Mistä apua imuotteen parantamiseksi?
Opaskirjat sanoo että jos huomaat imuotteen olevan huono, korjaa se. No miten? Neuvolasta ei ainakaan apua saa....
Kommentit (6)
...vauva vetää ne huulensa samoin tein takaisin supumpaan? Kokeiltu on siis. Neljättä imetän, mutta silti näyttääolevan ongelmia.
Jossain on vika, koska rinnanpäät kipeytyvät pahasti imettäessä ja rinnan pää jää vähän väliä oudon muotoiseksi, kuten sen ei kuuluisi tehdä.
Ekan kohdalla luin imetystukilistaa, kysyin neuvolassa, kysyin palstalla, kokeilin vaikka mitä. Lopputuloksena kamalaa osittaisimetystä 6 vkoa ja sitten siirryttiin kokonaan pulloon.
Tokan kohdalla luin jo etukäteen kaiken mahdollisen materiaalin ja puhuin neuvolassa + perhevalmennuksessa ongelmista ja mistä saisi neuvoja. No, eiköhän sen tokan kanssa lähtenyt ihan samaa rataa kuin ekankin imetyksen kanssa. Pilkulleen samat ongelmat. Puhuin synnärillä kolmen hoitsun kanssa, vauvan painokontrollissa kätilö tarkasti imuotteen ja juteltiin, puhuin neuvolassa, puhuin neuvolalääkärille, luin imetysinfoa, katsoin imetysvideoita, luin ulkomaisia imetyssaitteja...
Joo, nyt 9 vkoa osittaisimetystä takana ja pystyn imettämään 5-10 minuuttia noin kolme tai neljä kertaa vuorokaudessa. Sekin on välillä liikaa rinnoille, mutta olen iloinen että pystyn edes siihen.
Mutta kysymykseesi vastaten: en tosiaankaan tiedä. En edelleenkään tiedä missä kohti imuotetta se vika on ja miten sen olisi voinut/voisi korjata, vaikka kaikkeni olen tehnyt asian selvittääkseni.
Nelonen, olet kyllä nähnyt vaivaa, hienoa! Mutta onko edelleen imetystukihenkilöitä joilta voi henkilökohtaisesti kysellä ja näyttää otetta?
ne isompana oppivat, alussa voi ihan huoletta käyttää rintakumeja, saa lapsikin ruokansa ilman turhaa itkua ja äidin elämä ei ole kidutusta.
ja pää vinossa. Eli vauvan pitää olla ihan kiinni omassa kropassa ja pää suorassa kulmassa tissiin nähden. Synnärillä opitun mallin mukaan lätkäisin vauvan tyynylle suurin piirtein selälleen eikä se sillä systeemillä tullut likikään tarpeeksi lähelle tissiä.
huulet oikeeseen asentoon?
niin mä ainaki tein