Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi...

Vierailija
14.09.2010 |

Ottaa pattiin. Palstan mielestä varmasti aivan turhaan, mutta silti.

Tuttava kuoli vasta. Tämä tuttava oli meille paljon läheisempi kuin anopille.

Me lähetimme vainajan omaisille adressin (emme pääse muistotilaisuuteen). Tästä seuraavana päivänä anoppi soitti ja ehdotti että lähettäisimme yhteiden adressin, johon totesimme selvästi että olemme lähettäneet oman, emmekä osallistu yhteiseen.

Anoppi oli sitten lähettänyt adressin ja allekirjoituksena ""Anoppi"" ja lapset perheineen"

WTF? Lapsia on tasan kaksi, joten tuo sisälsi väkisinkin myös meidän perheemme. Nyt sitten olemme sitten "mukana" muistotilaisuudessa oikein kahdella adressilla. Anopilla ei tosiaankaan ole oikeutta lähettää mitään mihinkään meidän nimissämme! Viimeistään siinä vaiheessa kun lapsensa ovat muuttaneet pois kotoa, olisi pitänyt älytä ettei allekirjoittele mitään toisten nimissä kysymättä. Tai ei ainakaan MINUN nimissäni hemmetti, ja tuo "perheineen" todellakin sisältää myös minut.

Vainajan puolisokin oli ihmeissään kun luki tuon anopin lähettämän adressin. Ihan kuin yritettäisiin tehdä itsestämme jotenkin tärkeitä ja lähetetään oikein monta muistamista...

Tässä minä olen kuitenki taas se nipottaja ja mikä lie.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikoi puhua asiasta äidilleen. Ap.

Vierailija
2/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pahimmasta päästä lainkaan. Anoppi ei varmaan oikein tiennyt, miten olisi tämän toisen lapsensa siihen lisännyt, jos vainaja ei tätä tuntenut lainkaan ja siksi laittoi tuon lapset perheineen. Eihän siitä kai haittaakaan ole, vaikka teillä on jo oma adressi. Hautajaisvieraista ei varmaankaan moni tiedä, keitä nämä "lapset" ovat, joten siitä ei ole mitään vahinkoa.

Taitaa tuo anoppi tympiä vähän muista syistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä sukulaisuussuhteet. Ja toisekseen, miksi anoppi ylipäänsä laittoi toista lastaankaan (perheineen) siihen adressiin, kun tämä toinen lapsi ei edes tuntenut vainajaa, oli nähnyt korkeintaan pari kertaa elämänsä aikana.

Ap.

Ja ei tosiaankaan ole ainoa asia mikä anopissa nyppii, mutta ne ei kuulu nyt tähän ollenkaan.

Vierailija
4/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt stressaa itseäsi noin pienellä asialla.

Vierailija
5/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet (haluat tehdä?) asiasta ongelman.

Vierailija
6/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin siitä kukaan mitään ajattelee. KOrkeintaan sen, ettei anoppis ollut tietoinen että olette oman adressin jo laittaneet.

Vierailija
7/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tuolle enää mahtaa ja kai tuon kanssa voi elää kuitenkin vielä.

Vierailija
8/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin ärsytyksen. Anoppi ylitti rajat. Niin se vain on. Ja saa tuommosesta ärsyyntyä.

Tunnen ihmisen joka kirjoittaa kortteja ja kirjeitä, saattaapi olla negatiivisiakin ja sitten lisää oman nimen lisäksi lastensa ja heidän puolisoiden nimiä.

Näistä kirjeistä saa äkkiä sen kuvan että anoppi on yhdessä kirjoittanut lastensa kanssa nämä kortit mutta niin ei ole. Ja tosiaan korttien sisältö ei ole aina etes niin mukava.

Tuohon jos vertaa niin pientä mutta kuitenkin tuo on laitonta. Ei nimiä ilman toisen lupaa!

Mistä näitä ihmisiä tulee??

Vierailija
9/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, miksi anoppi ylipäänsä laittoi toista lastaankaan (perheineen) siihen adressiin, kun tämä toinen lapsi ei edes tuntenut vainajaa, oli nähnyt korkeintaan pari kertaa elämänsä aikana.

Mutta tunsiko kuitenkin vainajan läheisiä? Eikö adressilla oteta osaa läheisten suruun, eihän se vainaja niitä ole edes kuulemassa...

Vierailija
10/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, ap, ymmärrän sua ihan oikeasti. Oma anoppini on sellainen, että lisäilee meitä ihan kaikkiin juttuihin - siis sellaisten adresseihin, joita ei esim. olla ikinä nähty. Nolointa oli, kun kävi kutsuttamassa lapsensa perheineen miehensä serkun pojan häihin, siis jota ei kukaan lapsista ollut edes nähnyt... Olen niin tottunut näihin, että enää ei edes haittaa. Ja toisaalta joskus on kiva, kun on jo hommannut kukat ja adressit, kun joku yhteinen tuttu on kuollut tms. On sellainen puuhanainen, että toimii eikä aina oikein ajattele...

Siksi ajattelinkin, että taitaa ärsyttää nyt vähän ne muut asiat siellä taustalla. Mulla meinasi keittää anopin kanssa yli, kun oli samalla viikolla ostanut meille uuden sohvakaluston takkahuoneeseen, pihakeinun puutarhaan ja lapsen huoneeseen säkkituolin. Sitten meillä ollessa jynssäsi lavuaarin ja hellan säihkyväksi (itse en ollut saanut millään aineilla vanhoja tahroja puhtaiksi) ja ilmoitti hyveellisesti, että on tehnyt meillä aina näin, aiemmin vaan en ole huomannut, kun on ollut puhtaampi lavuaari ja hella. Meinasin kiukusta heittää anopin ulos, ja tietysti mies olisi ihmetellyt, että miten nyt räjähdän jostain lavuaarista, johon olin jo kysellyt apuja häneltä ja siskoltani...

Vierailija
11/11 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavissa tilanteissa sekä mun vanhemmat että miehen vanhemmat ovat kysyneet, haluammeko tulla yhteiseen adressiin nimillä, "perheineen"-versiona vaiko ei ollenkaan. Minusta se on korrekti tapa toimia.

Ehkä anoppi osanottojen lisäksi halusi tuossa vielä korostaa, että hänelläpä on lapsia ja lapsenlapsia? Sekä jotenkin tuoda esiin sitäkin, että hän & omat lapset perheineen ovat yhtä ja samaa porukkaa hänen kanssaan?

Siksi vaan tuli mieleen, kun mun anoppi käyttää yleensä aina kaikki aasinsillatkin tuodakseen esiin, että hänellä on lapsia ja lapsenlapsia, ihan rasittavuuteen asti. Muttei onneksi sentään kysymättä suruadresseissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi