Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mten elatusmaksu lasketaan tulojen mukaan. Esim jos

Vierailija
26.09.2010 |

tulot bruttona 1650e kuussa? Lapsi 1,5v.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi kumman tulot noin 1650 bruttona on?

Ensin lasketaan lapsen todelliset menot (tähän netissä ohjeet) ja sitten siitä miinustetaan lapsilisä ja luonapidosta saa myös hyvitystä. Loput jaetaan nettotulojen suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidon tuella ja miehen tulot bruttona 1650e. Matkakustannuksiin menee kuitenkin 200e kuussa kun hakee lastaan luokseen joka toinen vloppu.

Vierailija
5/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohdinko alkaa enempää renkuttamaan edes? Kun matkakulut noin suuret. Ajattelin ehdottaa että maksaa minimin ja että minä en osallistu matkakuluihin niin on sujut.

Vierailija
6/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos minimin mulle maksaa niin en ala enää matkakuluista puolia maksamaan. Varmaan jokainen eronnut tietää että 140e ei ehkä kata kaikkia kuluja, asuminen,vesi,ruoka,pienillä vaipat,vaatteet,harrastukset,koulutus,lääkäri/lääke kulut, matkakuluja yms yms. Jos joutuisin maksamaan puolet matkoista niin vaatisin tulojen mukaan elarit. Eihän mulle jäis muuten kun 40e elatukseen rahaa.

Vierailija
7/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeuksia, ihan vaan tiedoksi.

mutta jos minimin mulle maksaa niin en ala enää matkakuluista puolia maksamaan. Varmaan jokainen eronnut tietää että 140e ei ehkä kata kaikkia kuluja, asuminen,vesi,ruoka,pienillä vaipat,vaatteet,harrastukset,koulutus,lääkäri/lääke kulut, matkakuluja yms yms. Jos joutuisin maksamaan puolet matkoista niin vaatisin tulojen mukaan elarit. Eihän mulle jäis muuten kun 40e elatukseen rahaa.

Vierailija
8/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he voivat sitten sopia pätevän summan ex:äsi kanssa. Todennäköisesti summa minkä miehesi joutuu maksamaan on alla minimin ja Kela (veronmaksajat) sitten maksaa sen erotuksen.

Yli puolelle elatusvelvollisista on sopimus, että maksavat itse alle minimin. Valtaosa eroavista on oikeasti todella pienituloisia niinkuin miehesikin. Nämä tuhansia euroja elatusmaksuja maksavat ovat Suomessa ihan legendaa.

Vierailija
9/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy laskukaava. Siinä lasketaan lapsen menot, isän tulot ja äidin tulot. Isän ja äidin tulot lasketaan suhteessa toisiinsa ja sen mukaan kumpikin maksaa lapsen kustannuksista.

Meillä oikeuden päätöksellä elatusmaksu 265€ yhdestä lapsesta. Molemmilla vanhemmilla nettotulot noin 1500€/kk. Eli kyllä voit hyvin lastenvalvojalla käydä kuittien kanssa laskettamassa oikean summan. Se on paljon enemmän kuin 140€ teidänkin tapauksessa.

Vierailija
10/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä olikin bruttona 1650€/kk eli varmaan noin 220€/kk olisi teidän kohdalla oikea elatusmaksu. Riippuu tietenkin niistä lapsen kuluista (asumistuki pienentää myös lapsen asumiskuluja).

Vierailija
11/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusapu maksetaan lapsen kulutuksen mukaan. Kulutuksesta vähennetään lapsilisä ja tämä sitten jaetaan molempien vanhempien tulojen suhteessa. Molemmilla on velvollisuus elättää lasta. Lisätietoja eroperhe.net

Vierailija
12/12 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin/kunnan lastenvalvoja auttaa sopimuksen tekemisessä ja vahvistaa sen. Vahvistettu elatussopimus on välttämätön siinä vaiheessa, jos toinen ei pystykään maksamaan elatusapua. Silloin erotusta tai koko elatusapua voi anoa elatusTUKENA kaupungilta/kunnalta. Kela vain maksaa elatustuen, ei päätä en maksamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi