mielenkiintoinen. Espoossa voi asua monella tavalla hyvin.
paikkaan pitää liikkua autolla, jopa asukaspuistoon. Ja sitten ne lähimmät palvelut ovatkin ah, niin ihanassa Espoon keskuksessa.