Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat mielestäsi nuorten asenteet työtä kohtaan lähitulevaisuudessa, mieti vaikka

Vierailija
26.09.2010 |

omia lapsiasi, jos sinulla on nuoria.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan töihin. Isot perinnöt tulossa kummallekin. Nytkin on rahaa jo niin paljon ettei meistä kummankaan tarvitse käydä töissä, vaikka on lapsia.

Vierailija
2/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mitä aiemmilla sukupolvilla. Nuoret ei ole valmiita uhraamaan terveyttään, perhettään ja ystäviään työlle, eivätä rakenna sen varaan koko identiteettiään. Jos he säilyttävät nykyisen asenteensa siihen asti että pääsevät työelämään, meillä tulee olemaan paljon vähemmän pahoinvoivia ihmisiä jotka kokevat että ainoa tapa olla olemassa ja hyväksytty on työ. Vastaavasti meillä tulee olemaan paljon enemmän ihmisiä, jotka ovat vapaita määrittämään itsensä sen mukaan, millaisia ihmisiä ovat, eivät sen mukaan, mitä työtä tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekisit itse ne tehtävät (ajattelun myös).

Vierailija
4/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, jotka osaavat ja viitsivät tehdä töitä ja sitten elämäntapatyöttömät, joille ihmissuhteet, perhe jne. merkitsevät enemmän.

Mutta veroja maksavat eivät enää elätä elämäntapatyöttömiä, vaan he joutuvat itse keksimään, miten maksaa asumisensa ja ruokansa. Elämäntapatyöttömyyden valinneet eivät saa samaa elintasoa kuin työtä tekevät. Eli ei kännykkää, pleikkaria, autoa, sähköä, nettiä...

Vierailija
5/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, jotka osaavat ja viitsivät tehdä töitä ja sitten elämäntapatyöttömät, joille ihmissuhteet, perhe jne. merkitsevät enemmän.

sinulle työ merkitsee enemmän kuin perhe? Luulen, että olet melko harvinainen perheenäiti siinä mielessä.

Vierailija
6/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niillä työtä tekevillä ei ole enää halua elättää vapaamatkustajia. Siksi vanhemmat joutuvat elättämään aikuisia lapsiaan, jos nämä eivät mene töihin. Työkkärikorvausjärjestelmä tulee katoamaan.

Vierailija
7/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niillä työtä tekevillä ei ole enää halua elättää vapaamatkustajia. Siksi vanhemmat joutuvat elättämään aikuisia lapsiaan, jos nämä eivät mene töihin. Työkkärikorvausjärjestelmä tulee katoamaan.

niiden pitäisi tehdä, jotka haluavat mennä töihin, mutta eivät pääse? Eikä ole rikkaita vanhempia. Kai niiden ainoa vaihtoehto on sitten työssäkäyvien ryöstäminen ja lasten kidnappaaminen lunnaiden toivossa kuten monissa muissa maissa.

Vierailija
8/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskorvaus poistetaan, voidaan samalla myös puolittaa palkat, sillä käytännössä korkeasti koulutettua, hyvää työväkeä on tulossa joka tuutista töihin nälkäpalkoilla koska vaihtoehtoa ei ole. Tulevaisuudessa siis nämä reippaat työläiset saavat kaikessa rauhassa tehdä kahtakin duunia että saavat riittävästi palkkaa elättääkseen itsensä ja perheensä.

Vierailija
9/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskorvaus poistetaan, voidaan samalla myös puolittaa palkat, sillä käytännössä korkeasti koulutettua, hyvää työväkeä on tulossa joka tuutista töihin nälkäpalkoilla koska vaihtoehtoa ei ole. Tulevaisuudessa siis nämä reippaat työläiset saavat kaikessa rauhassa tehdä kahtakin duunia että saavat riittävästi palkkaa elättääkseen itsensä ja perheensä.

kysehän on siitä, että jos osa valitsee mieluummin vapaa-ajan kuin työn, on pakko karsia etuja. On kuitenkin parempi tehdä kahta työtä ja elättää lapsensa kuin olla tekemättä mitään ja elää vanhempiensa rahoilla.

Vierailija
10/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden pitäisi tehdä, jotka haluavat mennä töihin, mutta eivät pääse? Eikä ole rikkaita vanhempia. Kai niiden ainoa vaihtoehto on sitten työssäkäyvien ryöstäminen ja lasten kidnappaaminen lunnaiden toivossa kuten monissa muissa maissa.

hätäaputöitä ruokapalkalla. Yhteiskunta on yhteinen yritys: mitä useampi valitsee vapaamatkustuksen, sitä vähemmän on yhteistä jaettavaa. Siitä ei pidä syyllistää työtä tekeviä vaan niitä, jotka eivät halua tehdä töitä, mutta ottavat mielellään saman elintason kuin työläiset.

Vierailija
11/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäaputöitä ruokapalkalla. Yhteiskunta on yhteinen yritys: mitä useampi valitsee vapaamatkustuksen, sitä vähemmän on yhteistä jaettavaa. Siitä ei pidä syyllistää työtä tekeviä vaan niitä, jotka eivät halua tehdä töitä, mutta ottavat mielellään saman elintason kuin työläiset.

millään ruokapalkalla maksetaan vuokria tai vaatteita tai mitään muutakaan. Jos siis rikkaat haluavat ettei työttömät saa mitään rahaa mistään, on seurauksena huomattavasti enemmän rikoksia, koska miten muutenkaan voisi elättää itsensä. Sen lisäksi että muuten ei saa rahaa, syntyy huomattavaa vihaa niitä kohtaan, joilla sitä on. Suurin osa työttömistä kun haluaa mennä töihin, mutta sitä kai on tuollaisen todellisuudesta vieraantuneen vaikea ymmärtää.

Vierailija
12/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse suhtaudut työntekoon (eli opiskeluusi)?

Oletko jo löytänyt ITSE jotain aineistoa harjoitustyöhösi? Mitä jos itse tekisit (teema)haastatteluja joillekin nuorille ja siten keräisit itse dataa työhösi.

Vierailija
13/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan töihin. Isot perinnöt tulossa kummallekin. Nytkin on rahaa jo niin paljon ettei meistä kummankaan tarvitse käydä töissä, vaikka on lapsia.

Olen yksinhuoltaja kahdelle lapselleni ja rahaa on osakkeissa, kiinteistöissä, yms. niin paljon, että elisimme herroiksi ilman töitäkin. Minulle työ on kuitenkin henkireikä ja nautinnonpaikka. Haluan käyttää päätäni siihen, mihin minut on koulutettu. Ja kaiken kruunaa hyvät työkaverit. En siis voisi kuvitellakaan, etteivät lapseni kävisi töissä. Mitään Paris Hilton kakkosia en ole heistä kasvattamassa.

Vierailija
14/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysehän on siitä, että jos osa valitsee mieluummin vapaa-ajan kuin työn, on pakko karsia etuja. On kuitenkin parempi tehdä kahta työtä ja elättää lapsensa kuin olla tekemättä mitään ja elää vanhempiensa rahoilla.

onnea vaan sulle kun näännyt sen kahden työsi alle. Ekassa oot 8- 16 ja seuraavassa 16- 24. Tämähän ei koske vain nuoria.

Vierailija
15/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään ruokapalkalla maksetaan vuokria tai vaatteita tai mitään muutakaan. Jos siis rikkaat haluavat ettei työttömät saa mitään rahaa mistään, on seurauksena huomattavasti enemmän rikoksia, koska miten muutenkaan voisi elättää itsensä. Sen lisäksi että muuten ei saa rahaa, syntyy huomattavaa vihaa niitä kohtaan, joilla sitä on. Suurin osa työttömistä kun haluaa mennä töihin, mutta sitä kai on tuollaisen todellisuudesta vieraantuneen vaikea ymmärtää.

jos osa suomalaisista ei halua tehdä töitä, merkitsee se myös työhaluisille työttömille elintason laskua. Yhteiskunta ei toimi niin, että osa voi valita työttömyyden ja kuitenkin samalla yhtä korkean elintason kuin työssäkäyvillä on.

ON hienoa puhua siitä, miten perhe ja vapaa-aika ovat tärkeitä, mutta kun meillä ei ole varaa yhteiskuntana maksaa vapaa-aikaileville samoja rahoja kuin niille, jotka käyvät töissä.

Vierailija
16/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse suhtaudut työntekoon (eli opiskeluusi)?

Oletko jo löytänyt ITSE jotain aineistoa harjoitustyöhösi? Mitä jos itse tekisit (teema)haastatteluja joillekin nuorille ja siten keräisit itse dataa työhösi.

Työkaverin mukaan paljon ahkerampi sukupolvi on kasvamassa ja minä olen vähän erimieltä ja sain siihen täältä vahvistuksia. Kiitos kaikille! ap

Vierailija
17/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaan sulle kun näännyt sen kahden työsi alle. Ekassa oot 8- 16 ja seuraavassa 16- 24. Tämähän ei koske vain nuoria.

mutta voin myös valita joutenolon, jolloin ei jää enää ketään, joka kustantaisi olemisen. Mitä sitten teet?

Vierailija
18/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työ siirtyy Aasiaan. Myös valkokaulustyö ja asiantuntijuutta vaativa työ. Euroopasta tulee provinssi, kun Aasiasta tulee taas talouden ja innovaatioiden kehto, mitä se on ollut tuhansien vuosien ajan ennen teollista vallankumousta, milloin Britannia syrjäytti sen höyrykoneen keksimisen ansiosta.

Euroopassa työn määrä hupenee koko ajan, puheet työurien pidentämisestä yms. ovat ihan fuulaa, koska työtä ei riitä nytkään läheskään kaikille ja koko ajan työ tehostuu ja sen tuottavuus kasvaa. Tuottavuuden tulokset jäävät harvojen taskuun.

Työtähän tietysti olisi, mutta sellaista työtä, josta ei tule taloudellista voittoa, ei kukaan teetä eikä tee, koska siitä ei kukaan maksa palkkaa.

Oletteko te jääneet tosiaan jonnekin 80-luvulle jotka väitätte, että nämä kaikki sadat tuhannet työttömät kyllä löytäisivät itselleen työtä jos haluaisivat?

Vierailija
19/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos osa suomalaisista ei halua tehdä töitä, merkitsee se myös työhaluisille työttömille elintason laskua. Yhteiskunta ei toimi niin, että osa voi valita työttömyyden ja kuitenkin samalla yhtä korkean elintason kuin työssäkäyvillä on.

ON hienoa puhua siitä, miten perhe ja vapaa-aika ovat tärkeitä, mutta kun meillä ei ole varaa yhteiskuntana maksaa vapaa-aikaileville samoja rahoja kuin niille, jotka käyvät töissä.

ja laskee se sinunkin elintasoasi ja turvallisuuttasi, jos työnantajilla on sitten varaa ottaa ihmisiä töihin paskapalkalla ja työhaluisetkaan työttömät ei saa muualta rahaa kuin murtautumalla sinun kotiisi.

Vierailija
20/26 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen lukiolaisnuoren mielestä ei ole mitään järkeä maksaa osalle väkeä siitä, että he eivät halua tehdä töitä. Tulevaisuudessa korvaukset sidotaan aputyöhön eli rahaa ei saa vain hakemalla vaan joutuu keräämään roskia, siivoamaan jne.

On kohtuutonta verottaa työntekoa, joten siirrytään kulutuksen verottamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän