Millaisia ovat asuinpaikkoina Lapua ja Seinäjoki?
Asuntojen hinnat? Koulut? Onko töitä vai käyvtkö ihmiset kauempana töissä?
Kommentit (26)
eniten lapualaisten epäluuloisuus kohdistuu lähikunnista Lapualle muuttaneisiin. Ja minä olen juuri sellainen ja silti kovasti kotiutunut ja tykästynyt Lapuaan.
Lapua kasvaa nyt vauhdilla. Silti tontteja on, tk toimii, päivähoitoon olen tyytyväinen ja pian se ideapark alkaa nousta Lapualle, joten kasvu vai jatkuu.
Itse en haluaisi muuttaa pois, vaikka alun perin tultiin tänne sillä asenteella, että ollaan vain pari vuotta ja muutetaan Seinäjoelle ennen kuin esikoisen koulu alkaa.
Meille molemmille on löytynyt töitä.
muut eivät ole mitään. Toisaalta on omahyväisyyttä, toisaalta kyttäämistä ja kateellisuutta paljon, nurkkapatriotismia. Jos olisi aivan pakko muuttaa sinne, niin Seinäjoki olisi ainoa vaihtoehto. Onneksi ei ole pakko.
Itse olen yrittänyt löytää it-alan töitä seinäjoelta ja ei sitten millään löydy.. :( tuntuu vaan et kaikki paikat on vaasassa. Pitäis varmaan tietää mistä kalastella.
Lapua on tosi mukava asuinpaikka, edullinen ja viihtyisä n. 15000 ihmisen kaupunki. Seinäjoki, maakunnan keskus on 20 min. päässä.
Jyväskylästä 3 v. sitten muuttanut.
Itse olen lähes koko elämäni asunut Seinäjoella mutta Lapualla asuin myös muutaman vuoden. Tuo on kyllä totta että Lapua on "hiukan" sisäänpäin lämpeävä... Eivät kovin helpolla hyväksy muualta tulleita joukkoonsa... Seinäjoelle voi olla ehkä helpompi kotiutua... Minä en kyllä muuttaisi enää kumpaankaan pitäjään, olen nykyään täällä pääkaupunkiseudulla..