Hemmetin naistenklinikka
Onko tämä normaalia toimintaa??
Olin tosi pahan raskausmyrkytyksen takia osastolla seurannassa n.1kk ennen lapsen syntymää.Oireina oli korkea verenpaine,munuaisten ja maksan heikko toiminta ja virtsan vähäisyys ja sikiö oli lisäksi pienikokoinen ja lapsivettä vähän
noh.synnytystä päätettiin alkaa käynnistelemään kun rv 36 oli täynnä.Mieheni kanssa sitten siinä kuunneltiin kun lääkäri siis IHAN pokkana kysyy multa että onko tässä raskaudessa lapsen isä VARMASTI sama kuin esikoisella kun tää sun raskausmyrkytystila on niin paha..siis ei samperi.
mikä hemmetin oikeus niillä on kysyä tuollaista ja vielä miehen kuullen??????????
Sen nyt voi arvata että mies alkoi heti epäilemään ja vaati isyystestejä.Lapsi oli kyllä mieheni tietenkin.Miten minä olisin ehtinyt vieraissa pomppimaan kun esikoinen on erityislapsi???
Niin ja kun esikoisella oli syntyessään vaaleat hennot haituvat päässä mutta tällä meidän uudella tulokkaalla tuuhea musta tukka.Se ja lääkärin sanat sai miehen haluamaan testit.
Toinen tyttäremme syntyi sitten loppujen lopuksi hätäsektiolla kun supistukset eivät tuottaneet toivottua tulosta ja sekä lapsi että minä meinattiin menehtyä .
Jäi kyllä paha maku suuhun.naikkarille en kyllä enää synnyttämään mene :(
T:yksi pettynyt mamma joka yrittää miettiä saako parisuhteen luottamusta enää korjattua ennalleen
Kommentit (36)
joten kaikkia ns epäillään
muakin ärsytti kun musta otettiin klamydia pissa alkuraskaudessa ja tie mitä kuppa testejä
eli lähtökohta on se et kaikki on epäilyksenalaisia, oot vieraissa käynyt jne
mut koska tää on linja ja yllätya yllätys monia jää testeissä kiinni, ja siten vauvan henki ja terveys pelastuu, niin kai meidän naisten tarttee vaan kärsiä ?
puhunut miehen isyystesteihin lääkärin sanojen perusteella ja sen perusteella että kakkosella oli eriväriset hiukset kuin esikoiselle :/ Anoppi on vihannut mua siitä lähtien kun tapasimme. Ja uskoton en ole ollut eikä siihen ole mitään syytä.rakastan miestäni 100% enkä edes voisi kuvitella että olisin jonkun muun kuin mieheni kanssa.mutta eniten jurppii se että kun meillä oli niin hyvä suhde ja luottamus puolin toisin ja sitten yksi asia pilaa ilmapiirin totaalisesti :( En vastustanut isyystestejä ja tuloksetkin tuli,eli mieheni on lapsen isä mutta kyllä se jäi tuonne alitajuntaan kaihertamaan koko tämä tilanne :( ja minua loukkaa se ettei mieheni tuon vertaa voinut minuun luottaa :( T:ap
Sun miehesi vaikuttaa vähän simppeliltä, mutta itse en enää luottaisi mieheen, joka vaatisi isyystestejä.. Jos joku on iin tomppeli että vetää johtopäätöksiä lapsen tukan väristä ja lääkärin kommenteista, niin jätä koko mies.
mistä hän voi tietää onko esikoinen eksäsi, nyksäsi vai postimiehen. Mistä hän voi tietää, että vieressäsi seisova mies on aviomiehesi, eikä esimerkiksi veljesi, doulasi tai pomosi. Ei hänellä ole aikaa ottaa selvää seurusteluhistoriastasi ennen kuin lapsesi vaarassa. Hänellä on satoja vaikeita tilanteita päivittäin ja hän tekee pitkiä päiviä, että te primadonnat saatte terveitä kakaroita.
Suurin osa pre-eklampsiatapauksista on lieviä ja vain noin 1 % odottavista äideistä saa vaikeita oireita. Syytä ei vielä tiedetä, mutta perinnölliset taipumukset ovat vahvat!
Eli kyllä, se on tärkeää.
Jos teet valituksen, mä nauran viikon.
Meillä nyt ei mitään noin vakavaa käynyt, että mies olisi alkanut epäillä (eikä syytä olekaan), mutta käydessäni vauvan kasvukontrollissa lääkäri kysyi onko esikoisella ja vauvalla sama isä. Minusta se oli vähän asiatonta.
Asiatonta on kysyä miehen läsnäollessa, onko VARMASTI sama isä, mutta muuten se on ihan asiallinen kysymys. Nykyään(kin) kun lapsia voi olla monesta liitosta.
Tietenkään lääkäri ei voinut tietää onko lapsillani sama isä, mutta miksi hänen edes pitäisi? Niin esikoinen kuin toinenkin olivat pieniä syntyessään (ja kerroin lääkärille esikoisen olleen pieni) eikä kysymys ollut millään tavalla mielestäni relevantti.
Muutenkin minusta on ikävää, että nykypäivänä jotenkin oletusarvoisesti ajatellaan, että isät vaihtuu lennossa tuon tuosta. Minulla on vanhanaikaiset arvot ja minua tuo kysymys loukkasi. Toki jos kysymys on tärkeä lääketieellisessä mielessä voi sen kysyä, mutta silloinkin kysymyksen voi asetella eri tavalla, ettei minunlaiseni ihmiset loukkaannu.
-kolmonen-vaimikäsenytoli.
Mutta silti ihmettelen miehesi käytöstä.
Ei mun mies olis mitään testejä alkanut vaatimaa, vaan olisi tiennt, luottanut että lapsi on hänen.
Eipä tuo kummastellut sitäkään kun kahden niin samannäköisen ja kokoisen ja värisen lapsen jälkeen kolmas oli ihan eri sorttia.
Oli pitkä musta tukka, pitkä ja hoikka kun taas sisarukset oli pullukoita vaaleita lähes kaljuja kun syntyivät.
Ei sille tullut todellakaan mieleen edes epäillä isyyttään.
Eikä ollut mitään syytäkään. Kaikki ihan 100% hänen.
mistä hän voi tietää onko esikoinen eksäsi, nyksäsi vai postimiehen. Mistä hän voi tietää, että vieressäsi seisova mies on aviomiehesi, eikä esimerkiksi veljesi, doulasi tai pomosi. Ei hänellä ole aikaa ottaa selvää seurusteluhistoriastasi ennen kuin lapsesi vaarassa. Hänellä on satoja vaikeita tilanteita päivittäin ja hän tekee pitkiä päiviä, että te primadonnat saatte terveitä kakaroita. Suurin osa pre-eklampsiatapauksista on lieviä ja vain noin 1 % odottavista äideistä saa vaikeita oireita. Syytä ei vielä tiedetä, mutta perinnölliset taipumukset ovat vahvat! Eli kyllä, se on tärkeää. Jos teet valituksen, mä nauran viikon.
suvussa raskausmykytyksiä, lääkäri olisi pitänyt kysyä se suoraan "onko suvussa raskausmyrkytyksiä?" eikä vain töksäyttää" onko aviomies ihan varmasti lapsen isä?".
Kuten sanottua, lääkärin kysymys oli tahditon.
tosiaan, tuli mieleen, että multakin (nais)lääkäri kysyi, kun olin siellä synnyttämässä kuopusta, (ennestään 3 lasta) että onko kaikki lapset saman miehen kanssa tehty. Ihmettelin kyllä, miksi kysyi, mutta ajattelin että on utelias vaan.
Epäilisin trolliksi, mutta kun olin Naikkarilla kolme viikkoa osastolla, niin huonekavereina oli yksi jos toinenkin yhtä vatipää taapertaja... Ei kaikkea tartte ihan tosissaan ottaa tai jos ihmettelee miksi kysytään asiaa x, niin voi ottaa ja varmistaa kysymällä "mitenkä niin".
Sitäpaitsi ei se ole hoitohenkilökunnan vika, että sulla ja miehelläsi on luottamuspula.
miehelle, joka ei luota minuun enkä sille pöhkölle tohtorille...
jos miehesi on tyhmä.
Mä olisin loukkaantunut jos mieheni jonkun ihmisen kysymyksen takia alkaisi mun uskollisuuttani epäilemään. Ei todella ole lääkärin vika vaan MIEHESI. Kyllä parisuhteen pitäisi niin vahva olla, ettei ulkopuolisten kommentit ihan äkkiä ala vaikuttamaan.
Ehkäpä lääkäri ajatteli, että geeneillä on jotakin tekemistä asiassa ja siksi sitä kyseli. Tuskin lääkärit nyt ainakaan parisuhteita pyrkivät katkaisemaan.
Lipsahtelee lääkäreiltäkin sammakoita suusta. Ei liity ehkä tähän, mutta olin juuri menettänyt rv:lla 22 pienen tyttöni, niin lääkäri tuli hymyillen huoneeseen ja kysyi: "mitä ajattelit ehkäisyksi?" Hmm... ihan pikkuisen tuntui asiattomalta siinä tilanteessa.
tosiaan, tuli mieleen, että multakin (nais)lääkäri kysyi, kun olin siellä synnyttämässä kuopusta, (ennestään 3 lasta) että onko kaikki lapset saman miehen kanssa tehty. Ihmettelin kyllä, miksi kysyi, mutta ajattelin että on utelias vaan.
Minulla esikoisen isä on todella pitkä, yli 2-metrinen ja minä olen hyvin keskiverto pituudeltani. Nyt toista lasta odottaessani kysyivät, että oliko esikoisen isä hyvinkin eri kokoinen kuin tämän toisen lapsen isä. Halusivat siis vauvan koon arvioimisen vuoksi tietää, minkä kokoisia vanhemmat ovat. Tämä siis etenkin silloin, kun katsoivat kortista tai kysyivät esikoisen syntymäkokoa, jonka jälkeen halusivat varmistaa, onko kakkosella samat vai eri geenit.
Ilmeisesti uusperheet ovat nykyään niin yleisiä, että kysyvät asiaa ihan muuten vain rutiinilla, vähän niinkuin "oletkos ihan Helsingistä kotoisin vai muualta muuttanut" tai "mitenkäs olet jaksellut".
Kyllä isän geenit vaikuttaa pre-eklampsiaan, sillä nykytietämyksen mukaan pre-eklampsia johtuu istukasta, jolloin sekä äidin että isän geneettisellä perimällä on sen syntyyn vaikutusta!
Lääkärihän huolehtii lapsistasi! Aivan kuten hänen kuuluukin tehdä.
On aika yleistä, että lapsilla on eri isä. :-((
Meillä nyt ei mitään noin vakavaa käynyt, että mies olisi alkanut epäillä (eikä syytä olekaan), mutta käydessäni vauvan kasvukontrollissa lääkäri kysyi onko esikoisella ja vauvalla sama isä. Minusta se oli vähän asiatonta.
seassa, opiskele erikoislääkäriksi ja sen jälkeen ole aina korrekti?! Onko inasen paljon pyydetty.
nimim. 3 viikkoa naistenklinikalla!!!
Miten isyys vaikuttaa toxemiaan?? Mä olin raskausmyrkytyksen vuoksi kätilöopistolla eikä siitä sen enempi mut en oo kuullukaan et sikiön isä vaikuttais.Multa lääkäri kysy nimenomaan mun puolen suvusta.Onko äitillä , siskolla jne.Toxemiahan on raskaana olevan elimistön myrkytystila,sillä ei oo mitään tekemistä vauvan geenien kanssa.