Espoon parhaimmat/viihtyisimmät asuinalueet! ev
Kommentit (74)
Kauniainen on oma kaupunkinsa, ei kuulu Espooseen
mutta kaikki pitävät sitä espoon sisällä olevana kaupunkina. ja minä en tiedä miksi kauniaislaiset aina sitä omaa kaupunkilaisuutta korostavat. Ei heillä ole edes kunnon keskustaa?
kauniasta pidetään espoon sisällä olevana asuinalueena, lähionä.
Ja hienostelijat sitten voivat sanoa että eivät asu espoossa
Ja hyvä keskusta onkin, on ruokakauppa, apteekki, kirjasto, lääkäri, posti, muutama pankki, ravintola, kaupungintalo, kampaamo, kuntosali, juna-asema...
Lisäksi Kauniainen remontoi koko keskustaa parasta aikaa suurella rahalla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2010 klo 15:16"]
Tietty siitä on jo aikaa, kun minä siellä paljasjaloin kuljin hiekkatiellä, mutta se on se mun alue kuitenkin. Nyt vaan on asvalttitiet ja sinne missä ennen oli yksi vanha huvila on nyt kolme uutta valtavaa tiilitaloa. Eli jos saa valita niin 80-luvun alun Nöykkiö! Sen turvallisempaa maalaismiljöötä saa hakea!
[/quote]
Noh, ei tämä niin paljoa ole muuttunut - paljain jaloin mennään edellen. Heinäsirkat soittaa ja kakarat hämmentävät sammakonmätiä. Päällimmäisin ympäristönmuutos on ennemmin se, että palvelut on nyt aikalailla hyvässä järjestyksessä ja Nöykkiönkatu avasi liikennesumpunkin. Nyt bussit ja autot kulkee hyvin joka suuntaan. Tässähän sitä ollaan - keskellä kaikkea mutta omassa rauhassa!
Mun mielestä Tapiola (epä-Espoota) on ainoa alue, jolle voisin muuttaa (haluan urbaanin ympäristön, kävelymatkan kauppaan jne.). Mutta jos on ok sen kanssa, että autolla mennään niin mielestäni kivoja alueita ovat
-haukilahti
-nuottaniemi
-jupperi/laaksolahti
-nöykkiön jotkut osat
Sen sijaan en välitä
-matinkylästä
-olarista
-espoon keskus
-viherlaakso
-järvenperä
Metron tulo voi muuttaa Espoon luonnetta suurestikin.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 16:20"]
Mun mielestä Tapiola (epä-Espoota) on ainoa alue, jolle voisin muuttaa (haluan urbaanin ympäristön, kävelymatkan kauppaan jne.). Mutta jos on ok sen kanssa, että autolla mennään niin mielestäni kivoja alueita ovat
-nuottaniemi -----
Sen sijaan en välitä ----
-matinkylästä
[/quote]
Nykyinen "uusi" Matinkylä on kyllä aika kaupunkimainen alue ts. umpikortteleihin rakennettuja kerrostaloja, joiden katutasossa kivijalkaliikkeitä ja kaikki palvelut kävelyetäisyydellä. Samoin on esim. Leppävaarassa. Ilman autoakin tuolla siis pärjää, ainakin jos ei muualla Espoossa kuin ehkä muissa kaupunkikeskuksissa tarvitse käydä. Ja Nuottaniemi on osa Matinkylää...
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 16:20"]
-haukilahti
-nuottaniemi
-jupperi/laaksolahti
-nöykkiön jotkut osat
Sen sijaan en välitä
-matinkylästä
-olarista
-espoon keskus
-viherlaakso
-järvenperä
Metron tulo voi muuttaa Espoon luonnetta suurestikin.
[/quote]
Mitä vikaa on Viherlaaksossa ja Järvenperässä?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:43"]
Latokaski
[/quote]
Ei kyllä ole paljon - tai lainkaan - vertailupohjaa, jos Latokaskea tosissaan väittää Espoon viihtyisimmäksi alueeksi. Tämä ei edes ole makuasia.
Aivan varma, että jos tässä joku kehuu jotain aluetta, seuraava viesti lyttää juuri sen alueen Espoon huonoimmaksi :)
Haukilahti, Soukanranta, Lintuvaarakin.
- paljasjalkainen espoolainen
Aivan ehdottomasti. Asuimme Matinkylässä lähes 20 vuotta kerrostaloalueella ja siinäkin viihdyimme loistavasti. Nyt Nuottaniemessä olemme edelleen suur-Matinkylän alueella muttä tässä lähellä merenrantaa. Ei voi valittaa. Nuottaniemen lapset käyvät Matinlahden alakoulua, joka on hyvässä maineessa.
Tapiola ja Latokaski ainakin. Haukilahti tulee myös mieleen.
Riippuu tietenkin mitä hakee. Vanttila on rauhallista okt/pari/rivitalo -aluetta.
Tuomarilaan en muuttaisi pakollakaan.
ilman ainoatakaan palvelua ja liikenneyhteyksiä. Sopinee ihmisille, jotka tykkäävät liikkua joka metrin autolla.
ilman ainoatakaan palvelua ja liikenneyhteyksiä. Sopinee ihmisille, jotka tykkäävät liikkua joka metrin autolla.
Sitä juuri tarkoitin. Tässä kysyttiinkin viihtyisintä aluetta. Ei ohikulkuliikennettä, on luonnonrauhaa, omakotialuetta. Ja bussit muuten kulkee.
Vasta aikuisena olen tutustunut moneen Espoon kaupunginosaan paremmin ja voin sanoa, että Espoosta löytää monia todella viihtyisiä alueita, jotka ovat vain kätkössä peltojen ja metsien keskellä.
Tapiola. Ainoa ok alue Espoossa.
päiväkotiin ja kyysätä niitä harrastuksiin ties mihin asti. Ipanoita ei uskalla päästää ulkoilemaan, kun ei ole jalkakäytäviä. Kun kakarat tulee teini-ikään, alkaa mopoliikenne ja paikkojen tuhoaminen.
Naapureina tylsiä insinöörejä ja joka pihassa kaksi autoa. Kamala helvetti.
kaiken. Tapiola on ainoa kaupunkimainen paikka - muut tylsiä lähiöitä (joko kerrostaloilla tai pientaloilla) ja autolla sitten kiidetään lähimpään ankeaan ostoshelvettiin.
mutta kaikki pitävät sitä espoon sisällä olevana kaupunkina.
ja minä en tiedä miksi kauniaislaiset aina sitä omaa kaupunkilaisuutta korostavat. Ei heillä ole edes kunnon keskustaa?