Eikö teiniäitejä kiinnosta vanhempainillat?
kahdessa vanhempainillassa päiväkodilla olen nyt tälle syksylle ollut ja yhtään alle 30v. vanhempaa siellä ei ole ollut.
Vai onko se niin että lasten kasvatuksesta onkin kiinnostuneet ainoastaan vähän iäkkäämmät vanhemmat?
Onko vastaavaa ollut muualla havaittavissa?
Kommentit (36)
No onko alle 30v teiniäiti? Jospa samassa ryhmässä ei ole nuorempia vanhempia, tai sitten hei eivät vain ole päässeet paikalle. Tuskinpa se ikään liittyy.
No onko alle 30v teiniäiti? Jospa samassa ryhmässä ei ole nuorempia vanhempia, tai sitten hei eivät vain ole päässeet paikalle. Tuskinpa se ikään liittyy.
vaan ehka ennemminkin niin, etta vanhemmat, joiden elama on muutenkin jotenkin kaoottista (iasta riippumatta) eivat yleensa tule vanhempainiltoihin. Eika se kai sinansa ole mikaan yllatys. Itse olen kylla ihan jarjestaytynytta elamaa viettava 'mummoaiti'. Ja kayn vanhempainilloissa. ;-)
olen sinun luokitukselta nuoriäiti ja kyllä minua todella kiinnostavat lastenvanhempainillat yms muu lapsiini liittyvät asiat!
että nuoret (= alle 35-vuotiaat) vanhemmat käyvät vanhempainilloissa, iäkkäämmät eivät koska heillä useimmiten on jo monta lasta ja vanhempainillat on kierretty vuosia sitten.
Itse aloitin vanhempainilloissa käymisen 18-vuotiaana, kaikissa kahden ensimmäisen lapsen vanhempainilloissa olen ainakin käynyt. :)
ja kolme vuotta olen ravannut kaikki mahdolliset vanhempainillat ja infot.
Kyllä mua ainakin kiinnostaa missä mennään. Kyllä musta on ihmeellistä jos joku haluaa jäädä pois asioista jotka jollain tapaa liittyvät oman lapsen elämään. Taitaa jäädä moni yli 30v vanhempikin pois.
Minä olen 24 ja meidän vanhempainillassa oli iso osa juuri nuoria vanhempia...pari iäkkäämpää oli myös, mutta nämä valittelivat kiirettä koko ajan ja lähtivät myös etuajassa (saapuivat myöhässä).
vaikken sun kriteerien mukaan olekaan teiniäiti enää.
Miten lasten kasvattaminen ja vanhempainillat liittyvät noin vahvasti toisiinsa? Miten kotiäiti osaa kasvattaa lapsensa kun ei ole pk:ta josta saada neuvot miten lapsen saa kasvamaan oikeaoppisesti?
Kouluista ja päiväkodeista tulee kilokaupalla tekstiä ja tiedotteita joka kotiin ja kahdenkeskisiä keskusteluja käydään ihan muulloin kuin vanhempainilloissa, jotka ovat lähinnä typerään aikaan tapahtuvia kahvinkittaushetkiä.
että nuoret (= alle 35-vuotiaat) vanhemmat käyvät vanhempainilloissa, iäkkäämmät eivät koska heillä useimmiten on jo monta lasta ja vanhempainillat on kierretty vuosia sitten. Itse aloitin vanhempainilloissa käymisen 18-vuotiaana, kaikissa kahden ensimmäisen lapsen vanhempainilloissa olen ainakin käynyt. :)
sait lapsen 12-vuotiaana, joka meni 6-vuotiaana kouluun? ;-)
kuin myös mahdollisuuksien mukaan lauantaikoulupäivissä, urheilukilpailuissa, aina juhlissa, pikkujouluissa jne.
ja käyn edelleen, nyt mummoäitinä :)
taas pitää jauhaa väkipakolla jotain teiniäideistä.
Mä oon ilmeisesti sun mittapuun mukaan teiniäiti koska oon 23v. Numerothan sen kertoo, millainen äiti on. Mutta kuitenkin, Just olin vanhempainillassa päiväkodilla, jossa oli minun lisäkseni 7 muuta vanhempaa.
Ryhmässä on 21 lasta, ja mun tietääkseni olen yksi nuorimmista vanhemmista eli tällä kertaa ei tainnut kyllä mummoäitejä kiinnostaa.
että nuoret (= alle 35-vuotiaat) vanhemmat käyvät vanhempainilloissa, iäkkäämmät eivät koska heillä useimmiten on jo monta lasta ja vanhempainillat on kierretty vuosia sitten. Itse aloitin vanhempainilloissa käymisen 18-vuotiaana, kaikissa kahden ensimmäisen lapsen vanhempainilloissa olen ainakin käynyt. :)
sait lapsen 12-vuotiaana, joka meni 6-vuotiaana kouluun? ;-)
Vanhempainiltoja on myös päivähoidon puolella.
Enkä voisi sanoa, että olen teiniäiti. Vanhin lapseni on 25 v. Olen aikani niissä rampannut,
ei kiinnosta samat jutut enää.
30-vuotias EI ole mummoäiti. Keksikää parempia nimityksiä jos on pakko.
ei siellä mitään kasvatusvinkkejä jaella, (tai varmaan niitäkin jos haluaa) ainakaan meidän päiväkodilla ei näin.
että kaaottista elämää elävissä perheissä vanhemmat ei usein tule vanhempainiltoihin, ei koulun tai päiväkodin. Kaiketi se on sitä, kun elämä on ihan sekaisin, ei pystytä irrottautumaan siitä ja keskittämään niin paljon huomiota lasten kasvatukseen, että voitaisiin irrottautua vaikkapa niihin vanhempainiltoihin. Ikään se ei kuitenkaan liity, kaaottisia perheitä löytyy ihan kaikenikäisistä vanhemmista. Ja kaaottisuudella tarkoitan esim. vakavia parisuhdeongelmia, päihdeongelmia ja sen sellaisia, en sitä tyypillistä pikkulapsiperheen arkeen liittyvää kaaottisuutta.
Toisaalta tiedän myös, että ne ihkaoikeat teiniäidit, eli alaikäisinä lapsensa saaneet, eivät yleensä tykkää osallistua vanhempainiltojen kaltaisiin juttuihin, koska ovat joutuneet kuulemaan niin paljon päivittelyjä omasta iästään, eivätkä halua ruveta selittelemään asiaa enää enempää. Näin ollen jättäytyvät pois tällaisista kollektiivisista tapahtumista, mutta käyvät hyvinkin paljon kahdenkeskisiä keskusteluja lapsensa oheiskasvattajien (kuten päiväkodin henkilökunta) kanssa.
Mä koen elämäni usein hyvinkin kaaottiseksi, mutta se on sitä pikkulapsivaiheeseen kuuluvaa sekamelskaa. Tällä hetkellä lapset eivät ole päivähoidossa eivätkä koulussa, joten vanhempainiltoja ei ole, mutta koen ne kyllä sen verran tärkeiksi, että kunhan tuo esikoinen tuosta eskariin vuoden päästä lähtee, ja vanhempainillatkin alkavat, aivan varmasti käyn niissä aina, kun vaan paikalle pääsen. Vaikka kuulunkin kategoriaan "teiniäidit", koska olin esikoiseni syntyessä vielä alle 20-vuotias :)
mutta, kovasti mielelläni vanhempainiltoihin tulisin, jos ne sopisivat minun aikatauluihin. Opiskelen toista ammattia ja kummasti kaikki vanhempainillat on päivinä, jolloin olen iltavuorossa ja isoäiti hoitaa lasta. Viimeksikin tilanne oli se, etten pystynyt vaihtamaan vuoroa. Joten, voisiko olla niin, että nuoremmilla vanhemmilla on oma ura vielä eri vaiheessa kuin vanhemmilla? Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei olisi kiinnostunut ja osaisi hoitaa lastaan. Elämä kun on valintoja täynnä ja kaikki eivät tee vain viikolla ja 8-4 duunia.
eli osa siellä olleista noin 35v ikäisistä oli isoäitejä