niijaavatko naiset enää missään?
En muista milloin olisin nähnyt niijaavan naisen viimeksi.
Kommentit (65)
Käy joskus messussa, niin voit nähdä naisten niiaavan mennessään ehtoolliselle.
Niijjjaaminen on mennyttä aikaa luulisin
Niiaavat kyllä, eivät nii-jaa.
Niijaaminen kuulostaa muistisairaan vanhuksen mutinalta: nii jaa mitäs minun pitikään tehdä?
Naiset menee nelinkontin pyydettäessä
Kyseessä on typerä 1800-luvun luokkayhteiskunnan jäänne, joka taas periytyy keskiajalta, jolloin naisen piti 'tervehtiä' myös ventovieraita aatelisnaisia nostamalla hameenpieliä jotta nämä saisivat tuntea ylemmyydentunnetta.
Ei kuulu 2025 vuoden maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
🤣
Niiaan kun poistun ehtoollispöydästä kirkon messussa. Niiaan myös, jos minua selvästi iäkkäämpi ihminen antaa minulle lahjan tms.
Mulle niiasi kassaneiti, kun sanoin, että kiitoksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Doggy-style, jätetään tämä tähän 🤣
Esimiehen edessä pitää niiata tietysti.
Eiköhän tuo yhden viestin lainailu jo riitä. Siinä ei ollut mitään hassua kenenkään muun kuin sinun mielestä. Se, että laitat hymiöitä, ei tee siitä sen enempää huumoria.
Ei tarvitse enää niiata, kun kuningatar Elisabetkin on jo kuollut. Hänelle kuului niiata.
Joskus kun näen televisiotaltioinnin jostain tilaisuudesta, missä ihmiset tervehtivät tai saavat palkinnon, ja näen naisen niiaavan, niim suorastaan säpsähdän. Se on jotenkin niin outo ja vanhanaikainen tapa, ei enää tätä päivää ollenkaan. Itse en ole niiannut 60-luvun jälkeen, kun olin pikkutyttä, enkä ole sitä myöskään tyttärilleni opettanut.
ei, eivätkä ole koskaa niiJanneet.
menetitkö yöunesi?