Apua! Suosittele hyvää kampaajaa luonnonkiharoille! Tytön hiukset ovat aivan
takussa, rastoina jopa! Olimme kuukauden etelässä ja kampa unohtui, joten tytön pitkä paksu tukka on nyt sitten sewmmoisilla rastoilla että, huoh!
Yriitin eilen selvittää, mut siitä seuras hirvee huuto ja hiukset ovat solmussa ja täynnä hiekkaa/pölyä.
Lapsella on koko ikänsä ollut pitkä tukka, joten pois leikkaaminen tuntuu julmalta. Argh!
Lapsi on 6v.
Kommentit (16)
Laita sitä kunnolla hiuksiin ja kampaa hiuksia kun ne on märät ja niissä on se hoitoaine. Aloitat sieltä latvoista selvittää sitä. Aloita ensin paksulla ns. afrokammalla js sitten vasta tavallisella. Mun pojalla on ihan käkkärät hiukset (vaikka onkin vaalea ja vihreäsilmäinen:-)) ja tämä on todettu ainoaksi, vähiten julmaksi tavaksi kammata ne.
Kokeile ensin tuota. Mutta luultavasti lapsen tukka on siellä auringonpaahteessa ja vedessä myös vaurioitunut, joten varmaan osa rtäytyy leikata. Kokeile ensin tuota, jos ei onnistu, niin vie sitten kamapaajalle. Se joka osaa rastat laittaa, osaa myös varmaan niistä päästä eroon.
hyvä tietää. Vai lähdettekö viemään lasta kampaajalle mihin vain Suomessa?
mitä kampaajaa mistä päin Suomea tahansa? Ja eikö siellä etelässä ollut kauppoja, josta voisi ostaa kamman?
mun 5v tytöllä on pitkä piikkisuora tukka ja jos isin kanssa vaikka mökkireissulla niin harjaus unohtuu. Jo yhden päivän jälkeen on takkuja vaikea selvittää.
Miten voi kuukauden jättää kiharan tukan selvittämättä. Eiköhän sakset ole jo pakolliset.
tukka menee niin sotkuun :(
Aikaa ei saa takaisin, joten ei voida kelata takaisin ja ostaa kampaa... niin.
Me kokeillaan tuota öljy-suihku-kampa yhdistelmää nyt ensiksi. Lapsi tietty huutaa ja rimpuilee eikä suostu tähän... sniff
ap
lapsi oli isin kanssa etelässä :D
Niin mäkin lapsen ollessa pienempi tein. Lettuja tai kivaa tekemistä yhdessä yms. Se nimittäin sattuu, teki miten varovaisesti tahansa. Ja muista kehua, jos jaksaa! tsemppiä!
olitte etelässä. Ja nyt siis vain isä oli? Ja tarvii olla aika ihmeellinen isä, jos ei kampaa tunne.
Rupesko ap hävettämään moinen laiminlyönti? Kirjoitit alussa, että "olimme etelässä", kun sua arvosteltiin, muutit tarinaa että lapsi oli isän kanssa. Ei kovin uskottavaa...
Mä en sanonut olleeni koko ajan lasten ja miehen kanssa etelässä ;D
Kuitenkin sain tukan selvitettyä! Siihen meni pari tuntia, hirveetä draamaa ja huutoa mut onneksi olimme miehen kanssa sopinneet että tämä nyt hoidetaan kotiin yhdessä.
Laitoin silkkiuutetta hiuksiin (öljypohjaista) ja hoitiainetta ja kampasin yhden mytyn kerralla. Monta sotkua jouduin leikkaamaan pois. Onneksi tukka on kihara joten epätasaisuus ei näy.
Miehen kaa sovittiin että tukka kammataan kerran päivässä.
Tää on meille outoa; miehellä on kalju ja mulla lyhyt tukka (kihara) joten me ei harjata omia hiuksia...
ap