Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva.Iltakylpy joka ilta?

Vierailija
28.09.2010 |

Kylvetättekö vauvanne joka ilta ennen nukkumaanmenoa? Miksi? Perusteletko vastauksesi.

Olen huomannut, että lähes jokainen tuttavani kylvettää vauvaansa (kaikki alle 1-v) joka ikinen ilta ennen nukkumaanmenoa. Onko siitä jatksossa apua, kun rutiini aina sama? Olenko huono äiti, kun kylvetän lastani vain 1-2 kertaa viikossa? Itse en kylvetä joka päivä, koska lapsi itkuinen kylvyn jälkeen, jonka jälkeen vaikeampaa nukahtaa. Itse olemme ottaneet tavaksi, että teen pientä hierontaa ennen nukkumaanmenoa. Vauva nauttii siitä ja välillä myös nukahtaa siihen.

Miten asiat on teillä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iho tosi hyvä. vihaa koko kylpytouhua...

Vierailija
22/27 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en:

Vauva ei ole likainen ja liika peseminen kuivattaa turhaan ihoa.

Vauva käy joko suihkussa tai kylvyssä suunnilleen kahdesti viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa joka ilta, lääkärin määräys. Atooppinen iho menee huonompaan kuntoon hien vaikutuksesta, ja rasva kuuluu laittaa puhtaalle iholle. Isosisarusta kylvetettiin kerran viikossa, kun ei iho-ongelmia ollut eikä kovin paljon kylpemisestä tykännyt.

Vierailija
24/27 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitetaankohan tässä kylvyllä oikein punkkakylpyä vai ylipäänsä pesua?

En kylvetä punkassa joka päivä, kerran viikossa ehkä, joskus en sitäkään.

Sen sijaan suihkussa tai hanan alla 'pikkusuihkussa' käydään ihan joka ilta. Pesen aina sekä vauvalta että isommilta lapsilta pyllyn, jalat, kainalot, kasvot, kaulan ja kädet ihan joka ilta. Vauvan nyt voi vielä kätevästi pyöräyttää hanan alla, isommat menevät suihkun kautta. Hiuksia en pese kuin kerran viikossa isommilta.

Iltpesut ovat tärkeä osa ilta ja nukkumaanmeno rutiinia ja niistä on syytä pitää kiinni.

Meilläkin vauva on monasti itkuinen iltapseun jälkeen ja syynä on ihan selkeästi VÄSY! Iltapseut ovat jo hänellekin niin vahva merkki nukkumaan menosta, että väsy ja halu mennä nukkumaan ovat niin vahvat, että itkettää.

Vierailija
25/27 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joka päivä pyllyn pesun yhteydessä pesen pikaisesti koko lapsen.

Meillä on kodarissa niin iso allas että siinä mahtuu lapsi seisomaan ja hanassa on käsisuihku myös.

En kyllä jaksaisi jokailtaista kylpyrumbaa suorittaa, kun lapsi ei tulisi millään ammeesta pois ja itkupotkuraivarin kera se aina päättyy :(

Vierailija
26/27 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylvetettiin joka ilta. Vauva pulautteli paljon ja tuntui, että vanulapuilla kaikkien kaulapoimujen putsaaminen oli tosi hankalaa - helpompaa laittaa kylpyyn.

Nykyisin 1-vuotiaani pääsee kylpyyn 2 kertaa päivässä. Käyn itse suihkussa aamulla ja helpoin tapa vahtia lasta samalla on täyttää hänelle kylpyamme ja ottaa siihen pesuhuoneeseen leikkimään. Viihtyy vedessä todella hyvin, niin saan rauhassa itse laittaa hoitoaineet yms.

Vierailija
27/27 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarpeen mukaan tietenkin. Uskon, että lapsen ihon pitää antaa olla mahdollisimman "rauhassa", tuottaa omia suoja-aineitaan ja pitää kosteustasapainoa yllä. Ei sitten tarvitse myöhemminkään kemikaaleilla läträtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi