Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon parhaimmat/viihtyisimmät asuinalueet! ev

Vierailija
01.10.2010 |

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaan pitää liikkua autolla, jopa asukaspuistoon. Ja sitten ne lähimmät palvelut ovatkin ah, niin ihanassa Espoon keskuksessa.

Vierailija
22/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipanoita ei uskalla päästää ulkoilemaan, kun ei ole jalkakäytäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalajärvi, Mankkaa, Laurinlahti, rantaraitin varren rivitaloalueet

Vierailija
24/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini ovat Tapiola, Pohjois-Tapiola, Etelä-Laajalahti sekä ranta-alueet, jotka kohtullisella etäisyydellä Tapiolasta ja Helsingin keskustasta eli Westend, Haukilahti sekä Matinkylän ranta-alue (sis. Koukkuniemi, Iirislahti, Nuottaniemi, Nuottalahti).

Itselleni tärkeintä on, että alue on rauhallinen pientaloalue, josta lyhyt matka palveluiden äärelle ja Helsingin keskustaankin, toimiva joukkoliikenne on suuri plussa. Meren läheisyyskin on iso bonus, tosin itselläni tulee näiden edellä mainittujen kriteerien jälkeen.

Vierailija
25/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on monessakin paikassa, esim. järvenranta-alueet Viherlaakossa ja Lippajärvellä jne. mutta kokonaisuutena esim. Tapiola ja Laajalahti parhaita. Palvelumattomat, uudet pientalohelvetit, jotka täynnä Nokia-insinöörejä ovat mun mielestä kaikkein aneemisimpia ja kauheita. Sellaset uudet pientalot, joiden pihalla kaksi autoa, trampoliini ja kaasugrilli.

Alueella pitää olla vaihtelevuutta ja eloa.

Vierailija
26/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laaksolahtelainen äiti juuri valitti, ettei hänen kotikulmillaan lapset voi esim. pyöräillä pimeällä, koska mopot ja maasturit sujahtelevat joskus kovaakin ohi. Ja kun ei tosiaan ole niitä jalkakäytäviä, niin samalla tiellä mennään. Aika pelottavaahan se on.

Vierailija
27/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen postimerkin kokoiselle omalle pihalle, niin mikäs siinä. Meillä päin lapset kuitenkin painavat pyörillä ja potkulaudoilla ympäri taloyhtiön aluetta. Silloin on kiva, että mopoilla ja jalankulkijoilla on omat kaistansa.

Vierailija
28/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola, Westend, Espoonlahti.

Vierailija
29/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten, että puhutaan Westendistä ja Karakalliosta samassa yhteydessä.

Vierailija
30/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty siitä on jo aikaa, kun minä siellä paljasjaloin kuljin hiekkatiellä, mutta se on se mun alue kuitenkin. Nyt vaan on asvalttitiet ja sinne missä ennen oli yksi vanha huvila on nyt kolme uutta valtavaa tiilitaloa. Eli jos saa valita niin 80-luvun alun Nöykkiö! Sen turvallisempaa maalaismiljöötä saa hakea!

Vierailija
31/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelumattomat, uudet pientalohelvetit, jotka täynnä Nokia-insinöörejä ovat mun mielestä kaikkein aneemisimpia ja kauheita. Sellaset uudet pientalot, joiden pihalla kaksi autoa, trampoliini ja kaasugrilli.

Alueella pitää olla vaihtelevuutta ja eloa.

Vierailija
32/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kokemukseen pohjaten nuo esimerkit laitoin.

Karakallio on viihtyisä viherlähiö, talot on rakennettu ns. maastoon, paljon puita, aika rauhallinen paikka, Leppävaaran palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet mm. Helsinkiin.

Westendin plussa on meri.

Ei kai se, onko joku asuinalue kallis tai ei ole suoraan verrannollinen sen viihtyisyyteen?

Aika ennakkoluuloista porukkaa, jos näin ajattelee.

Vierailija
33/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan kokemukseen pohjaten nuo esimerkit laitoin.

Karakallio on viihtyisä viherlähiö, talot on rakennettu ns. maastoon, paljon puita, aika rauhallinen paikka, Leppävaaran palvelut lähellä ja hyvät liikenneyhteydet mm. Helsinkiin.

Westendin plussa on meri.

Ei kai se, onko joku asuinalue kallis tai ei ole suoraan verrannollinen sen viihtyisyyteen?

Aika ennakkoluuloista porukkaa, jos näin ajattelee.

Vierailija
34/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsolahti

Vierailija
35/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolaa pidetään perinteisesti tosi hyvänä. Itsekin tykkäsin siitä josku 10+ vuotta sitten kovasti. Sen jälkeen olen asustellut Leppävaarassa ja olen tykännyt täällä asua. Huomaan, että aika erilaiset alueet ovat ja itselleni tämä Leppävaara sopii paremmin. Tapiolassa on sen verran hienosto, nousukas yms. meininkiä, että en oikein itse aina viihdy siellä. Ei tietty kaikkialla, mutta ehkäpä viihdyn paremmin Leppävaarassa, jossa on sitten taviksempaa porukkaa ja jopa maahanmuuttajia. Esim. ollessani Tapiolassa lapseni vanhempainillassa sain melkoista kulttuurishokkia. Luulin vielä kesällä, että Tapiola olisi ollut ihan ihanteellinen paikka lapsilleni (ja saattaisi olla sitä vieläkin), mutta nyt tiedän itselleni ei sitä olisi.

No tämän jutun pointti oli se, että jokaisen on mietittävä itse, että mikä on hänelle se paras paikka.

Vierailija
36/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoerjokerina Friisilä, joka on vanha omakoti- ja pientaloalue Matinkylä-Olarin palvelujen vieressä.

Vierailija
37/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois Tapiolasta? Ja kyllä vanhempainillat koulussa ovat todella eksoottisia vielä yli kuuden kouluvuodenkin jälkeen.

"tantta"

Vierailija
38/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen kaunis asuinalue, huippukivat naapurit, luonto ja meri lähellä, palvelut lähellä, erinomaiset päiväkodit, koulut ja harrastuspaikat. Ja lentoasemalle vartin matka.

Vierailija
39/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunginkalliosta. Riittävän kaukana/sivussa espoon keskustasta, mutta silti kävelymatkan päässä.

Vierailija
40/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen alue on omanlaisensa ja mielenkiintoinen. Espoossa voi asua monella tavalla hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän