Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Kuusiluoma

Vierailija
25.09.2010 |

on onnellinen saadessaan pitää 1,5-vuotiaan lapsensa hoidossa edelleen, kun vauva syntyy. Kun oishan se ihan mahdotonta olla kotona vauvan ja tuon ikäisen kanssa.

No, jokainen tarjoaa lapselleen parasta mitä pystyy.

Mä en vaan ihan rehellisesti ymmärrä, että eikö nämä virikehoidetut protestoi sitä hoitoa vastaan koskaan? Ja eikö se tunnu äidistä ihan sietämättömän pahalta viedä lapsi epämieluisaan ympäristöön "muuten vaan"? Varsinkin tuollainen ihan pieni ihminen...

Kun meillä ainakin kaikki lapset ovat "vastustaneet" hoidossa käymistä, kaiken ikäisinä. AIna ovat mieluummin olleet kotona, vaikka hoidossakin menisi " ihan hyvin". Ja ovat ihan sosiaalisia lapsia, joilla on siellä hoidossakin aina ollut paljon kavereita, mutta silti. Koti on aina koti. Eikä mulla olisi sydäntä evätä sitä lapselta oman mukavuuteni takia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea, että hän ei asu miehensä kanssa samassa osoitteessa, koska haluaa tehdä asiat oman mielensä mukaan eikä ottaa ketään siihen sotkemaan, niin varmaan kahden lapsen jälkiä on vaikea sietää.

Vierailija
2/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota "virikehoitoa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia, yrittäjänä tai freelancerina ei saane juurikaan äitiyspäivärahoja tai työpaikka ei odota jossain, jolloin on käsittääkseni tehnyt töitä myös esikoisen vauva-aikana ja aikoo siis ehkä tehdä nytkin, jolloin ei puhuta varsinaisesti virikehoidosta?

Päiväkoti ei myöskään kaikille ole "epämiellyttävä" paikka ;)

Ja itse hoidin lapseni kotona yli 2-vuotiaaksi, mutta meitä ihmisiä ja tilanteita on niin moneksi.

Vierailija
4/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4

p.s. oliko jossain lähteessäsi myös tieto onko lapsi hoidossa monta päivää ja kuinka monta tuntia ;) Tai miksi on onnellinen tästä vaihtoehdosta?

Vierailija
5/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastattelunsa lehdestä, jossa itse kertoi tuon. Ja syynä oli se, kun esikoinen oli ollut niinkin hankala ja poikkeava vauva, että oli vaatinut rintaa jopa tunnin-kahden välein. Eli täysin normaali vauva.

Mä olen myös freelancer, ja lähinnä sen takia, että sain mahdollisimman pitkään olla rauhassa kotona lasten kanssa, ja työt sumplittua muuten. Ja töitä/opiskeluja olen tehnyt aina siitä lähtien, kun lapset olleet n. 4kk ikäisiä.

Joo, ja tietenkään päiväkoti ei ole kaikille "epämiellyttävä" paikka, ei munkaan lapset siellä oletettavasti erityisemmin kärsi. Mutta aina jos on mahdollisuus, jäävät mieluummin kotiin, kuin menevät pk:hon. Enkä tiedä yhtäkään lasta, joka olisi eri mieltä. Ja mä tunnen lapsia PALJON.

Sen sijaan tiedän kyllä virikelapsia, joiden vanhemmat eivät edes halua tietää lastensa todellista mielipidettä, ja jotka eivät viitsi pitää lapsillaan edes ylimääräisiä vapaapäiviä, koska ja nyt tulee suora lainaus: "muuten ne mankuisi jatkuvasti, että haluavat olla kotona".

Vierailija
6/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi APU-lehti, jos joku sitä seuraavaksi kysyy.

Vierailija
7/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tutkikaa mitä hän tekee työkseen ennen kuin tuomitsette.

HÄn ei suinkaan makaa kotona sen vauvan kanssa toimettomana

Vierailija
8/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit yleistää noin, että lapsi menee "epämieluisaan" paikkaan??!! Huhhuh. Meillä kummatkin lapset menneet aina mielellään hoitoon eikä koskaan ole tullut mieleenkään että lapset jotenkin ovat kärsineet hoitoonmenmisestä.

Vierailija
9/9 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisteatterisssa. Yksi vähiten äidillisistä ihmisistä, joihin ikinä elämässäni olen törmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi