Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lempilelu jäähylle jos itkee yöllä

Vierailija
25.09.2010 |

Onko tämä nykyään kovinkin yleinen tapa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekemistä sillä lelulla on yöllä itkemisen kanssa?

Vierailija
2/6 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään. Unilelun on tarkoitus tuoda turvaa ja lohtua. Jos yöllä itkee, niin todennäköisesti on lyönyt päänsä sängynreunaan tai nähnyt pahaa unta. Tai herännyt ja luullut ensin että on aamua ja sitten onkin piemää ja on yksin, jolloin lapsi luonnollisesti pelästyy.

Toivottavasti kukaan ei ole niin hirviö äitinä, että tuollaista tekee... Ei mulla ainakaan tulisi mieleenikään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari äitiä kertoi tämän olevan tehokas keino öiden rauhoittamiseen :/

Ko. perheissä lapsilla on muutenkin hyvin tiukka kuri.

Vierailija
4/6 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa jos se ainoa turva (lempilelu) joka lapsella on öisin laitetaan jäähylle. :(

Kuvitelkaa kuinka yksinäiseltä ja turvattomalta hänestä tuntuu öisin.

Vierailija
5/6 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari äitiä kertoi tämän olevan tehokas keino öiden rauhoittamiseen :/ Ko. perheissä lapsilla on muutenkin hyvin tiukka kuri.

Tiukka kuri on kyllä ihan eri asia kuin se, ettei lapsi saa hakea turvaa aikuisesta, eikä saa sitä edes lempilelustaan, jos on hätä. Ettei vastata lapsen hätään, pelkoon, se on epäempaattisuutta ja rakkaudettomuutta, hylkäämistä. Tiukka kuri on eri asia, ja nyt nämä äidit ovat sekoittaneet kaksio asiaa. Luulen.

Ihan varmasti lapsi oppii ja on itkemättä, vaikka itkettäisikin, kun siitä seuraa rangaistus. Oppiihan sitä tuollakin tavalla.

Meillä yöt rauhoittui, kun sanoin illalla noin 3 v lapselle kaikkien iltarituaalien jälkeen, kun peittelin hänet: "yöllä nukutaan. äitikin nukkuu. jos peitto lähtee pois, laita se itse päällesi. Minä en tule yöllä tänne, minä nukun."

Sanoin myös, että yöllä ei huudella / paruta tms. Yöllä nukutaan, äitikin nukkuu.

Tämä siksi, että lapsi hyppyytti yöllä joskus kolmekin kertaa yössä ihan siksi, että unilelu oli hukassa, peitto oli pois päältä tms. tai halusi valot päälle, yövalo oli koko ajan mutta halusi kattovalot.

Jos näkee pahaa unta tai on pissahätä, se on eri asia, mutta minä en vaan nuita hyppyyttämisiä jaksanut. Sitten keksin, että sanon lapselle mitkä on yön ajan säännöt ja miksi.

Ja tuo on kyllä tepsinyt. Niin iltoina kun unohdan sanoa, saattaa juoksuttaa sänkynsä vieressä peittelyä vaatimassa. Minusta vähemmän julmaa kuin viedä unilelu, jos itkee.

Vierailija
6/6 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari äitiä kertoi tämän olevan tehokas keino öiden rauhoittamiseen :/ Ko. perheissä lapsilla on muutenkin hyvin tiukka kuri.

Tiukka kuri on kyllä ihan eri asia kuin se, ettei lapsi saa hakea turvaa aikuisesta, eikä saa sitä edes lempilelustaan, jos on hätä. Ettei vastata lapsen hätään, pelkoon, se on epäempaattisuutta ja rakkaudettomuutta, hylkäämistä. Tiukka kuri on eri asia, ja nyt nämä äidit ovat sekoittaneet kaksio asiaa. Luulen.

Ihan varmasti lapsi oppii ja on itkemättä, vaikka itkettäisikin, kun siitä seuraa rangaistus. Oppiihan sitä tuollakin tavalla.

Meillä yöt rauhoittui, kun sanoin illalla noin 3 v lapselle kaikkien iltarituaalien jälkeen, kun peittelin hänet: "yöllä nukutaan. äitikin nukkuu. jos peitto lähtee pois, laita se itse päällesi. Minä en tule yöllä tänne, minä nukun."

Sanoin myös, että yöllä ei huudella / paruta tms. Yöllä nukutaan, äitikin nukkuu.

Tämä siksi, että lapsi hyppyytti yöllä joskus kolmekin kertaa yössä ihan siksi, että unilelu oli hukassa, peitto oli pois päältä tms. tai halusi valot päälle, yövalo oli koko ajan mutta halusi kattovalot.

Jos näkee pahaa unta tai on pissahätä, se on eri asia, mutta minä en vaan nuita hyppyyttämisiä jaksanut. Sitten keksin, että sanon lapselle mitkä on yön ajan säännöt ja miksi.

Ja tuo on kyllä tepsinyt. Niin iltoina kun unohdan sanoa, saattaa juoksuttaa sänkynsä vieressä peittelyä vaatimassa. Minusta vähemmän julmaa kuin viedä unilelu, jos itkee.

Niiden perheiden lapset ovat jotenkin ihmeen säikyn oloisia eivätkä osaa toimia oma-alotteisesti. Esim. jäävät kerhossa seisomaan keskelle huonetta ellei ohjaaja vie heitä jonkin askartelun pariin tai ohjaa leikin aloittamiseen.

Surettaa nämä lapset ja se, etten voi tehdä mitään hyväkseen :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi