Kokemusta "heräämis"valosta?
Onko kellään kokemusta sellaisesta portaittain voimistuvasta heräämislampusta. Minulle talvi ja pimeän aijan herääminen kauhean vaikeaa. Voisiko tuollaisesta olla apua? Aika kalliita kuitenkin, eikä mitenkään kauniita jote turhaankaan ei viitsisi investoida. Ärsyttävää myös kun niissä kaikissa on joku radio tms, haluaisin vaan lampun, olis halvempikin silloin.
Kommentit (7)
ajastin ja siihen kytket ihan tavallisen yöpöytälamppusi, josta voit valon sammuttaa johdonkatkaisijalla. Tulee reippaasti halvemmaksi :)
terv. aamu-uninen
Pojallani, 18 v, on nyt ollut muutaman vuoden tuollainen heräämislamppu ja hän on siihen erittäin tyytyväinen.
Meillä ollut käytössä n vuoden ja olen ollu tyytyväinen. Pelkkään valoon ei kyllä millään herää, mutta radioon ja piippaukseen kyllä. Nykyään en kyllä herää niihinkään kun mies lähtee töihin, mutta kai se on siitäkin kiinni kun minun ei tarvi herätä niin en herää. Ja tuo on just hyvä ettei ite tartte räppästä valoa päälle ja siinä sitte siristellä vaan kun herää niin on jo valot. :)
joku suvaitsee laittaa valoja päälle. Minä haluan olla pimeinä talviaamuina pimeässä ja herätä vähitellen.
Pidän kovasti. Valohan lisääntyy luonnollisesti kuin kesäaikaan, ei vastaa sitä jos joku räpsäyttää yhtäkkiä kirkkaan valon päälle. En ole sitä radiota koskaan käyttänyt, herätysäänenä on linnunlaulu. Volyymin voi vääntää nollille jos kaikki äänet ärsyttävät.
Nykyään ei käytössä kun lapset hoitaa herättämisen niin hyvin. :D mutta aiemmin käytettiin aina ja kyllä se on mukava juttu.
Meilla on ollut sellainen jo monta vuotta, enka enaa ikina suostu muunlaista heratys kelloa hankkimaan. Meilla on ollut kaksi erilaista mallia, ja molemmissa pystyy saatamaan sen niin etta voi herata joko vain valoon (ja sen kirkkauden voi saataa), tai seka valoon ja radioon/luonnonaaniin/veden solinaan tms. riippuen mallista. Ne aanet alkaa vasta sitten kun lamppu on jo hiljalleen kirkastunut puoli tuntia, joten toden nakoisesti olet jo hereilla siina vaiheessa.
Heraaminen luonnollisesti on niin paljon helpompaa ja nimenomaan inhimmillisempaa, kun minkaan radion tai kellon parina pilkkopimeassa huoneessa. Sielta sangystakin on niin paljon helpompi kompia ylos kun huoneessakin on valmiiksi valoisaa. Aloitan paivan aina hyvantuulisena mukavan heraamisen johdosta -talvi"masennuksesta" ei merkkiakaan! Suosittelen kympilla -et varmasti tule katumaan tata ostosta, ja itse maksaisin viisinkertaisen hinnan jos taytyisi (enka todellakaan ole varakas), niin paljon on koko elamanlaatuni noiden heraamisvalojen takia parantunut, ihan sen takia etta aamut alkaa aina niin mukavasti ja leppoisissa merkeissa :-)