Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla tyttäreltäni aika pahan jutun..

Vierailija
27.09.2010 |

Enkä tiedä miten reagoisin siihen.. Eli:

Tyttäreni luokkakaveri oli kertonut tänään hänelle että tämän luokkakaverin äiti epäilee että lapsellani olisi ad/hd, ja sen takia lapseni ei olisi tervetullut luokkakaverin synttäreille.

Tyttäreni mainitasi myös että kaverin äiti oli siis nähnyt että lapseni teki jotain, en tiedä mitä, eikä tyttäreni tiedä.

Tämä äiti olen nähnyt viimeksi ehkä joskus vuosi-pari sitten, ja aina ollaan lähetetty kutsukortin niille. Ei koskaan ole tullut. Koskaan ei olla saatu kutsu heille.

No ei se mitään..

Mutta että tämä luokkakaveri törkeästi ilmoittaa -ettet ole tervetullut, koska äitini sanoo että sulla on ad/hd..

Huh huh..

Mikä äiti ees sanoo noin? Ja oisko tyttö voinu keksiä sen omasta takaa?

Mietin itse että jos menen hakemaan tytärtäni koulusta, ja näen riehuvia lapsia pihalla, enhän minä diagnostisoi ne.. Tolla on varmasti jotain autistista, sehän vaan heiluu siinä, ja tuolla on yks jolla on varmasti jotain depressioita.. Se vaan kattoo kun muut leikkii..

Kolmasluokkalaisista kyse..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootteja vanhempia ikävä kyllä mahtuu tähän maailmaan. yleensä heillä itsellään on joku mielenterveyshäiriö.

t. kaikkea nähnyt aikuisen lapsen äiti

Vierailija
2/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti..

-ap-

Vierailija
4/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisen äidin kanssa asiasta. Ainakin niin itse tekisin. Pakkohan tuo olisi selvittää, ainakaan itse en voisi asiaa jättää. Onko lapsellasi kyseinen diagnoosi? Miten hän käyttäytyy?

Vierailija
5/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kirjoitetaan ADHD, ei ad/hd.

Mutta itse antaisin olla. Luultavasti eivät pidä teistä ja siksi keksiivät tekosyitä.

Tälläisiäkin löytyy..

Vierailija
6/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nykyään vaan sana jolla kuvataan huonosti kasvatettua rumakäytöksistä ja riehuvaa lasta. Onko lapsesi sellainen? Ne eivät ole kovinkaan suosittuja vieraita juhlissa. Meillä eräs tällainen lapsi tönäisi kakun lattialle samalla kun itse kiipesi pöydälle.

Vierailija
7/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen, jota ei toivota pilaamaan juhlia riekkumisellaan.

Vierailija
8/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin siis jokunen vuos sitten psykologin juttusilla, ja hän sanoi että kriteerit ei oikein täyty..

Mutta, kyllä, lapseni on aika vilkas, mutta ei siis sillä tavoin että rikkoisi mitään. Meidän naapurissa asuu tyttö jolla on adhd, ja siinä vasta on meininkiä kun se käy meiän kylässä, mutta en sanoisi että sori, et voi tulla..

Mietin vain että missä kyseinen äiti on tavannut lapseni?

Onko se vain kaverin puheiden perusteella lyttäny diagnoosin?

En tiiä missä ne asuu, niitten puhelin-numeroa enkä mitää muuta.

Vierailija
9/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden vanhemmpia en tunne saati, etten edes tietäisi missä perhe asuu.

Vierailija
10/13 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nykyään vaan sana jolla kuvataan huonosti kasvatettua rumakäytöksistä ja riehuvaa lasta. Onko lapsesi sellainen? Ne eivät ole kovinkaan suosittuja vieraita juhlissa. Meillä eräs tällainen lapsi tönäisi kakun lattialle samalla kun itse kiipesi pöydälle.

ADHD ei TODELLAKAAN riipu MILLÄÄN tavalla kasvatuksesta.Naapurissa asuu kyseisen diagnoosin omaava tyttö.ja joo on aika villi ja riehuva tapaus mutta perheen muut 4 lasta eivät ole.

Eli kasvatuksesta tuskin on kyse.

Näen mös työni puolesta ADHD lapsia ja myös lievästi kehitysvammaisia-

Vierailija
11/13 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkien numero löytyy Fonecta Finderista jos tiedät nimen. Vastaavasti voit olla yhteydessä kouluun ja pyytää sieltä yhteystietoja tai heitä välittämään yhteydenottopyynnön tämän tytön äidille. Sillähän se selviää onko tyttösi kaveri keksinyt jutun ja mitä mahdollisesti tyttäresi on sitten tehnyt jos tämä äiti on näin sanonut.

Hyväksy tarvittaessa myös se että kaikkien kaveri ei tarvitse olla ja niille synttäreille osallistua jos olette eri aaltopituudella.

Vierailija
12/13 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen oikeasti dagnosoidun kirjainlapsen äiti ja voin kertoa, että luokkakaverien vanhemmissa on ollut niitä, jotka haluavat ja siksi haltsaavat tilanteen myös sillointällöin villiintyvän as/ad(h)d-lapsen kanssa täysin siitä riippumatta, tietävätkö he diagnoosista tai sen puutteesta vai eivät - ja sitten on niitä, jotka eivät halua eikä siihenkään vaikuta se, mitä he oikeasti tietävät vaa nvain ennakkoluulot. Kokemus vuosien varrella on myös osoittanut, että oma lapseni tulee paljon paremmin toimeen ensimmäisen tyypin vanhempien lasten kanssa ja sosiaaliset suhteet heidän kanssaan ovatkin olleet molemmin puolin antoisia ja kestäviä, kun taas noiden jälkimmäisen tyypin vanhempien lasten kanssa eksyvät aina pahantekoon ja syyllinen tehdään aina meidän lapsesta - paitsi viimeiaikoina, kun paikalla on ollut myös poliisia ja nuorisotyöntekijää, jotka ovat todistaneet sen syyllisen sittenkin olleen "se toinen".

Point being, näihin on turha tuhlata paukkuja. Ensinnäkin tuon sortin vanhemmat eivät tajua mitään kuitenkaan ja toisenakin heidän lapsistaan ei ole teidän lapselle pitkällä tähtäimellä mitään iloa vaan piekmminkin haittaa.

Vierailija
13/13 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten puheille... ainakaan ottaisi niin tosissani, että alkaisin miettiä.

Enkä mä mitenkään seuraa, kuka kutsuu ketäkin synttäreille.

Sano tyttärellesi, että jättää asian omaan arvoonsa. Pääasia, että hän ylipäätään saa kutsuja synttäreille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi