Haluan kaksoset. Mitä konsteja?
Haluan kaksosraskauden alulle. Mitä pitäs tehdä?
Miehen äiti on kaksonen, onko mahdollista periytyvää geeniä vai tuliko se periytyvyys naisen puolelta?
Mun suvussa ei kaksosia, onko mitään vippaskonsteja tiedossa siis?
Kommentit (33)
Itse olen kaksonen, äitini sai minut ja veljeni siinä 35 vuotiaana, vanhemmalla iällä paremmat mahdollisuudet. Suvussa myös äitini mummu sai kaksoset.
Olen itse kaksonen, ihan sattuman kautta sattui kaksi siittiötä hedelmöittämään munasolun. Miten niitä hankitaan onkin vaikeampi kysymys.
sieltä löytyy keinoja, jotka jopa kuulemma toimivat!
Ei onnistunut viimeksi, tuli söpö tulos mutta vain yksi. Olisko uusia vinkkejä ja poppaskonsteja? Aion yrittää uudelleen.
Ap
Joo, se auttaa kun nai ja hyppii ja pomppii heti jälkeen, sillä tärinä saa aikaan jakautumisen
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:07"]Ei onnistunut viimeksi, tuli söpö tulos mutta vain yksi. Olisko uusia vinkkejä ja poppaskonsteja? Aion yrittää uudelleen.
Ap
[/quote]
Mitenhän on käyny XD
Mä olen itse kaksonen ja haluaisin myös kaksoset :) onneksi ei ole mulle vielä ajankohtaista, toivon että sit kun alan yrittää olis paljon vippaskonsteja :D
Työkaverille tuli kolmoset Clomifen-hoidolla.
Itselläni IVF siirrettiin kaksi alkiota, tuloksena yksi vauva.
Näin vanhemmalla iällä irtosi 2 munasolua kerralla, ne hedelmöittyivät. Kaksoset saivat alkuunsa. Tyttö ja poika.
Ei mitään jakautuneita munaoluja, vaan kaksi vauvaa yhdellä heitolla. Sisarukset. Maha oli valtava. Syntyivät täys'aikaisina. Olen joka päivä kiitollinen kahdesta terveestä lapsesta. Meillä on nyt lasten lukumäärä täysi.
Aika moni kaksosraskaus päättyy myös keskenmenoon. Siihen täytyy varautua jos kaksosia odottaa. Se on kaksinkertainen ehkä pitkäksikin aikaa halavannuttava suru.
Tutulla kirjahyllyssä edelleen kaksosten kastevedet....;(
Myös synnytyksessä voi mennä yhtäsun toista pieleen. En ainakaan kovin kauaksi sairaalaa lähtisi kaksosraskauden aikana. Kohtukun painautuu alas jo yhdenkin kohdalla viimeisinä kuukausina....todella riskaabelia esim matkustella. Henkensä voi menettää itsekin!
Yksityinen IVF-hoito
Maksaa paljon.