Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka kuin yritän asennoitua, että imetys ensin ja sitten laihdutus, niin silti ahistaa!

Vierailija
27.09.2010 |

Olo on kuin valaalla, miehelle ei kehtaa edes ehdotella seksiä, kun tietää, ettei voi kun maata "lahnana" (=ei kehtaa olla edes päällä kun läskit hävettää).. Olen siis aiemmin ollut (vaihtelevasti) kokoa 36-40, painoa 62-70kg, nyt koko 44-48 ja painoa 90-92kg.

Yritän tsempata vauvan imetyksen takia (siis olla ajattelematta asiaa). Olen nimittäin huomannut, että heti kun lisään liikuntaa tai vähennän syömistä tai lisään kasvisten syöntiä ja vähennän leivän syömistä, maitoa tulee vähemmän?? Yritä siinä sitten laihduttaa..

Viikon olin vähähiilihydraattisella (jätin sokerin ja leivän pois, tilalle salaatteja, aamupuuro yms). Tuloksena 1kg lisää painoa ja vauva huutaa pää punaisena tissillä kun maitoa ei tule.. =(

Sama tulos kun yritin jumpata 1/2h päivässä normaalin 1/2h kävelylenkin lisäksi. Ihan siis normi vatsiksia yms, ei mitään 10kilon painoilla nostelua..

Mä en käsitä!!

"huokaus"

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että vähähiilarisella pystyn imettää. Kokoeilepas jättää ne aamupuurot ja syö proteiineja ja rasvaa kunnolla. Näin olen pudottanut painoa 80kg:n alkupainosta 60kg:on vajaassa puolessa vuodessa.

Vierailija
2/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan huomata liikunnan lisääntyessä lisätä reilusti juomiesi nesteiden määrää? Liikunta helposti hikoiluttaa ja tarvitset enemmän nestettä. Itse join jokaisen imetyskerran jälkeen ison lasin vettä + normaalit ateriajuomat päälle, niin maitoa riitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa. Mua luullaan säännöllisesti raskaanaolevaksi jos olen ilman vauvaa esim. jumpassa, maha on yhä kuin siellä asuisi joku.

Vierailija
4/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä juon vähintään 2l per päivä (joka imetyksen jälkeen käyn juomassa ison lasillisen ja ruuan kanssa 2 lasia: ennen ja jälkeen, illalla viimeisenä lasillisen, aamulla ensimmäisenä lasillisen).

Olen kokeillut myös jättää puuron pois (lähes atkinsin aloitusta) sama tulos.. Lisäksi olin kuin perseelle ammuttu karhu ja päätä särki. Ja vauva huusi tissillä.. :/

Ei tää ehkä muutoin niin ahistaisi, mutta kun mies on tuommonen "läpipasko urheiluhullu" eli syö kuin hevonen, mutta on kokoa S ja painaa reilut 70kg. Ei oo mikään luuviulu, vaan timmiä lihasta.. Kyllähän se on sanonut, että "olet sinä vielä sinä, vähän isompi vain", mut kun tietää että se ei todellakaan miellä minua seksikkääksi tällä hetkellä. Ei kai kukaan voi, varsinkaan kun ei itse itseään voi peilistä katsoa.

Vierailija
5/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyshän laihduttaa itsessään!! Muistan kun imetin, niin laihduin vaikka söinkin välillä ja oli pakko syödä kun energiantarve oli niin iso.

Keskity imettämiseen nyt, se kuluttaa energiaa.

Mieti sitten joskus myöhemmin jotain dieeetiä.

Olen kuullut kaalikeittodieetistä että se olis hyvä.

Vierailija
6/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski olin jo lähtiessä, mutta nyt 87 kiloisena itseinho on päässyt uusiin mittasuhteisiin. painoakin on tullut 8 kg...

Koitan tässä elää raskausdiabeteksen ruokavalioohjeilla, eli n 1700 kcal/pv, mutta viimeksikin neuvolassa oli painoa tullut parissa viikossa 1,5 kg.

Muistelen kaiholla aikaa, jolloin painoa oli 68 kg, tästä aikaa vaan 3 v.. ja silloin olin jo kahden äiti.

Vierailija
7/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Imetyshän laihduttaa itsessään!! Muistan kun imetin, niin laihduin vaikka söinkin välillä ja oli pakko syödä kun energiantarve oli niin iso. Keskity imettämiseen nyt, se kuluttaa energiaa. Mieti sitten joskus myöhemmin jotain dieeetiä. Olen kuullut kaalikeittodieetistä että se olis hyvä."

Näin minäkin olen luullut..

Olen myös luullut että syöminen lihottaa..

Mulla nousi raskausaika paino enimmillään 2,5kg viikossa, vaikken syönyt enempää kuin ennen enkä liikkunut vähempää kuin ennen! Eikä kyseessä ollut raskausajan diabetes. Eikä lapsi ollut normaalia isompi (3,3kg).

Ja vauva on 8kk eikä kiloakaan ole lähtenyt sen jälkeen kun sairaalasta olen kotiutunut..

Vierailija
8/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva oli maitoallerginen. Piti valikoita tarkoin syömiset. Mutta maitoa riitti 2v asti reippaasti!

Söin sen sijaan kauramaitoa, soijatuotteita, ja esmes ulkona syödessä en voinu ottaa juustoisia ja kermaisia, joten jäi tähteelle esim. tomaattipohjaiset kastikkeet, kana ja pihvit, ja hiilarit kyllä, mutta niitäkään ei tullut syötyä liikaa, kun rasvainen kastike puuttui. Salaatteja söin kyllä, mutta en pelkästään niitä.

Mun mielestä sä voisit lisätä liikuntaa kyllä, etenkin kävelylenkkejä pidemmäksi. Ja paljon vettä.

Ja toisaalta, vauva voi vaatia muutenkin maitoa enempi, kun kasvaa. Ja vauvalle voi sen kasvaessa lisätä kiinteitä.

Alle 6kk ikäisen kanssa älä edes viitsi stressata painostasi. Ehdit kyllä.

Lopullisesti painoni tipahti normaalilukemiin tai jopa sen alle, kun imetys loppui. Ihan itsestään, elintavat oli samat, maitotuotteita ei mennyt juustoja lukuunottamatta edelleenkään, ei vaan osannut tottumuksesta enää kaivata muuta.

Vierailija
9/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys tosiaankaan aina laihduta! Itse lihosin raskausaikana vain 7 kg... kuukausi synnytyksen jälkeen painoin 3 kg ennenkuin tulin raskaaksi, vaan miten on käynyt..... vauva on nyt 9 kk ja minä painan 5 kg enemmän kuin puoli vuotta sitten :(:(... Ruoka maistuu ihan liian hyvälle, maha kasvaa, reidet leviää :(. Pikkuhiljaa olen yrittänyt lopettaa imetystä ( vauva syö enää 1-3 kertaa päivässä rintaa ) ja olen alkanut käydä jumpassa. Nyt yritän myös karsia hiilarit minimiiin. Olo on oksettavan lihava, inhoan itsenäi. Ja juu, olisihan se ollut mahtavaa,että imetys olisi laihduttanut mutta ei tosiaankaan! Ruokahalu oli valtava, ja jos en olisi syönyt, niin maidontuotanto olisi tyrehtynyt :( Että jos raskausaikana ei tullutkaan lisäkiloja yhtään, niin hormonitoiminta näemmä pisti minut lihomaan synnytyksen jälkeen :(

Vierailija
10/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen raskautta paino 57-59 kg, nyt 62, synnytyksen jälkeen oli 73. Ahisti ja vieläkin ahistaa liiat kilot, mutta nyt on synnytyksestä puoli vuotta ja hitaasti paino on tippunut kohti normaalia. Maito riittää hyvin. Yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti ja terveellisesti (yli puolikiloa menee marjoja, kasviksia, hedelmiä päivässä, maitotuotteita esim. rahkaa, jogurttia, juustoa, täysjyväviljaa, kalaa, kanaa jonkun verran punaista lihaa jne.), juon paljon vettä. Liikun lähes joka päivä ja nyt aion lisätä vähän nopeampitempoista liikuntaa, kun vauvakin alkaa saada lisäruokaa.

Kun vauvavuosi on ohi niin varmaan nää liikakilotkin on lähteneet.

Mutta mun ystävällä imetys ei laihduttanut yhtään vaikka tosissaan mietti syömisiään jne. Joillakin kuulemma hormonitoiminta/aineenvaihdunta muuttuu niin, ettei kilot tipukaan imettäessä vaan sen jälkeen!

Vierailija
11/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisilla puolen tunnin kävelylenkeillä tai jumpilla mitään laihdu, jos syö liikaa!

Miten te yleensä voitte saada itsenne yli 90 kiloisiksi? Siis aivan järkkyä..

Minä ainakin aloittaisin kiiren vilkkaa laihduttamisen ja imetyksestä viis. Luulisi omankin terveyden ja ulkonäön sen verran kiinnostavan!

Vierailija
12/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä pidempiä kävelylenkkejä, mutta vauva ei kertakaikkiaan viihdy vaunuissa tuota 1/2h pidempään.

Muutamia kertoja olen yrittänyt koiria käyttää metsässä ja itse sitten siinä kävellä vauva rintarepussa. Katastrofi...

täällä siis ap

Vierailija
13/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan imetys alkaa laihduttamaan hieman myöhemmin, vauvan ollessa ehkä lähempänä puolen vuoden ikää. Juo paljon ja syö niin paljon kuin energiaa tarvitset, mutta syö terveellisesti. Kyllä ne kilot siitä karisevat ensimmäisen vauvavuoden kuluessa.

Vierailija
14/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huokaus vaan..

Vierailija - 27.09.10 11:54

Ei tuollaisilla puolen tunnin kävelylenkeillä tai jumpilla mitään laihdu, jos syö liikaa! Miten te yleensä voitte saada itsenne yli 90 kiloisiksi? Siis aivan järkkyä.. Minä ainakin aloittaisin kiiren vilkkaa laihduttamisen ja imetyksestä viis. Luulisi omankin terveyden ja ulkonäön sen verran kiinnostavan!"

Siis sitähän minä tässä ihmettelenkin?? Miten voi lihoa, kun ei syö sen kummemmin kuin ennenkään???

Ja kyllä minä tiedän, että rasvanpolttoon tarvitaan "pikkasen" enemmän kuin tuo puol tuntia. En vaan ole keksinyt miten se tuon vauvan kanssa onnistuu.. (vinkkejä otetaan vastaan!!)

Mun ruokamäärä raskauden aikana:

- aamupalalla ruisleipäsiivu, päällä leikkele- ja juustosiivu sekä kurkkua, 2kuppia kahvia

- lounaalla lämminruoka, puolet tuoresalaattia, 1/4 pastaa tai riisiä tai perunaa /keitettyjä vihanneksi, 1/4 kastikettä/lihaa/kalaa (noin annos ruokalan seisovasta, ihan normaali annos, ei "kahden edestä"), juomaksi lasi vettä

- välipalalla kuppi kahvia

- kotona päivällinen (yleensä kotiruoka), noin puoli lautasellista, lisäksi pari siivua näkkäriä, päällä juustoa ja tomaattia, juomana sokeritonta mehua 1 lasi

- yleensä ei iltapalaa, joskus annos sokeritonta jogurttia

Tällä hetkellä ei ole tuota lounasruokailua, yleensä syön 1-2 voileipää ja iltapalan olen nykyisin syönyt aina (siis jogutin).

Kaikki meillä juotavat mehut ovat sokerittomia, samoin jogurtit.

En minä oikein tiedä mitä tuosta osaisin jättää pois??

Vierailija
15/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kamppailen just saman asian kanssa. Hirveä tahto olisi saada nämä raskauskilot pois, mutta heti kun vähennän syömisiä niin maito vähenee ja vauva hermoilee tissillä! Tiedän, että pitäis nyt vaan ajatella, että imetys ensin ja sitten vasta laihdutus ja niin on pakko toimiakin, mutta ahistaa niin paljon nämä liikakilot.

Oon aina ollut normaalipainoinen ja haluaisin niin kovasti entisiin mittoihin, mutta miten laihdutat kun tuntuu, että maito loppuu? Vauvan en halua kärsivän, enkä oman itsekkyyteni takia antaa lisämaitoa tai vellejä, joten tässä on syötävä vaan sitten niin paljon, että oma maito riittää. Liikun kyllä aika paljon ja kiinteytymistä on kyllä tapahtunut, mutta ärsyttää kun mulla olis tosi kova tahto laihtua ja tuntuis helpolta olla kevyellä ruoalla, niin imetys estää sen..Niin turhamaista, tiedän, mutta silti sapettaa.

Vierailija
16/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän tänä vauva-aikana saa olla tyytyväinen joka minuutista, jonka ehtii liikkumaan. Puoli tuntia päivässäkin on paljon parempi kuin ei mitään. Ja kun sen ajan vetää ihan täysillä, niin kyllähän siinäkin kaloreita palaa! Muistan, kuinka meillä tyttö ei viihtynyt vauvana yhtään vaunuissa, mulla oli aina lenkillä kantoreppu mukana ja siihen sitten nostin tytön kun heräsi ja jatkoin lenkkiä niin :)

Vierailija
17/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys taitaa vaikuttaa naisiin aika erilailla. Tunnen useita, jotka ovat laihtuneet vasta imetyksen jälkeen, keho pitää väkisin kiinni "vararavinnosta". Mun mielestä syöt aika vähän, tosin kasviksia ja hedelmiä voisi varmasti syödä enemmän.

Ehdotuksia

1. Mies Jos se haluaa, että laihdut, niin voitteko järjestää sulle aikaa liikuntaan viikonloppuisin ja iltaisin?

2. Korvike Vauva on jo 8 kk, imetystä voisi ihan hyvin korvata korvikkeella.

3. Ruokapäiväkirja on monien laihduttajien onnistumisen avain. Totuudenmukainen.

Vierailija
18/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakolliset "miten olet päästänyt itsesi tuohon kuntoon, en tajuu" -valittajat. Onhan se nyt suht helppoa, jos ajattelee. Jos raskaus on sellainen, että ei oikein pysty liikkumaan, kun on niin huono olo, mutta toisaalta pitää syödä koko ajan, jotta se paha olo pysyy poissa. Aika loogista, että paino nousee, eikös? Ja jos sitten, kun se vauva on maailmassa, täytyy valita joko imettämisen tai laihduttamisen väliltä, koska vähemmillä syömisillä maito ehtyy, niin eikös olekin aika loigista, ettei laihdu, jos haluaa imettää?

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Mulle itselle ei ole käynyt näin, mutta kyllä mä sen kykenen ymmärtämään.

Vierailija
19/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painoin ensimmäisessä neuvolassa 57 kiloa ja synnärille mennessä lähes 80 kiloa. Raskauskiloja siis tuli ja runsaasti. Synnärille jäi kymppi ja nyt lapsen ollessa 11 kuukautta painan 52 kiloa. Kiloakaan en ole laihduttanut: päinvastoin, olen syönyt enemmän ruokaa ja herkkuja kuin koskaan aiemmin. Paino olisi varmasti paljon alhaisempi, mikäli olisin tarkkaillut syömisiäni.

Täysimetin 6kk ja imetän edelleen monta kertaa vuorokaudessa. Itse ajattelin imetyksen olevan tärkeämpää kuin oma painoni, vaikka valasolo oli minullakin. Toki minulla imetys on sitten vienytkin kilot.

Ehkä voisit kysyä neuvolasta vinkkejä?

Vierailija
20/25 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin noita syömisiäsi: ehkä syöt liian vähän? Imetys kuluttaa kuitenkin muutaman sata kaloria lisää päivässä, lasta tulee nosteltua paljon, on ihan eri lailla liikkeessä koko päivän (ainakaan allekirjoittaneella ei päivän aikana ole montaa hetkeä aikaa hengähtää).

Syömällä liian vähän ei laihdu!