Kuulisin mielelläni perhematkaajien kertomuksia Rodokselta.
Olemme ensi viikolla lähdössä ko saarelle kolmen 3-5 ikäisen lapsen kanssa.
Hotelli on Athineon ja tarkoitus olisi vuokrata auto ja tutustua saareen.
Siis must-nähtävät ja ehdottomat EIt olisi kiva kuulla ja kokemuksia siitä väliltäkin : )
Kommentit (14)
meinaatte ajella muuallakin kuin pääteillä niin maastoautoa suosittelen.
Me ajelimme aivan saaren eteläkärjessä olevalla isolla hiekkarannalla Jeep Wranglerilla ja hauskaa oli.
Falirakissa on iso vesipuisto, kai noinkin pienille sieltä joku matala ja ennen kaikkea lämmitetty allas löytyy.
Lindos nyt ainakin pitää nähdä... parkkipaikan saaminen onkin sitten onnenkauppaa.
Aivan saaren pohjoiskärjessä oleva akvaario voisi olla lapsille kiva.
Kiva, että pidit vanhasta kaupungista. Meidän hotellimme on vanhan kaupungin kupeessa ja kuvittelinkin, että siellä olisi kiva tepastella :)
Ainakin itse Rodoksen kaupungissa.
Rodoksen kaupungin pohjoiskärjessä on kiva pieni akvaariotalo. Vanhassa kaupungissa kannattaa tietysti myös käydä.
Emme itse vuokranneet autoa, koska emme aja autoa, mutta matkatoimiston retkellä kävimme myös Lindoksessa. Se on viehättävä pieni merenrantakaupunki, josta pääsee kiipeämään korkealle vanhalle temppelialueelle. Tosin oma lapsi oli 8-vuotias, kun menimme sinne. Kolmen 3-5-vuotiaan kanssa on kuljettava varoen, koska rinne on paikoittain jyrkkä
Taidan tästä googlata ja sivistää itseäni ottamalla selvää, mikä on Lindos ; )
Akvaariot kiinnostavat lapsiamme kovasti.
Viime vuonna kävimme Mallorcan suurensuuressa akvaariossa,mutta siitähän on jo vuosi ; )
ikivanha raunio kaupunki Kamiros pitää nähdä myös.
Lapsille voi olla hiukan tylsä paikka mutta aikuisille suosittelen.
Elli-yökerhossa Rodoksen kaupungissa esiintyy suomalaisia harva se viikko.
t:3
kun on kerran lastenhoitaja matkassa : )
joita suosittelisitte?
(tosin tuntuu, että kaikki etelänmaalaiset ravintolat ovat lapsiystävällisiä, mutta hyvää ruokaa : )
lapsen ollessa kuusi vuotta. Meren ranta oli aivan hotellin pihassa. Uima-allas löytyi myös, vaikka hotelli olikin pieni. Kauppoja oli joka puolella ja ravintoloita:) Ja niissä ihanaa ruokaa.
Meillä oli myös auto, koska saari on pieni, kiersimme sen ympäri. Lindos oli ihana valkoinen kaupunkin, Falirakissa on yksi euroopan suurimmista vesipuistoista.
Vanhassa kaupungissa mekin kävimme päivittäin, lapsi muistelee sitä edelleen kaipauksella, näin viisi vuotta myöhemmin.
Akvaariossa kävimme mekin, sekä perhoslaaksossa. Sekä jollain "lähteellä" jossa kuljettiin pimeässä tunnelissa:D
Lämmintä piisasi joka päivä lähemmäksi neljääkymmentä ja aurinko senkun porotteli vain.
oli suosikkimme.
Ekana päivänä kävimme ja sitä etsittiin sitten ympäri vanhaa kaupunkia, kun sinne piti päästä uudestaankin
http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/3c/aa/d3/our-restaura…
Pitää etsiä ko ravintola alkulomasta niin voi sitten mahdollisesti mennä uudestaankin samalla reissulla! : )
ap
Vanha kaupunki oli kiva ja sitten vesipuisto,mutta teidän lapset aika pieniä...
Kreikkalaiset ystävällisiä ja ainakin meidät otettiin joka paikkaan hyvin vastaan:Suosittelen että menette syömään ennen klo:20 koska muuten ruuan saamisessa saattaa kestää.Ja muistakaa varata muutama taskulamppu mukaan,meillä meni meínaan valot vanhasta kaupungista ja voin kertoa että oli aika pelottavaa ja pimeetä..
onkin kiva tutustua autolla. Helppo ajella kun ei ole suuri.
Minä olen ollut lasten kanssa Rodoksella. Majailtiin Ixiassa. Tykkäsin kovasti koko Rodoksesta.
En oikein tiedä mikä nyt on ihan must siellä. Itse tykkäsin kaikesta mihin törmättiin :) Vanhassa kaupungissa piti käydä joka päivä jonkin verran kiertelemässä, se on aivan mahtavan ihana paikka. Kieliäkään ei tarvitse kun suomella pärjää yllättävän hyvin :)