Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon parhaimmat/viihtyisimmät asuinalueet! ev

Vierailija
01.10.2010 |

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat jotain lähellä helsinkiä, niin westend ja tapiola. Tapiola on aika vanhaa aluetta, vanhojoa taloja jne jne

Jos sinulle kelpaa jokin alue kauempana helsingistä, niin Niittykummusta eteenpäin on Iivisniemi ja soukka ja kivenlahti.

Minä muistan vieläkin nuo paikat lämmollä.

Olari oli aikoinaan jotain, mutta ei enään.

Vierailija
42/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaan pitää liikkua autolla, jopa asukaspuistoon. Ja sitten ne lähimmät palvelut ovatkin ah, niin ihanassa Espoon keskuksessa.

Me emme enää käy asukaspuistoissa ja töihin menemme joka tapauksessa autolla, työ vaatii sen käyttöä. Ostoksilla käymme milloin missäkin, usein Helsingin keskustassa, mutta meidän muut palvelut on Kauniaisissa.

Mikäköhän sua nyt oikeasti jurppii? Asutko itse Espoon keskuksen vuokrataloissa, kun toisten omakotitaloidylliä niin pitää morkata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ö

Vierailija
44/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin ja kyysätä niitä harrastuksiin ties mihin asti. Ipanoita ei uskalla päästää ulkoilemaan, kun ei ole jalkakäytäviä. Kun kakarat tulee teini-ikään, alkaa mopoliikenne ja paikkojen tuhoaminen. Naapureina tylsiä insinöörejä ja joka pihassa kaksi autoa. Kamala helvetti.

Käsitykseni helvetistä on kyllä aika erilainen:) Mistä tiedät, etten itsekin olisi insinööri? No, en ole. Naapureiden koulutusta en kaikilta tosiaan tiedä, mutta yhtään Nokialla töissä olevaa ei ole.

Lapset on aina viety päiväkotiin ja kouluun autolla, kimppakyydeissä. Lapsemme eivät käy lähikoulua. Meillä on jalkakäytävä, ja sitä pitkin voi kyllä kävellä. Naapurustossa on eri-ikäisiä lapsia, joten vespoja ja mopoja on jo, mutta ei häiriöksi. Tervetuloa kylään joskus, niin huomaat, ettei tämä ole hassumpaa.

Vierailija
45/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen ollut Tapiolassa vuokralla joskus 1998-1999 ja sit muutin Leppävaaraan. Viime keväänä ostettiin Tapiolasta asunto, johon sitten viimemetreillä (muuttoautokin oli tilattu) päätettiin olla muuttamatta ja pistettiin asunto myyntiin. Pojan koulu oli jo keväällä vaihdettu Tapiolaan, joten se oli yksi motivaattori muuttaa Tapiolaan. Mut Leppävaaran puolesta puhui sitten taas moni muu asia. Vaakakupeissa kun asioita mietittiin, niin Leppävaaran vuokra-asuntomme voitti täpärästi ja päätettiin jäädä tänne. Ajattelin kuitenkin, että aina kaihoan varmaan Leppävaarasta Tapiolaan ja Tapiolasta Leppävaaraan. On jotenkin mun sydäntä lähellä molemmat. Leppävaaran vanhempainilloissa olen viihtynyt hyvin, mutta Tapiolan vanhempainilta oli kyllä mulle liikaa. En tiedä että olenko siitä vieläkään toipunut vaikka siitä on kohta kuukausi. Tuntuu, että oikeasti vieläkin ihmettelen sitä toimintaa. En oikeasti tiedä, että oliko se vain sen 5 perheen show paristakymmenestä, jotka oli äänessä ja muut vanhemmat oli yhtä kauhuissaan kuin minäkin vai oliko kyseessä se, että "kaikki" olivat samoilla linjoilla ja mä olin ainoa outolintu. Mun vaan teki mieli sanoa siellä niin monta kertaa, että "herätkää", mut en vaan kehdannut. Tavallaan olen ehkä osin myös järkyttynyt siitä, että miten vahvasti siinä tilaisuudessa saatiin alleviivattua se, että minulle Tapiola, jota olen pitänyt niin ihanana, ei ehkä sovikaan enää yhtään. Surullinenkin olen vähän asiasta. Hyvä ystäväni kyllä asuu Tapiolassa ja hänellä ei ole ollut onneksi samanlaisia kokemuksia kuin minulla.

Vierailija
46/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään tästä todella paljon. Ennen asuttiin Haukilahdessa ja ok paikka sekin, mutta tämä on mukavampi, lisäksi täältä on paremmat yhteydet.

Vierailija
47/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kylällä on kylähullunsa ja mä olen kohta kolme lasta saanut Tapiolan koulut läpi vain yhden sellaisen kokemuksella.

Vierailija
48/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueita, joissa on "kahden auton pakko". Ja en asu vuokrataloissa Espoon keskuksessa vaan omassa asunnossa Tapiolassa, missä kaikki palvelut on kävelymatkan päässä ja bussilla pääsee vartissa Hgin keskustaan. Ja "pientalohelveteissä" on tullut vierailtua ihan riittävästi ja tiedän myös erittäin monta, jotka ovat TODELLA pettyneitä, ettei sitä luvattua päiväkotia ja lähikauppaa koskaan alueelle tullut ja on myös muuttanut pois sen takia, että se autolla joka paikkaan ei pidemmän päälle tunnukaan niin mukavalta.

Vierailija
49/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se oma päiväkoti, koulu, leikkpuisto, kauppa ja jopa kirjasto. Tästä esimerkkinä Laajalahti ja se onkin kiva alue. Se kammoesimerkki on juuri Kuurinniitty, joka on epäviihtyisä, ruma sekä täysin vailla mitään palveluita. Joku ankea leikkipaikka urheilukentän reunalla siellä taitaa olla.

Vierailija
50/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän sun tietenkään tarvitse kertoa, onko viisastakaan.

Vierailija
51/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaikka Hesarin tai Taloussanomien nettisivuilta!

Vierailija
52/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt riippuu siitä, mistä sattuu pitämään... Mutta lapsiperheelle ja rauhallisesta alueesta pitävälle Laajalahti on yksi parhaista alueista, plussana vielä kaikki palvelut lähialueella.

Vierailija
55/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen, Leppävaaran kupeessa.

Ei tosin yhtään palveluita, mutta sen takia onkin rauhallinen. Hyvät yhteydet, kun on junarata ja leppävaaraan voi kävellä. Paljon omakotitaloja ja pieniä kerrostaloja

Vierailija
56/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten häiriöitä myös.

Vierailija
57/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en viitsi nyt kirjoittaa tänne yksityiskohtaisesti, mutta kysehän oli vain kahden hyvin erilaisen maailmankaikkeuden kohtaamisesta, ei varmaan mistään muusta. No ehkä nyt opettajan tilanne minua hivenen säälitti. Minun teki mieli vain nousta puolustamaan opettajaa, koululaitosta, tiettyjä arvoja ja muistuttamaan siitä, että stereotypiat ovat vain stereotypioita eivätkä koko totuus. Kokonaisuudessaan vanhempainilta oli sananmukaisesti VANHEMPAINilta, jossa opettaja ja lapset olivat kyllä ihan sivuseikkoja.

Vierailija
58/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mullekin! Ei ostaria, ei ärrää, ei edes pankkiautomaattia.

kaksi lähikauppaa kylläkin.

Ei musta kovin kummoisia palveluja, mutta makunsa toki kullakin. Ei siis niitä kaipaakaan, koska lepäävaara lähellä.

Vierailija
59/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepuskissa oli ok asua, pääsi bussilla ja junalla Helsinkiin. Nyt asutaan Mankkaalla ja voi tätä ahdistuksen määrää, auto on ihan pakko, jos meinaa jossakin asioida. Ja useimmiten tulee sitten lähdettyä Kamppiin tai Jumboon. Juu, en keksi mitä niin hyvää Espoossa on. Mies tykkää ja kova käännytys mulla on, jotta päästään muuttamaan ihmisten ilmoille.

Vierailija
60/74 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voin periaatteessa yhtyä Melban kokemuksiin. Olen asunut Espoossa monilla alueilla (myös omakotitaloalueella) enkä missään ole nähnyt yhtä tärkeileviä aikuisia kuin täällä Tapiolassa. Lapseni aloitti koulunsa Tapiolassa ja minä tietysti kuvittelin, että fiksuina ja sivistyneinä vanhempina me sanomme toisillemme edes huomenet, kun viemme muksut kouluun.

Vaan eipä mitään. Nenänvartta pitkin katsellaan, kun olen ilmeisesti "väärin pukeutunut" ja siksi en kuulu joukkoon. Olen ollut elo-syyskuun lomalla ja vienyt/hakenut lapseni farkku-/lenkkiasuyhdistelmässä, vähän tarkoituksellakin. ;) Nämä bemareihinsa ja mersuihinsa korkkareilla sipsuttelevat lapseni koulukavereiden äidit eivät ole näkevinään meikää poloista. Tietäisivät vaan, että minullapa on jotakin sellaista, mitä heillä monellakaan ei ole... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme