Toivoitko jompaakumpaa sukupuolta?
Minulla 2 lasta. Esikoinen poika ja toinen tyttö. Toivoin ekan jälkeen tyttöä, mutta en uskaltanut kysyä ultrassa, vaikka olisivat moneen kertaan sen kertoneet. Sitten kun sain tietää, että se on tyttö, olin superonnellinen ja vieläkin alkaa itkettää kun mietin että nyt minulla on tyttö. Ja rakastan esikoistani yli kaiken. Koen tästä huonoa omatuntoa, en ole vieläkään selvittänyt itselleni miksi minulle tuo tytön saaminen oli niin tärkeä asia..
Kommentit (13)
Toivoin poikaa, sain tytön. Sitten tulin taas raskaaksi ja toivoin taas poikaa, sen sain.
Uskon, että aika monellakin on toiveita lapsen sukupuolen suhteen, vaikka niistä ei aina ääneen puhutakaan.
Itselläni on kaksi tyttöä - ihan niin kuin toivoin. Koska tiedän, että mieheni olisi toivonut saavansa pojan, vaikka tyttöjään kovasti rakastaakin, en toki tuulettele asialla sen suuremmin, en kotona enkä muille ihmisille. Itsekseni olen kuitenkin onnellinen, että sain juuri nämä toivomani pienet prinsessani.
Mulla ei ollut minkäänlaisia kokemuksia vauvoista ja vauvan hoito tuntui pelottavalta. Jotenkin ajattelin, että tyttövauvaa olisi helpompi hoitaa kuin poikavauvaa. Varsinkin ne pyllypesut pelottivat, mikä nyt kolmen lapsen jälkeen tuntuu jo aika huvittavalta. :D No esikoinen oli tyttö, olin ihan superonnellinen synnytyssalissa, kun sain sukupuolen tietää.
Kuopuksesta toivoin poikaa - sain pojan.
ostin jo kaikkea suloista tytölleni raskausaikana, (ultrassa en kysynyt sukupuolta).
vedin hirveet raivarit, kun ihmiset ihjail, että voi se olla poikakin, vittu ei ole mikään pojan paskiainen, hoin poikienkin äideille.
Tyttöhän se oli, niin kun pitikin.
Toinen sitten sai olla kumpaa sukupuolta vain, olinhan sen tytön jo saanut.
Poika tuli seuraavasta
meillä on kaksi poikaa ennestään, kaikki sukulaisetkin toivovat tyttöä. :)
Eihän siinä ole mitään pahaa toivoa tiettyä sukupuolta. Kuiteknin sitä lasta rakastaa ihan yhtä paljon, toteutuipa toive tai ei.
Esikoinen oli poika ja näin olin jollain tapaa toivonutkin.
Toisestakin toivoin poikaa, mutta tyttö tuli ja olin hirveän onnellinen tytöstä, "jätkän" jälkeen tyttö tuntuikin..no, ihanalta tytöntylleröltä :)
Kolmas lapsi on tulossa ja toivoin tyttöä, mutta mitä todennäköisimmin onkin poika. Nyt olen ajatukseen tottunut, ja poika tuntuukin mukavalta vaihtoehdolta.
Eka oli sitä toivomaani sukupuolta, toinen toista. Molemmat ovat ihan mahtavia lapsia joita en toivoisi ollenkaan toisenlaisiksi.
minulla on 1 tyttö, ei ollut silloin väliä kumpi tulee.nyt olen raskaana ja toivon tyttöä toodi paljon koska tajusin että lapsistani tulee todennäköisesti tosi lyhyitä ja lyhyt tyttö on ihan ok,mutta olisi kiva jos poika olisi pitkä ja näillä geeneillä kai epätodenänmköistä. äiti 160cm,isä 165cm. en halua mitään 160cm poikaa tai lyhyempää,tytöllä tuo pituus vielä menettelee.
mitä ajattelette tästä?
esikois tytöstäni tuskin pitkää tulee 1v mitat noin 71cm ja 7kg.
Sain pojan :) Kuopuksen kohdalla jo oli pieniä haaveita myös siitä tytöstä, poikahan sieltä silloinkin tuli :) Jos nyt tulisin raskaaksi, suurella todennäköisyydellä toivoisin sitä tyttöä enemmän kuin toista odottaessa :)
Ainahan sitä toivoa saa! Esikoisesta toivoin, että olisi tyttö ja niin olikin. Kuopuksesta toivoin, että olisi poika ja näin kävi.
Toivoa saa aina, silti lasta rakastaa oli hän sitten kumpi tahansa.