Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meidän n. viikon ruoka ostokset, hurjaa..

Vierailija
25.09.2010 |

Jotakin tietenkin jää seuraavallekin viikolle, tässä mukana mm. 4 ruokaa. Meillä nelihenkinen perhe.

APETIT HERNE-MAISSI-PAPRIKA 200G 1 kpl 0,60 €/kpl

ATRIA KEVYT SNACK 280G 2 kpl 1,15 €/kpl

BANAANI CHIQUITA 7 kpl 0,35 €/kpl

BONA HEDELMÄ SOSE 4KK 125G 7 kpl 0,40 €/kpl

FAZER MAITOSUKLAALEVY 200G 3 kpl 1,69 €/kpl

FLORA MARGARIINI NORM.SUOLAINEN 600G 1 kpl 1,99 €/kpl

HK SIKA-NAUTA JAUHELIHA 22% 400G 4 kpl 1,99 €/kpl

HK SININEN LENKKI 580G 1 kpl 2,39 €/kpl

INGMAN KEVYTMAITO 1,5L 6 kpl 1,23 €/kpl

KURKKU ESPANJA, IRTO 2 kpl 0,50 €/kpl

MUOVIKASSI 1 kpl 0,18 €/kpl

MYLLYN PARAS TUMMA MAKARONI 1KG 1 kpl 1,45 €/kpl

OULULAINEN REISSUMIES 235G 2 kpl 0,69 €/kpl

PAMPERS BABY-DRY 3 TEIPPIVAIPPA 4-9 KG 66KPL 1 kpl12,90 €/kpl

PANTTERI MAKEISSEKOITUSPUSSI 400G 1 kpl 2,09 €/kpl

PAULIG JUHLA MOKKA SUODATINJ 500G 1 kpl 3,45 €/kpl

PERUNAPUSSI KIINTEÄ 2KG 2 kpl 1,39 €/kpl

PILTTI MAKARONIA&KANAA ILLAN TULLEN 125G 14 kpl 0,89 €/kpl

RAINBOW 1 % VIILI VÄHÄLAKTOOSINEN 200G 3 kpl 0,35 €/kpl

RAINBOWKANANMUNA VAPAA M10 580G 1 kpl 1,55 €/kpl

RAINBOW KERMAJUUSTO 17% 1KG 1 kpl 5,83 €/kpl

RAINBOW MANSIKKAJOGURTTI 150G 7 kpl 0,30 €/kpl

RAINBOW METVURSTI 400G 1 kpl 2,63 €/kpl

RAINBOW OMENATÄYSMEHU 1L 4 kpl 0,69 €/kpl

RAINBOW PERUNA-SIPULISEKOITUS 1,0KG 1 kpl 1,14 €/kpl

RAINBOW RUOKAKERMA UHT 15% 2DL 2 kpl 0,69 €/kpl

TOMAATTI SUOMI, IRTO 5 kpl 0,42 €/kpl

VAASAN ISOPAAHTO GRAHAM 510G 4 kpl 1,81 €/kpl

VALIO HEDELMÄPOMMIJOGURTTI 200G 2 kpl 0,43 €/kpl

X-TRA TALOUSPAPERI 4KPL 1 kpl 2,20 €/kpl

X-TRA WC-PAPERI 8KPL 1 kpl 1,85 €/kpl

Hinta yhteensä 103,32 €

Tod.paino yht 36,30 kg

Rahtipaino yht: 38,30 kg

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö syö joka päivä?

Ja siis oletko järkyttynyt laskun alhaisesta vai ylhäisestä hinnasta?

Vierailija
2/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin neljälle päivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja kanaa illan tullen viikon putkeen joka aterialla :)? 14 purkkia samaa Pilttiä? Onko tää joku uus av-dietti?

Vierailija
4/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja kanaa illan tullen viikon putkeen joka aterialla :)? 14 purkkia samaa Pilttiä? Onko tää joku uus av-dietti?

Vierailija
5/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä ruuasta riittää kahdelle päivälle.

Kauhistuin suuresta hinnasta.

Mies jäänyt työttömäksi juuri ja minä hoitovapaalla.

t.ap

Vierailija
6/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lisätä erilaisia pilttipurkkeja listaan siksi vain yhtä ja samaa. Hinta ja määrä oli pääasia tässä.

T.ap

Vierailija
7/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkaraa ja jauhelihaa, tämä oli vain yksi esimerkki viikolle.

T.ap

Vierailija
8/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sika-nautajauhelihaa? Osta mielummin nauta-sikaa.

Leivät kannattaa ostaa suoraan leipomosta.

Järkyttävä määrä karkkia.

Potut kannattaa ostaa isommissa säkeissä, on halvempaa. Peruna-sipuliseos kannattaa unohtaa ja pilkkoa itse potut, ruokakin maistuu silloin paljon paremmalta.

Vierailija
9/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käytä kestokassia (itse olen ostanut sittarista sellaiset pirkkakassit, kestäviä ovat).

Irtojogurteissa on kalliimpi kilohinta - ja terveellisintä olisi ostaa luonnonjogurttia ja laittaa siihen sitten vaikka marjoja.

Leivät kannattaisi ehkä leipoa itse. Jauhot eivät ole kalliita.

Syöttekö pastaa vai perunaa? Peruna ei ole kovin kallista.

Tiivistemehu voisi olla edullisempaa kuin litran paketissa omenamehu.

Miksi noin paljon suklaata?

Vierailija
10/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin tietenkin jää seuraavallekin viikolle, tässä mukana mm. 4 ruokaa. Meillä nelihenkinen perhe.

APETIT HERNE-MAISSI-PAPRIKA 200G 1 kpl 0,60 €/kpl

ATRIA KEVYT SNACK 280G 2 kpl 1,15 €/kpl

Herkkuja: ei tarvita

BANAANI CHIQUITA 7 kpl 0,35 €/kpl

BONA HEDELMÄ SOSE 4KK 125G 7 kpl 0,40 €/kpl

Tähän aikaan vuodesta hedelmät, mm. omenat, ovat halpoja, joten miksi ostaa kiisseliä purkissa?

FAZER MAITOSUKLAALEVY 200G 3 kpl 1,69 €/kpl

Herkku

FLORA MARGARIINI NORM.SUOLAINEN 600G 1 kpl 1,99 €/kpl

HK SIKA-NAUTA JAUHELIHA 22% 400G 4 kpl 1,99 €/kpl

HK SININEN LENKKI 580G 1 kpl 2,39 €/kpl

INGMAN KEVYTMAITO 1,5L 6 kpl 1,23 €/kpl

KURKKU ESPANJA, IRTO 2 kpl 0,50 €/kpl

MUOVIKASSI 1 kpl 0,18 €/kpl

Muovikasseja ei kannata ostaa!

MYLLYN PARAS TUMMA MAKARONI 1KG 1 kpl 1,45 €/kpl

OULULAINEN REISSUMIES 235G 2 kpl 0,69 €/kpl

Halvempaakin leipää on kui Reissumies. Näkkäri kunniaan!

PAMPERS BABY-DRY 3 TEIPPIVAIPPA 4-9 KG 66KPL 1 kpl12,90 €/kpl

PANTTERI MAKEISSEKOITUSPUSSI 400G 1 kpl 2,09 €/kpl

Ei tarvita.

PAULIG JUHLA MOKKA SUODATINJ 500G 1 kpl 3,45 €/kpl

PERUNAPUSSI KIINTEÄ 2KG 2 kpl 1,39 €/kpl

PILTTI MAKARONIA&KANAA ILLAN TULLEN 125G 14 kpl 0,89 €/kpl

Tee vauvan soseet itse, niin säästät paljon.

RAINBOW 1 % VIILI VÄHÄLAKTOOSINEN 200G 3 kpl 0,35 €/kpl

Viilit voi tehdä itse.

RAINBOWKANANMUNA VAPAA M10 580G 1 kpl 1,55 €/kpl

RAINBOW KERMAJUUSTO 17% 1KG 1 kpl 5,83 €/kpl

RAINBOW MANSIKKAJOGURTTI 150G 7 kpl 0,30 €/kpl

Maustetut, yksittäispakatut jogurtit ovat turhia. Osta litran tölkeissä.

RAINBOW METVURSTI 400G 1 kpl 2,63 €/kpl

RAINBOW OMENATÄYSMEHU 1L 4 kpl 0,69 €/kpl

Miksi mehua?

RAINBOW PERUNA-SIPULISEKOITUS 1,0KG 1 kpl 1,14 €/kpl

RAINBOW RUOKAKERMA UHT 15% 2DL 2 kpl 0,69 €/kpl

TOMAATTI SUOMI, IRTO 5 kpl 0,42 €/kpl

VAASAN ISOPAAHTO GRAHAM 510G 4 kpl 1,81 €/kpl

Paahtoleipä on kallista, ja sitäpaitsi helppoa tehdä itse.

VALIO HEDELMÄPOMMIJOGURTTI 200G 2 kpl 0,43 €/kpl

Ei tarvita, tilalle vaikka rahkaa.

X-TRA TALOUSPAPERI 4KPL 1 kpl 2,20 €/kpl

X-TRA WC-PAPERI 8KPL 1 kpl 1,85 €/kpl

Hinta yhteensä 103,32 €

Tod.paino yht 36,30 kg

Rahtipaino yht: 38,30 kg

Vierailija
11/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä ruuasta riittää kahdelle päivälle. Kauhistuin suuresta hinnasta. Mies jäänyt työttömäksi juuri ja minä hoitovapaalla. t.ap

Ajattelin että tää on kuitista kopsattu :)

Mut jos olette molemmat kotona ja rahapula vaivaa, niin miksi ostatte vauvalle valmisruokaa? Eikö kanaa ja makaronia saa tehtyä ihan itsekin aika helposti. Samoin listalla on aika paljon ihan välipalakamaa, jugurtteja ja leipää, jotka voi helposti korvata itse tehdyillä jutuilla jos on aikaa. Itse leivotut sämpylät, marjapuuro, puurot jne. tulee aika paljon halvemmaksi pitkällä ajalla vaikka noi ei suuren suuria menoeriä yksittäisessä kauppalaskussa olekaan.

Ja en siis ollenkaan nyt kritisoi valintoja muuten, itsekin ostan jugurttia ja erityisesti kolmannelle lapselle Pilttiä jne. (litran purkeissa jugurtti tulisi muuten varmaan halvemmaksi). Tämä vaan kommenttina kauppalaskun suruuteen. Meillä se valitettavasti on varmasti tuplat tuosta eikä riitäkän, mutta toistaiseksi ei onneksi ole tarvinnut katsoa mitä ostaa.

Vierailija
12/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käytä kestokassia (itse olen ostanut sittarista sellaiset pirkkakassit, kestäviä ovat). Irtojogurteissa on kalliimpi kilohinta - ja terveellisintä olisi ostaa luonnonjogurttia ja laittaa siihen sitten vaikka marjoja. Leivät kannattaisi ehkä leipoa itse. Jauhot eivät ole kalliita. Syöttekö pastaa vai perunaa? Peruna ei ole kovin kallista. Tiivistemehu voisi olla edullisempaa kuin litran paketissa omenamehu. Miksi noin paljon suklaata?

-Kahvia ostamme yleensä tarjouksesta. (1.99/pkt)

-Olen suklaa riippuvainen

-karkkipussi on lauantaiksi

-Tästä lähtien leivon leipää itse

-syödään sekä pastaa että perunaa, myöskin riisiä

-litran jugurtti purkki todettu huonoksi meillä, aina jää syömättä ja joutuu heittämään pois, kumma juttu.

-tarvitaan joskus muovikasseja roskapusseiksi. Käytössä on myös kangaskassit.

-Olen myös omenamehu riippuvainen, siksi sitä.Kukaan muu meillä ei sitä juo kuin silloin tällöin desin.

muistinkohan kaikki..

t.ap

Vierailija
13/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi teillä vauva syö vain purkkiruokia, jos rahasta on pula? Itse tehdyt kasvis-lihasoseet tulevat yli puolet halvemmiksi ja niitä tekee koko kuukauden annokset pakastimeen yhdessä illassa.

Karkkien määrä on järkyttävä. Meidän 5-henkisessä perheessä tuo määrä karkkia riittäisi kahdeksi kuukaudeksi.

Vierailija
14/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis vasta tapahtunut tämä muutos huonompaan suuntaan taloudellisesti. Ennenkuin ollaan ihan katuojassa kerjäämässä, asioille on tehtävä jotakin. Siksi tämä tutkiskelu alepan sivuilla/ hintojen katselu. Käytämme yleensä s-markettia ja siellä melko samat hinnat kuin alepassa..

Ja karkkimäärä ei sinällään ole järkyttävä. 1 pussi kolmelle. Mutta kyllä, suklaa määrä on järkyttävä ja mä syön noi kolme levyä viikossa yksin.(joo-o, vedän myös suklaan lisäksi karkkia.) Pakko leipoo jotain hyvää pakastimeenkin., jos ei tarttis ostella suklaata..

T.ap

Vierailija
15/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kahvia ostamme yleensä tarjouksesta. (1.99/pkt)

-Olen suklaa riippuvainen

Hae suklaat laivalta! Tai toivot vuoden suklaat lahjaksi joulupukilta : ).

-karkkipussi on lauantaiksi

Eiko pienempi riittäisi

-Tästä lähtien leivon leipää itse

Hyvä, hyvä!

-syödään sekä pastaa että perunaa, myöskin riisiä

-litran jugurtti purkki todettu huonoksi meillä, aina jää syömättä ja joutuu heittämään pois, kumma juttu.

Eli se tarkoittaa sitä, että pärjäätte loistavasti ilman jogurttia! Teet vaikka marjarahkaa välipalaksi/jälkiruoaksi joskus. Lapsille puuroa aamu- ja iltapaloiksi, aikuisille myös. (Vähentää muuten kummasti myös leivän kulutusta).

-tarvitaan joskus muovikasseja roskapusseiksi. Käytössä on myös kangaskassit.

Muovikassit ovat rullatavarana paljon halvempia kuin yksittäin ostettuina! Mä käytän roskapusseina kaupan hedelmäpusseja, mutta ainakaan tällä viikolla teidän kauppalistaan ei kuulunut hedelmiä lainkaan (paitsi banaanit).

-Olen myös omenamehu riippuvainen, siksi sitä.Kukaan muu meillä ei sitä juo kuin silloin tällöin desin.

Lantraa mehua vedellä! Puolet mehua, puolet vettä. Tai sitten jos teillä on kylmäsäilytystiloja, niin keräilet tutuilta omenoita (nyt kaikki, joilla on enemmän kuin yksi omenapuu, ovat hyvin innokkaita pääsemään ylimääräisistä omenoista eroon) ja viet mehustamolle. Siellä puristettu omppumehu on niin tanakkaa, että sitä voi lantrata vedellä suhteessa 1/3.

Tsemppiä!

muistinkohan kaikki..

t.ap

Vierailija
16/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lähistöllä esim. Prismaa? Käyt siellä, ja vain kerran viikossa. Tulet ostaneeksi esim. vain yhden kevyn suklaata, ja kun kauppaan ei enää mene, niin sen pitää sitten riittää viikoksi. Sama pätee kaikkiin muihinkin "ylimääräisiin" herkkuihin. Maito yms. on isoissa kaupoissa halvempaa kuin S-marketissa ja Alepassa, tai Siwassa. Meidän Siwassa maito maksaa litralta 20 senttiä enemmän, kuin Prismassa.

Meillä siis vasta tapahtunut tämä muutos huonompaan suuntaan taloudellisesti. Ennenkuin ollaan ihan katuojassa kerjäämässä, asioille on tehtävä jotakin. Siksi tämä tutkiskelu alepan sivuilla/ hintojen katselu. Käytämme yleensä s-markettia ja siellä melko samat hinnat kuin alepassa..

Ja karkkimäärä ei sinällään ole järkyttävä. 1 pussi kolmelle. Mutta kyllä, suklaa määrä on järkyttävä ja mä syön noi kolme levyä viikossa yksin.(joo-o, vedän myös suklaan lisäksi karkkia.) Pakko leipoo jotain hyvää pakastimeenkin., jos ei tarttis ostella suklaata..

T.ap

Vierailija
17/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollaisessa 200 g:n purkissa on

lihaa 20 g

perunaa tai pastaa vähintään 50 g

muita kasviksia korkeintaan 50 g

Loput ovat vettä

Lihaa saa paistijauhelihana tai kanafileinä alle 10 euroa / kg. Sen hinnaksi tulee siis alle 20 snt.

Perunaa ja pastaa saa selvästi alle 1 euroa / kg, joten hinnaksi tulee alle 5 snt yhteen purkilliseen.

Jos lasketaan muiden kasvisten hinnaksi 3 euroa / kg (tässä on jo otettu huomioon se, että kaikkea ostettua ei voi käyttää, koska osa on kuoria tms), tulee niiden osuudeksi 15 snt.

Itse tehtynä vastaavan purkillisen hinnaksi tulee siis alle 40 snt.

Hedelmäsoseissa hintaero ei ole näin merkittävä, jos ei ole hedelmiä omasta takaa.

Vierailija
18/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 5 tomaattia ja kurkku ja liuta muita vihanneksia ja hedelmiä päivässä.

Viikossa menee ruokaan ja päivittäistavaroihin sellainen kolmisen sataa. 2 aikuista ja 3 teiniä.

Vierailija
19/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kahvia ostamme yleensä tarjouksesta. (1.99/pkt) -Olen suklaa riippuvainen Hae suklaat laivalta! Tai toivot vuoden suklaat lahjaksi joulupukilta : ). -karkkipussi on lauantaiksi Eiko pienempi riittäisi -Tästä lähtien leivon leipää itse Hyvä, hyvä! -syödään sekä pastaa että perunaa, myöskin riisiä -litran jugurtti purkki todettu huonoksi meillä, aina jää syömättä ja joutuu heittämään pois, kumma juttu. Eli se tarkoittaa sitä, että pärjäätte loistavasti ilman jogurttia! Teet vaikka marjarahkaa välipalaksi/jälkiruoaksi joskus. Lapsille puuroa aamu- ja iltapaloiksi, aikuisille myös. (Vähentää muuten kummasti myös leivän kulutusta). -tarvitaan joskus muovikasseja roskapusseiksi. Käytössä on myös kangaskassit. Muovikassit ovat rullatavarana paljon halvempia kuin yksittäin ostettuina! Mä käytän roskapusseina kaupan hedelmäpusseja, mutta ainakaan tällä viikolla teidän kauppalistaan ei kuulunut hedelmiä lainkaan (paitsi banaanit). -Olen myös omenamehu riippuvainen, siksi sitä.Kukaan muu meillä ei sitä juo kuin silloin tällöin desin. Lantraa mehua vedellä! Puolet mehua, puolet vettä. Tai sitten jos teillä on kylmäsäilytystiloja, niin keräilet tutuilta omenoita (nyt kaikki, joilla on enemmän kuin yksi omenapuu, ovat hyvin innokkaita pääsemään ylimääräisistä omenoista eroon) ja viet mehustamolle. Siellä puristettu omppumehu on niin tanakkaa, että sitä voi lantrata vedellä suhteessa 1/3. Tsemppiä! muistinkohan kaikki.. t.ap

Vierailija
20/39 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia ja hedelmiä pitäis syödä reilusti enemmän. Eiköhän tähänkin tule muutos. "kausikasvikset ja-hedelmät" käyttöön.