Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulojat! Miten mittaatte

Vierailija
27.09.2010 |

neuleen koon?

Teen puseroa, jossa neulos on joustinneuletta ja pintaneuletta, joka vetää puseroa kokoon. Koska neulon aika löysää, otin ohkaisemmat puikot kuin ohjeessa. Ehkä turhaan, sillä takakappaleesta näyttää tulevan ihan liian pieni. Pitääkö tuota kappaletta venyttää paljonkin, kun mittaa leveyden?

Nyt kun venyttelen kappaletta niin, että se pysyy vielä hyvin paikallaan venytettynä, heittoa on vielä yli viisi senttiä. Mikä on ihan liikaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua sen venyvän päälläkään. Jotkut mallithan tietty suunnitellaan venytettäviksi, mut mä en tee niitä (tai teen isommassa koossa), koska musta venytetty neulos on rumaa.

Jos takakappale on liian piani niin voitko ajatella kutovasi lisäkappaleet sivusaumoihin ja pidentäväsi resoria?

Vierailija
2/6 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse neulon paljon, mutta tällaisia ongelmia ei juurikaan tule, koska neulon AINA mallitilkun. Pieni vaiva ja säästää paljon aikaa ja päänvaivaa juuri tällaisissa tapauksissa.

Käytitkö samaa lankaa kuin ohjeessa? Kuinka paljon pienemmät puikot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla oikeassa, kappaletta ei kannata ruveta tässä vaiheessa venyttämään, kun ei sitä kuulu päälläkään venyttää. Onneksi takakappale ei ole valmis, niin voi vielä aloittaa alusta. Aika kova homma tuossakin on jo kyllä ollut. Onneksi pysähdyin nyt miettimään ja sain vastauksenkin näin äkkiä!

Kiitos!

Vierailija
4/6 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmosellekin. En tehnyt mallitilkkua, taisin nyt oppia tuonkin läksyn. Lanka oli samaa kuin ohjeessa, eli Seiskaveikkaa, muuta puikoiksi otin 3 1/2, mikä on jossain neuleessa ollut omalla käsialalla ihan passeli.

Vierailija
5/6 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä aina neulo mallitilkkua. Siinä on se juttu, että normaalin neuloksen kohdalla tunnen oman käsialani tilkuttakin, mut sitten jos käsillä on joku vaikeampi mallineulos niin mun käsiala kuitenkin muuttuu siinä vaiheessa kun opin neuloksen kunnolla ja kädet rentoutuu - niin että itse vaate on kuitenkin eri kokoista käsialaa kuin mallitilkku. Tilkku taas ei riitä mulle mallin kunnolliseen oppimiseen. Niin että käytännössä mäkin neulon noin puolet ekasta kappaleesta ja sitten totean, joudunko aloittamaan alusta, voinko soveltaa jotain kikkakolmosta vai meneekö hyvin sinällään.

Vierailija
6/6 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mallitilkku olisi pelastanut tilanteessa, jossa takakappale on 5 cm alkuperäistä kapeampi venytettynäkin.

3.5 mm:n puikot ovat aika pienet Seiskaveikalle. Mitkä puikot ohjeessa oli?

t. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan