G: n. 25-30-vuotiaana plussanneet
Kuinka kauan teillä kului ehkäisyn lopettamisesta ennenkuin tärppäsi? Mitä ehkäisyä käytitte?
Kommentit (31)
Viidennessä kierrossa tärppäsi. Tuntui tosin, että hormoni vaikutti elimistössä vielä 3-4 kk (päiväntarkka 28 päivän kierto, normaalia niukempi vuoto). Tämän jälkeen luulin jo olevani raskaana, kun menkat oli n. viikon myöhässä tuosta 28 päivän kierrosta, mutta en ollutkaan. Vasta seuraavassa kierrossa :) Onko muille käynyt näin?
...kun tein positiivisen testin. Raskaus päättyi keskenmenoon ja seuraava tärppäsi tasan vuoden päästä. Sain tytön 31-vuotta täytettyäni, eli tämän vuoden alussa. Jätin ehkäisyn pois vuoden 2007 lopussa (Meliane-pillerit).
...että ennen kuin tämä viimeinen tärppäys tuli, käytin muutaman kuukauden Terolutia, sillä hormonitoimintani meni keskenmenosta sekaisin.
novaringin lopettamisen jälkeen.. tosin emme olleet kovin aktiivisia tai toisin sanoen kulkeneet kalenteri ja kuumemittari kädessä joten sekin ehkä viivytti asiaa. Monet ovulaatiot taisi mennä ohi. Periaate oli että tulee kun on tullakseen!
Ehkäisy lopetettiin sinä päivänä kun täytin 25v. Raskaaksi tulin 29 vuotiaana. Ehkäisynä pillerit.
ikää nyt 28
ekalla kerralla ikää 19, kesti 11 kiertoa
tokalla 21 kesti 6 kiertoa
Ensin jätin pillerit pois ja odotettiin 3 luonnollista kiertoa ennen kuin aloitimme yrityksen. Tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta, mutta meni kesken vkolla 9.
ehkäisyä, kolme viikkoa nykyisen mieheni tapaamisesta olin ekan kerran raskaana, tosin se päätyi aborttiin, mutta tokan kerran meni pillereiden lopettamisesta vissiin 3-4kk, ja olin raskaana.
Eka plussa 26-vuotiaana ja toka puol vuotta myöhemmin.
Ja ennen kuin kivitetään, mun EI pitänyt voida saada lapsia, siitä syystä ei eka ehkäsyä... Toisin kävi :) Nyt siis 28v ja esikoinen tulossa ihan lähipäivinä..
kolmannesta kierrosta, yhdistelmät sitä ennen käytössä. Olin tuolloin 24-v.
tärppäsi.