Mikä ammatti/työ olisi mulle hyvä, haluaisin AUTTAA, ihan konkreettisesti
ihmisiä silloin, kun heillä on vaikeaa. Ihan siis oikeasti olla apuna silloin kun omat voimat ei riitä.
Mitä voisin tehdä? Alanvaihdoskin on suunnitelmissani joten saa ehdottaa uutta alaa.
Kommentit (17)
lähihoitaja, koulunkäyntiavustaja vai esim. lääkäri tai sosiaalityöntekijä?
hyvä matikassa, biologiassa, kemiassa ja fysiikassa? Jos lääkäriydestä haaveilet.
Lähihoitaja voisi olla hyvä. Lääkärin ammatista en haaveile, haluan tehdä jotain enemmänkin ruohonjuuritasolla ja niin, että olisi oikeasti aikaa keskittyä ihmiseen, jota auttaa. Käsittääkseni lääkäreillä on turhan kiire...?
ap
varsinkin opiskelu-ja kouluterveydenhuolto. Nuorilla on tosi paljon uupumusta ja masennusta nykyään. Siellä olisi ainakin työsarkaa. Tietysti myös neuvolatyössä on apua tarvitsevia perheitä ja työterveyshuollossa on myös työsarkaa...
Niin ja ehdottomasti sairaanhoitaja erikoistunut psykiatriaan...
Minulla ollu ihan samanlaiset mietteen,alanvaihdos mielessä juuri siksi että olis kova halu auttaa muita...sairaanhoitajan tai sosiaalityöntekijän työt kiinnostais! :)
Tai henkilökohtaiseksi avustajaksi! Tuota mietin joskus itse: siinähän sitä olisi päivittäin apuna ja tukena, sekä fyysisenä että psyykkisenä, toki tapauksesta riippuen. Mahdollisesti hankala avustettava, mutta kun tutustuu, aina sitä pärjää:-). En sitten kuitenkaan alaa vaihtanut, pari vuotta olen opettanut suomea maahanmuuttajille. Saa sitä siinäkin kokea olevansa apuna ja tukena, tarvittaessa.
niinkuin minä tolta pohjalta. Koskaan et pysty parastas antamaan, tai ainakaan niin usein ja niin laajalti kuin haluaisit. Ei ole aikaa.
Opiskele ammatti jossa voit tehdä lyhyttä päivää kovalla palkalla, ja ala vaikka vapaaehtoiseksi saattohoitajaksi
...Opiskele ammatti jossa voit tehdä lyhyttä päivää kovalla palkalla...
Hitto, mikä olisi tälläinen ala?
Olen kovasti miettinyt mutta en ole vielä keksinyt.
Vaihtaisin nää yövuorot sellaiseen mielelläni, vaikka muutaman opiskeluvuoden joutuisikin tekemään...
maksamalla tuloistasi veroa autat kaikkia yhteiskunnan jäseniä, niitä vähäosaisempiakin.
samassa veneessä ollaan.
nuoriin suuntautuvalle mielenterveysalalle? Siellä niitä oikeasti tarvitaan!
Sosionomiksi!
Hakeudu töihin lastensuojelulaitoksiin.
Tai sitten opiskele vankilasosionomiksi ja hakeudu vankilaan töihin!
Kehitysvammapuolella myös töitä riittää!
Itse työskentelen tällä hetkellä sekä syrjäytymisen ehkäisyssä aikuisille, että lastensuojelulaitoksissa.
Todellakin saa auttaa ihmisiä elämän vaikeuksissa. Ja rakastan työtäni! (asiakas juuri eilen totesi, että taidan tehdä kutsumustyötäni! Näinhän se on, työ antaa minulle henkisesti paljon, palkka vain on huono..)
Sairaanhoitajista on pulaa tällä alalla. Saat olla vaikeissa elämänlanteissa olevia nuoria. Ihana tö, mutta surkea palkkaus ja no, ei aina niin kovin arvostettu ala...
maksamalla tuloistasi veroa autat kaikkia yhteiskunnan jäseniä, niitä vähäosaisempiakin.
samassa veneessä ollaan.
No jaa.
Onkohan noin.
Itse en oikeen enää osaa luottaa siihen, että verorahamme käytetään järkevästi
sairaanhoitajan/lähihoitajan koulutus. Lähihoitajalla on aika monipuoliset mahdollisuudet työllistyä huolimatta siitä, miten pejoratiivisesti kys. tutkintoon vaikkapa täällä suhtaudutaan.