Kokemuksia omenahotelleista?
tyttöporukalla lähdössä viihteelle ja osa porukasta ei halua satsata asumiseen
Kommentit (12)
En ole asunut Omena-hotellissa, mutta saattanut tuttavan huoneeseensa yhdessä Helsingin Omena-hotelleista.
Hissi jäi jumiin kerrosten väliin ja koimme kauhunhetkiä, ennen kuin saimme puheyhteyden johonkin vartiointifirmaan hissin hälytyspainikkeen kautta. Kuuluvuus oli todella huono, ja kehottivat soittamaan papereista löytyvään palvelunumeroon. Kuvittele, jos olet siellä hississä ilman puhelinta!
Rappukäytävä oli likainen ja jotenkin epämääräinen. Onhan siellä ovet lukossa, ettei ulkopuolisten pitäisi sinne päästä, mutta minulle tuli todella turvaton olo, kun ei ole henkilökuntaa missään. En menisi asumaan.
Huone oli ihan siisti, vähän kuin iso laivan hytti.
Huoneet siistejä ja mukavan kokoisia ja halpoja.
Yhteyden sai huoltohenkilöstöön tarvittaessa helposti. Ei ollut mulla valittamista,
Siistejä, mutta ei tietysti mitään 'hienoa'. Vähän kuin ruotsinlaivan hyttejä, paitsi että ne ovat isompia ja mukavampia, ja niissä on jääkaappi ja mikroaaltouuni. Jos lähtee viihteelle, tuo sopii erinomaisesti. Ollaan yövytty myös lasten kanssa, koko perhe mahtuu samaan huoneeseen halvalla. Turussa ja J-kylässä ollaan yövytty. Sijaintikin molemmissa hyvä.
Siistejä ovat olleet. Ja jos hotellissa ei ole tarkoitus "asua" vaan nukkua niin palvelee siinä tarkoituksessa oikein hyvin.
Hotellisssa ei ole todellakaan tarkoitus asua, vaan vaihtaa vaatteet ja laittautua, sitten palata ehkä nukkumaan =) Luxus olis tietty kivaa mutta koska kaikilla porukasta ei ole siihen varaa, mennään pienemmällä budjetilla.
Olen yöpynyt Helsingin Omenassa (Lönnrotinkadulla) kerran, oli ok kokemus, ei mitään valittamista.
Menin pojan kanssa Vaasan Omenaan viime kesällä, huone oli aivan sanoinkuvaamattoman paskainen, ikkunoista ei näkynyt läpi, verhot repsottivat, seinissä+ovissa ruskeita sorminjälkiä, vuodesohvassa kondomipapereita, sänky likainen, mikro likainen, pölyä jokapuolella. aivan kauhea huone! Varmaan kesäsiivoojat työssä ja ei oltu vaihdettu kuin lakanat ja pyyhkeet, oletan.
Joten ehkä jatkossa menen muualle kuin Omenaan, ei se Omenahotelli nyt niin halpa ole, katsokaapa vain muidenkin hotellien tarjouksia.Muiden hotellien hintoihin kuuluu kuitenkin aamupala yms.
Kannattaa tarkistaa saako ko. aikana ko. kaupungista hotellin edullisemmin. Huomioikaa esim. nämä:
-Usein Plussa-/S-/Bonus-korteilla on hyviä tarjouksia (ja jos työskentelee S-ketjussa saa henksu-hintaan hotellin, todella edullista)
-Monilla ammattiliiton jäsenkorteilla saa alennusta hotelleista
-Hotelleilla on usein tarjouksia jos varaa itse netistä riittävän aikaisin ja ottaa varauksen jota ei voi perua/muuttaa.
Minä olen aina asunut ihan "oikeissa" hotelleissa, mutta en juuri koskaan ole maksanut huoneesta yli 50€, melkein aina jonkun alennuksen on saanut, parhaat silloin kun kaverin kanssa liikenteessä jolla S-ryhmän henkilökunta-tarra kortissaan, sekä oman ammattiliiton kortilla.
Se hyvä huomioida myös, ettei aamupala kuulu hintaan Omenahotellissa, joten jos esim. pari kympiiä kalliimmaksi tulisi yöpymisenne se melkein kannattaa maksaa koska sama raha menee aamupalaan jossain muualla.
Kannattaa tarkistaa saako ko. aikana ko. kaupungista hotellin edullisemmin. Huomioikaa esim. nämä:
-Usein Plussa-/S-/Bonus-korteilla on hyviä tarjouksia (ja jos työskentelee S-ketjussa saa henksu-hintaan hotellin, todella edullista)
-Monilla ammattiliiton jäsenkorteilla saa alennusta hotelleista
-Hotelleilla on usein tarjouksia jos varaa itse netistä riittävän aikaisin ja ottaa varauksen jota ei voi perua/muuttaa.
Minä olen aina asunut ihan "oikeissa" hotelleissa, mutta en juuri koskaan ole maksanut huoneesta yli 50€, melkein aina jonkun alennuksen on saanut, parhaat silloin kun kaverin kanssa liikenteessä jolla S-ryhmän henkilökunta-tarra kortissaan, sekä oman ammattiliiton kortilla.
Se hyvä huomioida myös, ettei aamupala kuulu hintaan Omenahotellissa, joten jos esim. pari kympiiä kalliimmaksi tulisi yöpymisenne se melkein kannattaa maksaa koska sama raha menee aamupalaan jossain muualla.
hintaan kyllä kuuluu aamupala; viereisestä Aschanin kahvilasta saa lippuaan vastaan.
siinä varatessa täytyy maksaa siitä aamupalasta lisämaksua oliko nyt sitten 5e..
aamupala, vaan maksaa per henkilö melkein 7e..eli se siitä Omenahotellien edullisuudesta..
Oltiin juurikin tyttöporukalla liikkeellä. Huone oli todella siisti, mitään meteliä tai epämääräisyyksiä ei havaittu, vaikka oli kyseessä loppukevään viikonloppu ja paljon ihmisiä liikkeellä. Kaikki toimi oikein mainiosti ja hinta tosiaan oli huokea. Menisin uudestaankin ja voin suositella.
yötä. Eikä mitään valittamista. Aamupalaa ei ole, mut jääkaappiin saa omia eväitä.