Menisitkö mukaan lapsesi kaverisynttäreille, jos kaveri äiti
(ulkomaalainen, aasiasta) sanoisi, että olet itse myös tervetullut kahville? En tiedä, oliko vain kohteliaisuus, vai pitäisikö sitä oikeasti jäädä kahvittelemaan kolmeksi tunniksi?
APUA, juhlat kohta alkamassa...!
Kommentit (7)
ja olen mennytkin. Myöskin kyseessä oli maahanmuuttaja.
On aina yhtä vieraanvierainen. Ja mitä nyt olen tuolta päin olevia ihmisiä tavannut, se on enempi sääntö kuin poikkeus.
yhteydessä. Tuskin tarkoittaa, että sä kökit siellä 3 tuntia.
heilläpäin on suuri kohteliaisuus pyytää kahville tai syömään, olet ilmeisen arvostettu henkilö. Mutta se unphtuu jos et noudata kutsua.
Pukeuduin parempiin ja menin tänään mukaan sinne synttäreille.
Olimme ensimmäiset vieraat. Perheen äiti pyyteli minua kovasti istumaan, joten riisuin kengät ja istahdin keittiön penkille. Samalla tuotiin muitakin lapsia, eikä kenekään vanhemmat jääneet sisälle.
Istuin keittiön penkillä n. puoli tuntia (tuntui ikuisuudelta), jolloin lapsille tarjottiin juotavaa ym. mutta minulta ei edes kysytty, haluaisinko lasillista vettä (vaikka kova helle).
Jossain vaiheessa tunsin oloni niin vaivautuneeksi, että päätin sittenkin lähteä takaisin kotiin ja sanoin hakevani lapsen parin tunnin kuluttua. Perheen äiti kietoi vielä teennäisen ystävällisesti kätensä ympärilleni ja yritti estää minua lähtemästä, mutta piti kuitenkin itsestäänselvänä, että lähden kotiin.
Hän ei vaikuttanut hetkeäkään siltä, että olisi ollut aikeissa keittää kahvia tai halunnut jutella kanssani.
Kaikenkaikkiaan kärvistyttävä kokemus...
olipa omituinen tilanne. Mutta olisiko hän odottanut että lapsille tarjoillaan jotakin ja sitten keittää teille kahvit?
olipa omituinen tilanne. Mutta olisiko hän odottanut että lapsille tarjoillaan jotakin ja sitten keittää teille kahvit?
Tää on oiva keino tutustua uusiin ihmisiin.