Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9kk:n puuro. Mitä (millaisena) sinä annat?

Vierailija
30.09.2010 |

Meillä annetaan ihan kaurapuuroa.

Mikrossa laitan ja teen sen noista tavallisista pikakaurahiutaleista (ovat pehmeitä hieman pienemmiksi murkattaviksi).

Mietin nyt lähinnä sitä, että voisiko jotenkin makua saada lisää. Suolaa ei tietty vielä, mutta voisiko ajatella pientä voinokaretta esim? tai öljytilkka?

Muut lapsemme ovat vaivoin syöneet puuronsa hedelmäsoseilla höystettynä, mutta tälle muksulle ei ole tarvinnut soseita sekaan laittaa.

Ei kai tuo lapsi mitään lisää tuohon puuroonsa kaipaile, mutta itsestä vaan tuntuu, että onko vähän liian mauton aamupuuro?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten seassa oli tosiaan joko omia marjoja pakkasesta, tai kaupan hedelmäsoseita. En tiedä olisiko mennyt ilman, mutta itse olen sen verran kranttu että puuro tökkisi tosi pahasti ilman lisukkeita... :) Siksi en halunnut sitä lapsellenikaan niin tarjota. Ja hyvähän se vaan on, että saa menemään paljon marjoja ja hedelmää.

Vierailija
2/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tuntuu että on mautonta, en minäkään mielelläni syö suolatonta puuroa. Mutta eihän se lapsi tiedä että siitä jotain uupuu, kun ei ole koskaan maustettua syönyt.

Miellä on kaurapuuron kanssa sama tilanne. Maitopuuroja olen antanut nyt muutaman kerran (riisi-, manna- ja helmipuuroa), ne maustan suolalla kun niitä syö muukin perhe. Mutta jos sitä suolaa on teelusikallinen kahdessa litrassa niin ajattelin että ei tuo varmasti siihen kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten seassa oli tosiaan joko omia marjoja pakkasesta, tai kaupan hedelmäsoseita. En tiedä olisiko mennyt ilman, mutta itse olen sen verran kranttu että puuro tökkisi tosi pahasti ilman lisukkeita... :) Siksi en halunnut sitä lapsellenikaan niin tarjota. Ja hyvähän se vaan on, että saa menemään paljon marjoja ja hedelmää.

Vierailija
4/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teelusikallisen puuroannokseen aamuin illoin. Näin meille ohjattiin neuvolasta :)

-2

Vierailija
5/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Teetkö puuron normimaitoon? kun sanot, että muu perhekin sitä syö?

Vierailija
6/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä suotta lisäile yhtikäs mitään. Jos kasvu hyvää ja ruokavalio muuten kunnossa=kaikkea riittävästi, niin miksi ihmeessä mitään öljyjä tarvitsisi lisätä?!? Näin ajattelen minä, kahden äiti maalaisjärjellä.

Vierailija
7/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään juoda mitään rasvattomia maitoja tms. vaan käytetään ihan kunnolla rasvaa. Lasten aivot tarvitsevat rasvaa kehittyäkseen.

Vierailija
8/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Teetkö puuron normimaitoon? kun sanot, että muu perhekin sitä syö?

Ihan normimaitoon, kevytmaitoa jos jaksan käydä kaupassa, rasvatonta jos en jaksa lähteä mihinkään, sitä kun on kotona.

Kysyin neuvolasta voisiko pikkuhiljaa antaa maitopuuroa ja antoi luvan, kuumentaessa maitoproteiineille tapahtuu...jotain? Lapsi on nyt muutaman päivän vajaa kymmenen kuukautta, eli kohta aloitetaan tavan maidon maistelu muutenkin.

Vierailija
9/9 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kolmen, neljän kuukauden ajan olen silloin tällöin tehnyt kyllä lapselle puuroa korvikkeeseen.