Rakentajat! Mitä tullut maksamaan 150 neliötä?
Kommentit (7)
talopaketin hinta x 3 jos ette itse tee mitään.
Tuo voi päteä jos paketti sisältää kaikki kalusteet ja osan pintamateriaaleista, mutta ei todellakaan päde yhtään pienempien tai työläämpien pakettien kanssa. Saman pohjaisen talopaketinkin voi ottaa niin monella eri sisällöllä.
että 150 neliösen talon rakentamiseen meni 240 000, josta tontin osuus 70 000 €. Yhdessä tasossa on meillä, mies teki todella paljon hommia itse, lähes kaikki muut paitsi kaivuutyöt (tosin sai käyttää kaivinkonetta, kun se oli pihassa, eli osa siitäkin työstä jäi laskuttamatta) sekä sähkö, putki ja LVI-työt.
Kastellin 155 neliöinen talo muuttovalmiina. Tämä sisältää kaiken myös pihan ja jonkin verran kalustusta. Itse emme tee juuri mitään, pihaa jonkin verran
Talo on vieläkin kesken (lattioita puuttuu päällysteet, kylpyhuoneet, sauna, rappujen kaiteet ym. puuttuvat) ja rahaa mennyt jo 200 000 e. Perhe on tällä hetkellä täysin PA.
ja aikaa on 5 vuotta. Ei kalliita sisustusmateriaaleja
Myöhemmin on tehty terasseja, pihaa ja kivetetty. Ne eivät ole tässä mukana
Me rakensimme 1,5 kerrokseen n. 150m2 (lattiapinta-alaa enemmän), autokatos-varaston ja laitoimme pihan reilusti alle 200 000€:n. Tätä eivät meinaa rakentaja.net:issä uskoa millään, ja teilasivat budjettimme heti alun alkujaan.
Teimme itse TODELLA paljon, metsästimme pintamateriaalien tarjouseriä, kokosimme keittiön itse jne. Ulkopuolisita työvoimaa käytettiin vain maatöissä (todella helppo maaperä, puhdas kuiva hiekkakangas), sähkö- ja putkitöissä, sekä lattianvalamisessa.
Meille tuli Jukka-talolta hyvin kilpailutettu pienelementti talo, vesikatto asennettuna. Siitä jatkoimme itse.
Naapurit pitävät itsestään selvänä että talomme rakentaminen on maksanut vähintään 300 000, kun itsellään on maksaneet paljon enemmän.