Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät perusta kirjastosta.

Vierailija
01.10.2010 |

Huh,en ole käynyt vuosiin kirjstossa.Ostan kirjat mieluummin omaksi.Vaikka sitten olisivat käytettyjä,tai alennusmyynneistä.

Omat lapsetkaan tai mies eivät juokse kirjastossa ikinä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen kirjan raja on juuri lähestymässä =)

Minulla ei ole mitään kirjastoja vastaan. Tuen niitä mielelläni noin muuten.

Mutta kun mä olen siinä palauttamisessa niin surkea!

Tenttikirjat lainasin kyllä.

Vierailija
22/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulisi meidän perheelle kalliiksi. Kaksi aikuista ja kolme lasta, jotka lukevat vähintään kolme kirjaa viikossa, monesti enemmän. Plus kaikki keitto-, matka-, opiskelu- ja harrastuskirjat. Siinähän pitäisi varustaa viisi huonetta jo pelkästään kirjoille.

Kiva jos teillä on tilaa ja varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kirjastosta perusta, eivät ole oikeasti lukuihmisiä. Kirjahyllyyn ostetaan kirjoja jotta vaikutettaisiin sivistyneiltä ilman että sitä oikeasti ollaan.

Vierailija
24/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet ja valistuneet ihmiset tietävät asian oikean laidan :-)

Vierailija
25/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän ei tarvitse niin ei muidenkaan pidä käyttää ja tarvita.

Ilmeinen kirjasto on suomalaisen sivistyksen a ja o.

Opeiskelijana erityisesti se oli mulle korvaamaton kun sieltä sain useimmat koulukirjat ja muunkin materiaalin ilmaiseksi.

Vierailija
26/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, että täällä revitään jotain statusta siitäkin, ettei "perusteta" kirjastoista. Hohhoijakkaa.

Vierailija
27/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielluummin ostan ne teokset omaksi kuin rahoitan kirjastoja!!

Se on siis huonoa, että nekin, joilla ei ole varaa mennä kirjakauppaan, voivat oppia ja sivistää itseään, viihdyttää itseään kirjastosta saatavan ilmaisen kirjallisuuden ja muun aineiston avulla?

Eli sivistys ja oppiminen ja tieto kuuluu vaan niille joilla on rahaa siihen?

Huh hun mitä ajattelua...

Sitäpaitsi vaikka et ikinä kirjastossa kävisikään, rahoitat sitä silti verorahoillasi.

joilla ei ole yhtään mitään tekemistä sivistyksen ja yleistiedon oppimisen kanssa?

Vierailija
28/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei mikään harmita niin paljoa kuin jonottaa varattua kirjaa, jonka palautuspäivä olisi ollut ajat sitten...

Ja lukuihminen todella olen. En muuten olisi valinnut kirjallisuutta pääaineeksi enkä päätynyt kirjakauppaan töihin ;)

Vierailija
29/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä lukenut samaa kirjaa kahta kertaa,joten en todellakaan osta kirjoja omaksi. No, ehkä jos olisin monimiljonääri ja kokisin tarvetta polttaa rahaa aikani kuluksi niin sitten ehkä. Samasta syystä en osta leffojakaan. Tv- sarjoja voin katsoa pari kertaa, siksi ostan toisinaan bokseja, koska muutaman vuoden päästä olen kuitenkin unohtanut puolet sarjan tapahtumista, mutta tämä ei päde kirjoihin.

On kyllä erikoinen tapa päteä, "en käy kirjastossa" :D

Vierailija
30/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräänlainen osoitus ihmisen henkisestä junttiudesta.

Vierailija
31/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mä RAKASTAN kirjastoja. Lapsena kirjastossa käyminen oli niin ihanaa, ja yläasteella saatoin lintsata koulusta ja mennä kirjastoon. Kotikaupunkiini tuli uusi, todella hieno ja tunnelmallinen kirjasto kun olin myöhäisteini, ja tykkäsin kuluttaaa aikaa siellä ja esim. tehdä läksyjä.

Helsingissä mulla oli tietyt lempikirjastot, joissa olen lukenut kirjoituksiin, pääsykokeisiin ja tentteihin, kirjoittanut esseitä, kandin työtä ja gradua. Oman mainintansa ansaitsee laitoksemme kirjasto, jossa tuli kulutettua tuolia melkoisesti.

Muutimme vähän aikaa sitten uudelle paikkakunnalle, jonka kirjaston olen ottanut omakseni. Kirjaston väki tuntee jo ;) Siellä käyn myös joskus tekemässä töitä.

On niin ihanaa kävellä hyllyjen välissä ja pohtia, mitä lukea seuraavaksi.

Vierailija
32/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjaston kirjat ovat likaisia! Olenkin ruvennut pyyhkimään kannet pesuaineella, luulin että kirjastontädit pyyhkivät niitä, mutta huomasin että niistä lähtee musta paska..

Lapselle ei ole vielä tarvinnut lainata, mutta pakko päästä tästä fobiasta etten tartuta tätä lapseen...

Luen kirjoja iltaisin sängyssä, ja ällöttää puhtaisiin lakanoihin tuoda likaisia kirjoja.

Että semmosta.

Vierailija
33/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä tärkeä kuin kaikille saatavilla olevat terveyspalvelut. Olen ihan keskiluokkainen ja työssäkäyvä, aina ollut kirjastojen suurkuluttaja. Kirjasto etsitään ensimmäiseksi uudelta asuinalueelta muuton jälkeen ja lastenkin kanssa käydään viikottain. Kirjoja on aina lainassa parikymmentä.

Mihin ihmeeseen laittaisin kaikki kirjat jos ne täytyisi ostaa? En tarvitse kirjahyllyyni täytettä sivistystäni osoittamaan. Lähinnä tietokirjoja ja hakuteoksia kannattaa ostaa.

Vierailija
34/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen laittaisin kaikki kirjat jos ne täytyisi ostaa? En tarvitse kirjahyllyyni täytettä sivistystäni osoittamaan. Lähinnä tietokirjoja ja hakuteoksia kannattaa ostaa.

Kirjaston tärkeydestä olen kyllä tismalleen samaa mieltä.

Vierailija
35/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todella ole mitään kirjastoja vastaan,päinvastoin.Olen silti käynyt viimeksi vuonna 1989.Mulla nyt vaan ei ole sinne mitään asiaa.En varmaan osais enää käyttäytyä siellä.Eikä mul oo kyl korttiakaan tallessa.

Vierailija
36/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ehkä kirjan vuodessa. Ei vaan ehdi. Tai pääsisin lukemaan kymmenen aikaan illalla ja silloin en saa enää pitää valoa makuuhuoneessa kun mies käy nukkumaan. enkä kyllä itsekään jaksa siihen aikaan lukea kuin sivun kaksi kun jo uni vie.

Ehkä sitten eläkkeellä on taas aikaa lukea.

Ihmettelen aina miten ja missä välissä perheelliset ehtivät lukea.

Vierailija
37/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjojen tai minkään materiaalin lainaus on siitä vain pieni osa. Minäkin mielelläni ostan musiikin j aelokuvat ja osan kirjoistakin (en kaikkia, koska hyllytila ja rahat ei riitä, vaikka ihan töissä käynkin - mutta kyllä ison osan varsinkin sellaisesta kirjallisuudesta, jota käytän paljon).

Sen sijaan kirjastoissa on hyvät valikoimat elektorinista materiaalia ja pääsy kansainvälisiin tietokantoihin, korpuksiin, tietosanakirjoihin, e-kirjastoihin, aikakauslehtiin e-versioineen - kaikkea sellaist,a mitä kotoa ei voi käyttää, koska ei ole miljoonia maksavia käyttöoikeuksia.

Vierailija
38/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kenelläkään edes kirjastokorttia. Me aikuiset emme lue paljon ja ne teokset, joita luemme, ostamme omaksi, lapsille ostamme todella paljon kirjoja omaksi.

Silti olen sitä mieltä, että on tiodella mahtavaa, että Suomessa on kirjastot, mistä voi lainata halutessaan kirjoja, ymmärrän, että ne ovat monille tärkeitä.

Itse "suutuin" n.15 vuotta sitten, kun lapsi piirteli kirjan ja joutui sen tietenkin maksamaan. Kirja oli vanha ja huonossa kunnossa, silti siitä otettiin täysi maksu. Ajattelin, että enää en maksa kirjastolle korvauksia ja päätin ostaa kirjant omaksi, sama vaikka lapset töhrii kaikki kirjansa!

Vierailija
39/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainutkaan teos ei ole hyllyssämme brassailun vuoksi, vaan siksi että siihen haluaa palata uudestaan. Joillakin on myös tunnearvoa.

Harvinaisuuksia meillä ei juuri ole.

Mitä brassailuun tulee (lol), niin meitä pikemminkin pidetään hiukan pöljinä kuin ihailun kohteena :D

Vierailija
40/50 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut vuosikausia ja edennyt jo tutkijaksi. Ilman kirjastoa olisin ollut todella pulassa! Sekä yliopiston- että kaupunginkirjastot ovat olleet elämässäni yhtä keskeinen osa arkea kuin ruokakaupassa asiointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi