Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka kuin yritän asennoitua, että imetys ensin ja sitten laihdutus, niin silti ahistaa!

Vierailija
27.09.2010 |

Olo on kuin valaalla, miehelle ei kehtaa edes ehdotella seksiä, kun tietää, ettei voi kun maata "lahnana" (=ei kehtaa olla edes päällä kun läskit hävettää).. Olen siis aiemmin ollut (vaihtelevasti) kokoa 36-40, painoa 62-70kg, nyt koko 44-48 ja painoa 90-92kg.

Yritän tsempata vauvan imetyksen takia (siis olla ajattelematta asiaa). Olen nimittäin huomannut, että heti kun lisään liikuntaa tai vähennän syömistä tai lisään kasvisten syöntiä ja vähennän leivän syömistä, maitoa tulee vähemmän?? Yritä siinä sitten laihduttaa..

Viikon olin vähähiilihydraattisella (jätin sokerin ja leivän pois, tilalle salaatteja, aamupuuro yms). Tuloksena 1kg lisää painoa ja vauva huutaa pää punaisena tissillä kun maitoa ei tule.. =(

Sama tulos kun yritin jumpata 1/2h päivässä normaalin 1/2h kävelylenkin lisäksi. Ihan siis normi vatsiksia yms, ei mitään 10kilon painoilla nostelua..

Mä en käsitä!!

"huokaus"

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski olin jo lähtiessä, mutta nyt 87 kiloisena itseinho on päässyt uusiin mittasuhteisiin. painoakin on tullut 8 kg...

Koitan tässä elää raskausdiabeteksen ruokavalioohjeilla, eli n 1700 kcal/pv, mutta viimeksikin neuvolassa oli painoa tullut parissa viikossa 1,5 kg.

Muistelen kaiholla aikaa, jolloin painoa oli 68 kg, tästä aikaa vaan 3 v.. ja silloin olin jo kahden äiti.

Ei taatusti tule puoltatoista kiloa parissa viikossa turhaa painoa. Jos painoa tulee, se on nestettä tai vauvasta johtuvaa! Jos ohjeita seuraa, ei varmasti tule painoa enempää kuin pitää.

Vierailija
22/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noita syömisiäsi: ehkä syöt liian vähän? Imetys kuluttaa kuitenkin muutaman sata kaloria lisää päivässä, lasta tulee nosteltua paljon, on ihan eri lailla liikkeessä koko päivän (ainakaan allekirjoittaneella ei päivän aikana ole montaa hetkeä aikaa hengähtää). Syömällä liian vähän ei laihdu!

Kumma kun keskitysleirin vangit oli niin laihoja, söiköhän se sitten liikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noita syömisiäsi: ehkä syöt liian vähän? Imetys kuluttaa kuitenkin muutaman sata kaloria lisää päivässä, lasta tulee nosteltua paljon, on ihan eri lailla liikkeessä koko päivän (ainakaan allekirjoittaneella ei päivän aikana ole montaa hetkeä aikaa hengähtää). Syömällä liian vähän ei laihdu!

Kumma kun keskitysleirin vangit oli niin laihoja, söiköhän se sitten liikaa?

Että paino jää helposti junnaamaan, mikäli kalorimäärä on liian pieni.

Luonnollisesti jos henkilö on kokonaan syömättä, tulee hän laihtumaan rajusti. Sitä tässä tuskin tavoitellaan. Äly hoi...

Vierailija
24/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimesen kohdalla kyllästyin lyllertämään niin päätin kokeilla sitä vähähiilihydraattista ruokavaliota. Eli peruna, pasta, riisi, leipä yms. pois. Partaäijää normijogurtin tilalle ja kaikessa vähähiilariset vaihtoehdot. Painoa on pudonnu 10kg ja vielä toiset on tavoitteena. Aloitin laihdutuksen siinävaiheessa, kun lapsi alko saada kiinteitä niin maitoa on kyllä riittäny (tosin sitä on kyllä aina riittänyt yli tarpeidenkin). Ja nälissään ei todellakaan ole tarvinu olla, mutta vettä pitää juoda toooosi paljon.

Joo ja minulla on 3 lasta ja aiemmin paino on pudonnu vasta sitten´, kun olen lopettanut imettämisen.

Ja sitten siihen liikuntaan. Kyllä se isä pärjää sen vauvan kanssa kotona yhden tunnin vaikka kuinka kävisi töissä yms. Lapsi on kuitenki teidän yhteinen ja tarkottaa, että kumpiki hoitaa.

Vierailija
25/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huokaus vaan.. Vierailija - 27.09.10 11:54 Ei tuollaisilla puolen tunnin kävelylenkeillä tai jumpilla mitään laihdu, jos syö liikaa! Miten te yleensä voitte saada itsenne yli 90 kiloisiksi? Siis aivan järkkyä.. Minä ainakin aloittaisin kiiren vilkkaa laihduttamisen ja imetyksestä viis. Luulisi omankin terveyden ja ulkonäön sen verran kiinnostavan!" Siis sitähän minä tässä ihmettelenkin?? Miten voi lihoa, kun ei syö sen kummemmin kuin ennenkään??? Ja kyllä minä tiedän, että rasvanpolttoon tarvitaan "pikkasen" enemmän kuin tuo puol tuntia. En vaan ole keksinyt miten se tuon vauvan kanssa onnistuu.. (vinkkejä otetaan vastaan!!) Mun ruokamäärä raskauden aikana: - aamupalalla ruisleipäsiivu, päällä leikkele- ja juustosiivu sekä kurkkua, 2kuppia kahvia - lounaalla lämminruoka, puolet tuoresalaattia, 1/4 pastaa tai riisiä tai perunaa /keitettyjä vihanneksi, 1/4 kastikettä/lihaa/kalaa (noin annos ruokalan seisovasta, ihan normaali annos, ei "kahden edestä"), juomaksi lasi vettä - välipalalla kuppi kahvia - kotona päivällinen (yleensä kotiruoka), noin puoli lautasellista, lisäksi pari siivua näkkäriä, päällä juustoa ja tomaattia, juomana sokeritonta mehua 1 lasi - yleensä ei iltapalaa, joskus annos sokeritonta jogurttia Tällä hetkellä ei ole tuota lounasruokailua, yleensä syön 1-2 voileipää ja iltapalan olen nykyisin syönyt aina (siis jogutin). Kaikki meillä juotavat mehut ovat sokerittomia, samoin jogurtit. En minä oikein tiedä mitä tuosta osaisin jättää pois??

Tuo ruokalista ei voi pitää paikkaansa, jätät varmasti jotain kertomatta. Karkit, shipsit, limut, ruokamäärät..? Tuolla mainitsemallasi ruokavaliolla ja määrillä ei voi lihota 90 kiloiseksi ja imettää ja olla laihtumatta. En usko.

Monet lievästi pulleat liiottelevat ruokatottumuksiaan pienempään suuntaan.

Itse olen 20 kiloa kevyempi ja söin tuplasti tuon määrän (ja viikonloppuisin karkkia) kun imetin ja silti lähti 5 raskauskiloa. En liikkunut muuta kuin kävelyt vauvan kanssa.

Myös se ei voi olla totta että sun maidontuotanto reagoi noin nopeasti ruokaan. Mahdotonta. Kestää pari kolme päivää ennen kuin kehossa tapahtuu muutos maidon määrässä. Etkai itse käyttäydy eri tavalla kun syöt eri tavalla? Ja vauva reagoi siihen?