Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku Kelaa ymmärtävä auttaa?

Vierailija
29.09.2010 |

Moi! Olisiko jollakulla vastausta tilanteeseeni.

Olen jäämässä äitiyslomalle ja saan 72 arkipäivää eli n. 3 kk palkkaa. Olen ymmärtänyt, että tuolta ajalta Kela maksaa äitiysrahan työnantajalleni.

Koska hoitelen itse työnantajani puolesta näitä paperiasioita, ihmettelen seuraavaa. Minulle määrätty äitiysrahan määrä on 56 ensimmäiseltä arkipäivältä 91,41 euroa ja ja sen jälkeen 71,09 euroa. Nämä täsmäävät ja ovat oikein tulojeni kanssa. Mutta työnantajalle 72 arkipäivältä maksettava summa on päätöksen mukaan 37,16 euroa. En ymmärrä ollenkaan, mistä tämä summa tulee? Olisiko jollain vinkkiä? Olin käsityksessä, että sama summa joka tulisi minulle (jos en siis saisi palkkaa) menisi työnantajalle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä sain kolme kuukautta myös palkkaa.

Eihän Kela nyt palkan verran kuitenkaan korvaa sille työnantajalle sun äippävapaasta.

Jos teillä on sovittu niinpäin että firma maksaa koko summan ja saa hakea korvausta kelalta sen äitiysrahan verran.

Vai ymmärsinköhän sut nyt ihan väärin????

Vierailija
2/2 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Osaankohan ilmaista itseäni selkeästi.. Juu, tiedän, että Kela ei maksa työnantajalle täyttä palkkaani. Ihmettelen siis tuota minulle myönnetyn äitiysrahan määrän 91 e/päivä (jota ei siis makseta minulle, koska saan palkkaa) ja Kelan työnantajalleni maksaman summan 37 e eroa. Luulin, että Kela maksaisi äitiysrahan määrän samansuuruisena työnantajalleni kuin minulle (jos en saisi palkkaa). Tuo 91 euroa on ihan oikea summa, siis hieman vähemmän kuin palkkani. Mutta siis tuolla Kelan työnanajalle maksamalle korvauksella tulen todella kalliiksi työnantajalleni! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän