Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te useamman lapsen äidit, käyttekä vauvan kanssa esim.

Vierailija
27.09.2010 |

muskareissa, perhekerhoissa yms. Käyn vauvan kanssa muskarissa, kun vanhemmat lapset ovat eskarissa ja koulussa niin tuntuu että kaikki muut mammat ovat ensikertalaisia. Ettekö useamman lapsen äidit enää viitsi käydä muskareissa yms. vai onko ne jo "nähty" ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laulan ja loruilen vauvalle kotona.

Vierailija
2/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerhossakin vain yhden lapsen äitejä.

Olisko niin, että kun niissä kuitenkin käydään sen äidin sosiaalisen elämän vuoksi, niin monilapsisilla äideillä on niin paljon hommaa lapsikatraan kanssa, ettei ehdi/jaksa?

Mulla myös isommat eskarissa ja koulussa, ja kaipaan seuraa lähinnä itselleni, vauva ei vielä ohjelmaa kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vanhin koulussa ja keskimmäinen 5v käy 2x / vko kerhossa. Meillä perhekerho sattuu keskimmäisen kerhojen kanssa samalle päivälle. Jostain syystä itse en kaipaa perhekerhoihin tms. Itse tapaan muita aikuisia sitten mielelläni ihan muissa " piireissä ", eli ilman lapsia. Vauvalle riittää vielä päivisin ihan minun seura lauluineen ja leikkeineen.

Koululaista en vie päivittäin kouluun, mutta välillä kyllä. Kuitenkin aamuisin laitan kouluun, sitten on ne keskimmäisen kerho aamut. Lasten harrastuksia on 3 iltana viikossa. Toimintaa on ihan tarpeeksi omasta takaa. Ja kyllä, kotona tekemistä riittää.

Vierailija
4/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni niistä, joiden vanhemmat lapset on esim. kerhossa, käy vauvan kanssa muskarissa.

Itse en nyt käy (vauva 6 kk), mutta ajattelin tammikuussa aloittaa jonkun vauvaharrastuksen esikoisen kerhon ajaksi. Silloin vauva varmaankin jaksaa olla aamupäivän hereillä. Niin kova hinku muskariin ei ole, että viitsisin taistella päiväunirytmiä vastaan.

Vierailija
5/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään lasten kanssa muskarin lisäksi vielä tanssitunneilla, sekä taidetunnilla, ja äidinkielitunnilla. Tämän lisäksi käymme vielä erikseen toisessa taidekerhossa. Kävisin myös perhekerhossa, mutta se on samaan aikaan, kuin tuo taidekerho. Käymme tämän lisäksi museoissa joka viikko. Uimassa käydään myös. Minulla siis vain kaksi lasta, itsekin mitein välillä olisiko meno vähentynyt jos olisi vielä kolmas lapsi. Kolmen lapsen äidit, miten teillä?

Vierailija
6/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muskarit päiväsaikaan ja isommat kotona... Vai virikehoitoonko pitäis lapset laittaa että voi vauvan kanssa harrastaa?

Vierailija
7/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on meidän nro 4.

Vierailija
8/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jaksatko oikeasti kuljettaa vauvaa noin monessa harrastuksessa mukana?

Me käydään lasten kanssa muskarin lisäksi vielä tanssitunneilla, sekä taidetunnilla, ja äidinkielitunnilla. Tämän lisäksi käymme vielä erikseen toisessa taidekerhossa. Kävisin myös perhekerhossa, mutta se on samaan aikaan, kuin tuo taidekerho. Käymme tämän lisäksi museoissa joka viikko. Uimassa käydään myös. Minulla siis vain kaksi lasta, itsekin mitein välillä olisiko meno vähentynyt jos olisi vielä kolmas lapsi. Kolmen lapsen äidit, miten teillä?

Vierailija
9/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sisäpiireihin ei päässyt, keskenään tutut vain juttelivat keskenään. Aikani yritettyäni lopetin.

Isommat lapset ovat kyllä olleet muskarissa ja minä olen sillä aikaa käynyt vauvan kanssa kaupassa tai muuten asioilla tai ihan vaan kärrylenkillä.

Vierailija
10/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 1. lapsen kanssa tuli käytyä muskarissa, vauvauinnissa ja vauvajumpassa.

Useamman lapsen kanssa niihin ei tottakai pääse, eikä siitä mitään hyötyä olisikaan kun sen tärkein asia on se, että saa sen vauvan kanssa kahdestaan tehdä rauhassa juttuja. Siinä ei paljon rauhassa tehdä jos 3 isompaa roikkuu punteissa.

Meillä siis mies töissä niin paljon ja minä lasten kanssa yksin kotona joten ei mahdollista neljän lapsen kanssa lähteä.

Kaikki muut tapahtumat kyllä kierretään ahkerasti jonne voi mennä koko katraan kanssa. Käydään uimahallissa, perhekerhossa, mll:n kahvilassa ja viime vuonna järjestettiin täällä jopa perhemuskari jonne pääsin koko katraan kanssa menemään.

Joten käydään ja liikutaan kyllä mutta yksin vauvan kanssa en pääse mihinkään.

Vierailija
11/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa kävin kerran perhekerhossa ja nään vieläkin painajaisia. Hirveää. Kaakattava kanalauma, joka ei keksinyt muuta keskusteltavaa kuin se, kumman NicoPetteri/Janica oppi ekana kävelemää, mikä vaippamerkki/kosteuspyyhke/kestovaippa merkki on paras.

Eli vältän viimeiseen asti paikkoja, joissa on äidit tai isät kokoontuvat. Leikkipuistoissakin olen kuuntelevinani musiikkia ettei tartte harrastaa minkään sortin jutustelua muiden mammojen kanssa.

Vierailija
12/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan käynyt muskarissa tai missään "vauvaharrastuksissa". Kyllä minä keksin vauvoilleni ihan kivaa tekemistä kotonakin.

Vierailija
13/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi on 3,5, ja nuorin on 1,5. Käymme lasten kulttuurikeskuksessa, jossa on molemmille lapsille toimintaa, ja kaikki harrastukset saman katon alla. Vanhempi harrastaa siellä yhtenä päivänä enemmän, kuin nuorempi, mutta se ei haittaa, koska leikkipaikka, ja kahvila löytyy aulasta, ja nuorempi viihtyy lelujen, ja muiden lasten kanssa erittäin hyvin. Ja vaikka välillä (kuten viime talvena, kun luntaa oli niin paljon) lähtö kotoa tuntuu hankalalta, kun perillä ollaan-olemme kaikki todella iloisia ja tyytyväisia:)

Vierailija
14/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitäs toi toisiksi nuorinkin hilata mukaan... Perhekahvilassa käydään ja siellä on meilläpäin lähinnä äitejä joilla on kaksi lata tai enemmän tai vähintään se toinen tuloillaan ;D

Vauvakahvilassa käyvät kai sitten ne esikoisten äidit...

Vierailija
15/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme alle kouluikäistä ja kyllä käydään perhekerhossa. Vauvan omia harrastuksia ei kuitenkaan ole, koska on liian vaikea järjestää isommat jonnekin siksi aikaa.

Meidän perhekerhossa on suurimmalla osalla useampi lapsi. Minusta on kiva, kun harrastukset rytmittää viikkoa. Lisäksi kerhopäivä ja jumppapäivät tulee noille isommille tarpeeseen, koska ihan tarpeeksi katsellaan toistemme naamoja täällä kotona.

Vierailija
16/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kanssa käydään avoimessa päiväkodissa. Kotiin tulen ajoissa vastaanottamaan koululaista.

Vierailija
17/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä ilman on jäänyt kaikki, samoin ilman vaivauintia. Esikoinen koulussa ja keskimmöinen on kerhossa pari kertaa viikossa, se on meidän kahden kuopuksen ja minun omaa aikaa ja me kahvitellaan, kyläillään, syötetään sorsia tai jotain muuta kivaa silloin. Osaan keksiä tekemistä ihan ilman ohjaustakin ;)

Vierailija
18/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaisin nuorimman kanssa tai toisiksi nuorimman mutta yhdessä niitä ei kiikuta harrastamaan vuoteen tai muutamaan.

Vanhemmat ipanat käy harrastamassa jumppaa ja painia. Ovat alle kouluikäsiä, niitä kiikutetaan kerhoon ja eskariin.

Odottaessa käydään puistossa tai keksitään kotona jotain. Taapero kävelee niin sitä voidaan kokeilla hiihtoa ja luistelua..

Vaikka kaikenlaista on nähty (muskarikin) niin jokanen lapsi on silti yksilö ja hänelle keksitään harrastuksia ja tekemistä.

Suorittamaan en ala elämää.

Vierailija
19/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaavat keksiä tekemistä itsekin. No kukapa ei osais, mutta minusta taas on mukavaa, että välillä ei tartte keksiä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi