Korvien rei'ityksestä asiaa.
Otin noin kuukausi rei'ityksen jälkeen noi harjoituskorut pois ja toisesta reiästä tuli vähän sellasta kamaa ulos - ei näytä ihan parantuneelta. ei kuitenkaan kipeä eikä ympäristö punainen - ei siis näytä pahast tulehtuneelta. Puhdisti reiät huolella. Mitä nyt kannattaa tehdä? Olla pari päivää ilman korviksia vai mitä? Vai menevätkö umpeen? Mitä suosittelette?
Kommentit (8)
Mulla tuli kanssa toisesta reiästä mönjää ja olin 2 päivää (48h) ilman korviksia ja reikä meni umpeen... Siis heti kun otin harjoituskorvikset pois. Pidin niitä noin 3 vkoa.
Nyt kiva sitten omistaa 68 euron kultaiset korvikset, joita ei voi pitää kun reiät meni umpeen.
Nyt kiva sitten omistaa 68 euron kultaiset korvikset, joita ei voi pitää kun reiät meni umpeen.
Ihan 68 euron arvoiset! Wau!
Kannattaisko teettää uudet reiät, mitä luulet?
Ihan 68 euron arvoiset! Wau!
Kannattaisko teettää uudet reiät, mitä luulet?
kun kultaisia ei ole, enkä ehdi tähän hätään ostamaan. Onko nyt riski isompi tulehdukseen? Hyvin meni korvikset ilman kipua korviin, joten eivät varmaan ainakaan pahasti tulehtuneet????
Ap
Ihan normaalia. Minulla vuotaa sitä edelleen kaikista korvan rei`istä :D Se on vain likaa jota reikään kertyy ajan myötä. Mm. hiuslakka, ihon hilse, hiki ja muut kertyvät kivasti juuri korvanreikiin :D Puhdistaa vaan desinfiointi aineella ja siinä se.
Tulehtuneen reiän tunnistaa siitä että kohta punoittaa, on lämmin ja kosketusherkkä.
Tulehtuneesta reiästä yleisimmin vuotaa myös erittäin pahanhajuista nestettä.
Tuota ei pidä sekoittaa tavalliseen kudosnesteeseen, mitä tulee aina lävistyksen oton yhteydessä.(Kovettuu sellaiseksi karstaksi reiän ulkopuolelle)
Joten minun neuvoni on että suoraan vaan jotkut jalometalliset korut korvaan ja menoksi :)
Ei ole riskiä tulehdukseen hopeisilla koruilla.
Rihkamalla moni saa reikänsä tulehtumaan jos sattuu olemaan nikkeliallerginen tai repäisemään reiän korun laiton yhteydessä.
Itselläni tosin on rihkama korut 24/7 korvissa titaani korujen seurana eikä vielä mitään ole tullut :) Joten riippuu ihmisestä millaisia koruja iho sietää :)
Semmoset mitkä ei ärsytä, ja huuhtele vedellä päivittäin. Jos otat korvikset nyt jo pois pariksi päiväksi niin ne umpeutuu kun ei ole vielä kunnolla parantunut. Ei kannata käyttää desinfioivia aineita paljon, ne kuivattaa. Ja älä räplää korvia turhaan, kokeilet vaan kerran päivässä että ne korvikset liikkuvat ja ovat kiinni kunnolla.