Mitä työtä tekisit 10,45 euron tuntipalkalla?
Kommentit (60)
Jossain muussa on siis syys (esim. pätevyys, ei koulutusta tms.) jos samasta työstä saavat huonompaa palkkaa.
tuntipalkalla. Lopetin itse, kärsin karenssin, nyt saan 22 e/tunti opetushommista. Kympillä tekisin jotakin kevyttä ja helppoa, jos ei muuta olisi. Tuntemani maahanmuuttajat saavat palkkaa 9-10 e/tunti. Yleensä paljon vähemmän kuin suomalaiset samasta työstä..:-/.
Jotain kevyttä toimistotyötä, jossa vaikka vastataan puhelimeen ja näprätään koneella 8 h päivässä.
No mun laskennallinen tuntipalkkani on 14,81 euroa; teen suunnittelua ja sihteerin hommat lisänä. Olen vasta vähän aikaa työelämässä ollut insinööri, jolla myös kaupan alan koulutus taustalla. Edellisessä työpaikassa viime vuonna vastaavan tyyppisissä, mutta vähän helpommissa hommissa palkka olin n. 10,70 tuntipalkaksi laskettuna. Palkka nousee sitä mukaa kun työn vaativuustaso ja oma työvauhtini nousee, sitä mukaa myös asikasveloitus voi nousta vähän. Työttömänä ollessa hain kyllä ihan kaikkea, palkasta välittämättä. Kävin jopa harjoittelemassa palkatta, mutta se oli huono idea, koska joissain paikoissa on laskettu sen varaan, että tietyt työt tekee harjoittelija, joko opiskelija tai työkkäristä tuleva. Siihen ei pidä työnantajaa opettaa.
Kun aloitin työt eräässä vaateketjussa, oli harjoittelukuukausien (kaksi kuukautta) tuntipalkka 6,60. Sitten aloin saada ruhtinaallista 8,20 euron tuntipalkkaa.
Että kyllä tuo 10,45 tuntuisi ihan hyvältä.
Ja just tuosta tanssin opettajan työstä voi oikeasti saadakin 20-25 euroa tunnilta.
Mua huvittaa, kun moni luulee, että jumppia ohjataan ilmaisesksi, kun esim. nuoret voimistelija tytöt vetää treenejä muutaman euron korvasuta vastaan.
Opiskelen yliopissa ja kohta valmistun, mutta aiemman tutkintoni kautta saadut liikunnan ohjaajan työt antavat edelleen parhaan tuntipalkan. Esim käyn pitämässä kylpylässä kaksi 45min allasjumpaa ja tienaan sillä 50 e. Moni istuu kaupan kanssalla koko päivän, että saa saman rahan..
Mitä työtä tekisit 10,45 euron tuntipalkalla?
ainka monella alalla tuo on ihan tessin mukainen palkka.
eihän me enempää olla anasaittukaan kun ollaan ihan roskasakkia.
Miten sitä nyt kauhistellaan että onpa huonopalkka kun silloin kun lakkoon meinattiin mennä kilpaa kiljuitte että ollaan ahneita?
Miksi tämä " mitään työtä en tuolla palkalla tee " -asenne on sallittua suomalaisille av-mammoille, mutta ei missään nimessä pakolaisille?
kaikenlaisia paskaduuneja vääntää, jos ei vaihtoehtoja ole.
Toivottavasti ei tarvitse ikinä tuollaisiin palkkoihin tyytyä, vähintään puolet lisää tai mieluummin tuplasti tuon pitäisi saada.
Miten sitä nyt kauhistellaan että onpa huonopalkka kun silloin kun lakkoon meinattiin mennä kilpaa kiljuitte että ollaan ahneita?
Onpa huono palkka siihen nähden mihin on itse tottunut.
Se ei poissulje sitä, että ammattialojen arvostuksissa on eroja.
korkealentoiset tavoitteet aaveemammoilla palkoista..
eiköhän tuota luokkaa ole MONEN työn palkkka ihan alalla kuin alalla..
palkalla ole töitä tehnytkin, nyt lienee noin 13€, pärjään:)
10 e/h 14-vuotias poikani tekee lumitöitä eli kolaa pihamaita.
vaikkapa siit'ä siivoamisesta, jota se siivooja tekee 10 e/h niin asiakkaalle se 10 e on muuttunut jo 50-60 e/h.
Pitäähän sen pomon vetää oma osuutensa välistä.
luokkaa? Viestissä johon vastasit ei ollut mitään summia.
vaikkapa siit'ä siivoamisesta, jota se siivooja tekee 10 e/h niin asiakkaalle se 10 e on muuttunut jo 50-60 e/h.
Pitäähän sen pomon vetää oma osuutensa välistä.
johonkin jotenkin?
Nykyinen tuntipalkka on 4,90e. Ja työpäivät 9tuntisia...
tuntipalkalla. Lopetin itse, kärsin karenssin, nyt saan 22 e/tunti opetushommista. Kympillä tekisin jotakin kevyttä ja helppoa, jos ei muuta olisi. Tuntemani maahanmuuttajat saavat palkkaa 9-10 e/tunti. Yleensä paljon vähemmän kuin suomalaiset samasta työstä..:-/.