Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monetko kengat omistat, enta montako takkia? JOskus luin taalta kasittamattomalta kuulostavia juttuja, miten ihmisilla oikeesti on

Vierailija
14.10.2005 |

vaan parit talvi ja kesä kengät samoin takkien laita. Tuntuu tosi oudolle, että niin " voi elää" . Ehkä sitten olen turhamainen, mutta mulla on kyllä kenkiä varmaan 25 paria ja takkeja erilaisia eri tilanteisiin ainakin 15kpl. Samoin miehellä. Lapsillakin kenkiä useita pareja, takkeja ehkä alle kymmenen per lapsi.Eikä nuo luvut ole mitenkään paljon. Ainakaakan jos tuttavapiiriä ajattelee. Ja ihan normaaleja palkansaajia ollaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 syksy/talvi käyttöön. 1kevät/kesä takki.

Kenkiä: Talvella 2 lämpöisemmät, 1 juhlavammat.

Kesällä/keväällä/syksyllä 2 kävelykengät, lenkkitossut ja urheilullisemmat kävelykengät.

Lisäksi kaapista löytyy vino pino sellaisia kenkiä, jotka olen jo poistanut käytöstä, jotka pitäisi kait laittaa myyntiin. Samoin takkeja löytyy muutama vanha varalta.

Vierailija
22/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkasetkin vintiltä. Mutta muutoin:

Käyttökelpoiset takit: 1 farkku, 1 pitkähkö reipashenkinen takki, juoksupuvun takki, sadetakki, toppatakki, ohuempi toppatakki, 2 villakangastakkia.

Kengät: 2 paria kävelykenkiä, lenkkarit, kumisaappaat. 2 kesäsandaalit. Muutamat korkkarit, joita en koskaan käytä.

Mulla on 2 siniset farkut ja yhdet räjähtäneet sammarit. Parit highwaterhousut. Muutama t-paita. Pari neuletta.

Yksi mekko. Yksi farkkuhame.

Siinä se suurinpiirtein onkin. Alusvaatteet ja sukat lisäksi. Ei yksiäkään rintaliivejä ja paritkymmenet alkkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ns. joka päivän ja joka vuodenajan kävelykengät ja takki ovat käyneet muodollisen asun kanssa toimistossa ja kelvanneet kotirouvan kauppareissulle. Samoin pitkä villakangastakki. Ulkoilutakissa ja vaelluskengissä voi ulkoilla niin leikkipuistossa kuin iltakävelyllä " omaa aikaa ottamassa" .

Vierailija
24/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut kengät ja takit säilytetään lämpimässä varastossa, ja sieltä haetaan tarpeen mukaan ja viedään samalla tarpeettomia tilalle, omakotitalossa siis asumme. Mutta kieltämättä eteisessä välillä on aikamoinen kaaos kun lasten kengät ajelehtivat siellä pitkin ja poikin! T:29

Vierailija
25/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö ajattele ollenkaan omaa terveyttänne ja hyvinvointianne? Ihminen tarvitsee useamman kenkäparin viikkokäyttöön, kenkien on annettava kuivua/tuulettua käytön jälkeen. Ja sitä paitsi jalka tarvitsee erimallisia kenkiä vuoroin käytettäväksi, se ehkäisee jalka/selkävaivoja. Tämän on ihan tosi, kengistä ei kannata tinkiä!!!

Vierailija
26/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt aloin laskemaan:

neljä toppatakkia (pari yli 10 v vanhaa), pari pitkää talvitakkia, kolme välikausitakkia (neljännen laitoin juuri keräykseen), nahkatakki, kevättakkeja kolme, ulkoilutakki, pari tuulipuvun takkia (lasketaanko ne) farkkutakki ja tietenkin erilaisia jakkuja joita ei enää takeiksi lasketa vaikka osa on aika takkimaisia.

Kenkiä en ala laskea, menen kuitenkin sekaisin. Varsinkin kesäkenkiä on kertynyt aika läjä.

Olen huono heittämään/lahjoittamaan vanhoja kenkiä ja vaatteita pois.

Vierailija
27/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, te joilla vain yhdet/kahdet kengät

ettekö ajattele ollenkaan omaa terveyttänne ja hyvinvointianne? Ihminen tarvitsee useamman kenkäparin viikkokäyttöön, kenkien on annettava kuivua/tuulettua käytön jälkeen. Ja sitä paitsi jalka tarvitsee erimallisia kenkiä vuoroin käytettäväksi, se ehkäisee jalka/selkävaivoja. Tämän on ihan tosi, kengistä ei kannata tinkiä!!!

Enhän minä niitä yksiä kävelykenkiäni pidä koko aikaa, en esim. sisällä ollessani, taikka en silloin kun olen ulkoilemassa ulkoilukenkien kanssa. Nahkakengistä kyllä huomaisi hajustakin, jos eivät ehtisi tuulettumaan. Ei se ole kengistä tinkimistä, jos kerralla omistaa vaan muutamat hyvät (ja minun kenkäni ovat aina hyvät) kengät. Useammat huonolaatuiset ovat varmasti haitallisemmat.

Vierailija
28/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kit, " paremmat" ) kunkin lapsen omassa huoneessa vaatekaapissa.

Kesäiset vaatteet sekä toppavaatteet lämpimässä varastossa autotallin yhteydessä.

Käyttökengät kuistin kenkähyllyissä, lenkkarit, kävelykengät, saappaat.

Muut kengät eteisen kaapissa, mm. sisäpelikengät, talvikengät, jotka hain varastosta.Uusia pitää tosin ostaa kaikille kolmelle lapselle.

Varastossa sitten säilössä kesäkengät, sandaalit ym. lipokkaat.

Järjestelykysymys mielestäni.On saatavilla vaatehenkareita, joihin yhteen mahtuu jo vaikka 5 housut ja takkejakin voi, ainakin ohuempia, laittaa useamman päällekkäin.

Vierailija
29/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet hienot ja yhdet huonot talvikengät, samoin kesäksi, ja yhdet välikausikengät, sekä parit juhlakengät.

Takkeja on samaan tyyliin kaksi talveksi, kaksi välikaudeksi ja yksi ohut jakku kesäksi.

Ja minusta tämä on ihan normaalia. En tykkää vaateostoksista.

Vierailija
30/30 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kengistäni ja takeistani makaa tyhjän panttina varastossa vuosikaudet. On tullut ostettua uusia ja kivempia, mutten malta heittää vanhoja poiskaan, kun ovat vielä ihan hyviä. Kirpparille en viitsi lähteä. Jos vaikka " pihatakkina" pitäis... joo-o.