Voiko vaunuissa nukuttaa lapsen myos oisin?
Voiko vaunuissa koko ajan nukuttaminen olla jotenkin vaarallista vastasyntyneelle?
Perheen makuuhuoneeseen ei mahdu sankya ja vaunut olisi yksi vaihtoehto nukuttamiseen myos oisin.
Kommentit (9)
nukkui vaunussa sisälläkin, koska sain hyttysverkon hyvin sen päälle suojaamaan.
Asumme omakotitalossa ja hyttysiä pääsi sisään harmiksi asti.
Vaunut oli helppo siirtää sisään ja ulos kun asuu omakotitalossa.
No ei mun mielestä. Eri asia parin tunnin päikkärit, muttei koko yötä kun on pakkasta. Siis ihme juttuja.
Vauva ei nukahtanut syliin, tissille, pinnasänkyyn tai meidän sänkyyn, ainoastaan vaunuihin. Oli helppo hytkyttää se uneen.
Nuorinta nukutin ensiviikot vaunuissa. Syötöt oli kahden tunnin välein. Oli kätevämpi nukuttaa nopeasti vaunuissa, kuin odottaa nukahtavan pinniksessä, kun taas kohta on herätettävä syömään. Heti, kun päästiin "pakko"syöttörumbasta eroon, oppi nukahtamaan ja nukkumaan hyvin pinniksessä eli ei vaadi enää muutaman kuukauden ikäisenä vaununukuttamista :-D
Voiko vaunuissa koko ajan nukuttaminen olla jotenkin vaarallista vastasyntyneelle? Perheen makuuhuoneeseen ei mahdu sankya ja vaunut olisi yksi vaihtoehto nukuttamiseen myos oisin.
Sitten kun vauva lähtee kääntyilemään ja liikkumaan enemmän, kannattaa siirtää sänkyyn jossa on kunnolliset laidat, ettei putoa.
Oletteko ajatelleet, missä ja miten nukutatte vauvaa sitten kun hän ei sovi enää vaunuissa nukkumaan? Missä teillä on tarkoitus pitää näitä vaunuja? Makuuhuoneessa?
Miten sinne ei sänky sovi, jos vaunut sopii?
Hankkikaa vauvalle pinnasänky ja laittakaa pyörät alle, esim. Ikea myy "irtopyöriä", silloin sänkyä voi tarvittaessa siirtää jos on ahtaassa pienessä makuuhuoneessa edessä...
Tosin mihin sitten laitatte lapsen, kun se on sen vertas isompi, ettei ole turvallista pitää vaunuissa? Vai onko lapselle kuitenkin oma huone odottamassa? Meillä vauva nukku pehmeessä vaunukopassa meidän välissä jokusen kuukauden.
minä olen käyttänyt näin matkasänkynä kun ollaan mummolassa (ulkomailla) kun tavaraa on muutenkin ihan liikaa jos matkustan yksin lasten kanssa. Pieni siro tyttö mahtuu hyvin koppaan nukkumaan.
Tosin mihin sitten laitatte lapsen, kun se on sen vertas isompi, ettei ole turvallista pitää vaunuissa?
Vai onko lapselle kuitenkin oma huone odottamassa?
Meillä vauva nukku pehmeessä vaunukopassa meidän välissä jokusen kuukauden.