Kerään pikkuhiljaa rohkeutta, että uskallan lopettaa meikkaamisen kokonaan
Ehkä kuulostan "säälittävältä" mutta en oikeasti uskalla alkaa julkisesti kulkemaan ilman meikkiä, vielä.
Olen aina ollut laitettu, ja osaan meikata hyvin, ja saan sillä aikaan suuren muutoksen. Omalta väritykseltäni olen harmaatakin harmaampi hiirulainen, eikä mikään oikein erotu; on vaaleat (mitäänsanomattomat) kulmat, vaaleat silmät, vaaleat ripset, vaaleat huulet...
Siitä huolimatta olen niin kyllästynyt meikkaamiseen, että aion lopettaa sen, jahka nyt uskallan. Pikkuhiljaa jätän meikkaamista vähemmälle, ja kenties jonain päivänä uskallan mennä kaupungille ilman meikkiä, pelkäämättä että joku tuttu tulee vastaan :)
Tukkani aion myös kasvattaa omanväriseksi, olen kyllästynyt ainaiseen juurikasvun värjäyskierteeseen ja hirvittää ajatus ihoon/verenkiertoon imeytyvistä kemikaaleista.
Tervetuloa luonnollisuus! :D
Kommentit (39)
on aiemmin ollut tämä:
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/henkilot_ja_yhtyeet/suomalaiset…
Olenko oikeassa? Sun kannattaisi opetella meikkaamaan nätti nudemeikki - se on trendikkäämpääkin nykyään ja syntyy todella nopeasti.
pohjustus, sitten kulmakynää, eyelineriä, 1-2 luomiväriä, valokynää, ripsiväriä, poskipunaa, puuteria ja värillistä huulikiiltoa.
Eli ero minussa meikattuna ja meikkaamattomana on kyllä iso, ei siitä pääse mihinkään.
ap
tosin, en edes muista nähneeni kaunista aikuista naista ilman meikkiä... rumia kyllä. tai no, taviksia, mitäänsanomattomia...
on varmaan nähnyt sinut meikittä, ei kai hänkään ajattele, että voi ei minkä variksen kanssa oon kimpassa? Ehkä vain luulet olevasi kamalan näköinen ilman meikkiä. Tuo a-m berg- meikkityyli on ainakin kamala, vaikka meikkiä on tosiaan rutkasti.
tosin, en edes muista nähneeni kaunista aikuista naista ilman meikkiä... rumia kyllä. tai no, taviksia, mitäänsanomattomia...
julkkiksista Irina Björklund ja Kiira Korpi on lehtikuvissa monesti ilman meikkiä, ei ne minusta ole mitäänsanomattomia. Irinahan oikein kieltäytyy meikistä naistenlehdissä.
olet ikinä saanut miehen itsellesi? Vai menetkö nukkumaan meikit päällä ja peset ne pois miehen nukahdettua ja aamulla taas heräät laittamaan ne?
julkkiksista Irina Björklund ja Kiira Korpi on lehtikuvissa monesti ilman meikkiä, ei ne minusta ole mitäänsanomattomia. Irinahan oikein kieltäytyy meikistä naistenlehdissä.
Eli 20 vuotta on nyt mennyt naturellina meikkaamisen suhteen ja n.15 vuotta hiusten värjäämisen suhteen. Kaiken muun ihokosmetiikan(voiteet, rasvat)käytön lopetin pari vuotta sitten, kun tajusin ettei ihostani puutu mitään tököttejä luonnostaan. Selviäähän miehetkin naturelli-ihonsa kanssa ilman voiteita!?!
Ihoni ei ole täydellinen, aina jotain "virheitä" ilmenee silloin tällöin, mutta kokonaiskuvaa se ei häiritse. Hiukseni ovat kullanruskeat, joten värjäämisen tarvetta ei ole muutenkaan.
Meikkaan kyllä, jos on jotain juhlaa - mutta juhlia tuppaa olemaan aika harvoin. Ehkä kerran vuodessa ;o) Eron kyllä huomaa silloin, olen mielestäni aika kivannäköinen meikattuna.
Ajattelen niin, että mitä väliä sillä on, miten hyvältä näytän? Pääasia on, että itsellä on hyvä olla, hiukset ovat puhtaat ja niissä on hyvä leikkaus ja muut perusasiat ovat kunnossa :o)Minua ei ole koskaan kukaan arvostellut meikkaamattomuudestani, saati kysellyt miksi en meikkaa, tai ehdotellut, että voisin meikata.
Elämä taitaa hymyillä sen suhteen :o)
opiskelukaveri oli myös aina voimakkaasti meikattu ja muutenkin hiukset ym. viimeisen päälle laitettu, en ollut koskaan nähnyt häntä "luonnontilassa". Jäi sitten äitiyslomalle ja näin häntä kaupassa ilman meikkiä, enkä tunnistanut ennen kuin tämä kaverini pysäytti juttelemaan! Siis ero oli todella huomattava. Hyvin vaaleat kulmat jne, oikea elovena tyttö. Ja siis todella kaunis ilman meikkiä :)
tuossa linkissa Anne-Mari Berg :D
varsinkaan luomiväriä ei ole noin paksulti/voimakkaasti eikä rajauksia.
Osaan mä nudemeikinkin kyllä tehdä, mutta siis pohjimmiltaan ajatus meikkaamattomuudesta lähtee siitä, että olen alkanut inhoamaan meikkaamista. Se on rasittavaa, aikaavievää puuhaa ja ihan turhaakin tietyllä tapaa. Siis joskus jopa pelkkä ripsivärin laitto (kotioloissa) tuntuu ylivoimaiselta. Siksi haluan kerätä rohkeutta ja lopettaa meikkaamisen kokonaan.
Mun lähipiirissä kyllä on meikkaamattomia naisia muutamia, yksi on todella luonnonkaunis, hänellä on tummat silmät ja kulmat luonnostaan, ihokin kauniinvärinen ja näpytön. Huulet kauniin väriset luonnostaan.
Yksi taas on melkolailla harmaavarpunen, muttei hän mitenkään pahalta näytä.
ap
vaalea miljonääriäitikin oli telkussa (hetken) ilman meikkiä (tai oli ainakin ilman rajua silmämeikkiä) niin sen jälkeen uskaltaa kuka vaan. Mä meinaan pelästyin aika lailla siitä kohtauksesta ja näin oikeasti pahoja unia kun näytti jotenkin humanoidilta tai jotain. Ei siis millään pahalla mut joidenkin oikeasti kannattaa meikata ainakin jos ihmistenilmoille lähtee. Varsinkin jos on kovin hoikka niin naama voi olla tosi ruma ilman meikkiä, iho on huonompi kuin vähän pulleammilla ja näyttää paljon vanhemmalta.
jaksa myöskään meikata, olisin toki varmaan parannellumman näköinen meikin kanssa, mutta en mielestäni ole niin pahan näköinen ilman, etten voisi ulkona liikkua. Ihoni on niin kuiva, että meikkivoiteet kuivahtaa siihen päivän mittaan ja se onkin hehkeän näköistä kun ihossa on rapisevia vaaleita laikkuja, ripsivärikin useimmiten on illalla ihan kulunut ja sitäkin saisi koko ajan lisäillä, huulikiilto nyt ei pysy huulilla kymmentä minuutta pitempään.
En kokenut enää meikkaamista ja hiusten värjäämistä tarpeelliseksi. Koin, että meikki oli naamio, jonka taakse yritin piiloutua.
vapaalla en jaksa meikata vaikka liikkuisin kaupoissa tms. Kukaan ei katso kuitenkaan joten ihan sama miltä näyttää! Töissä on kivaa olla kauniina koska olen asiakaspalvelussa ja haluan olla edustava. Harva on tosi upea ilman meikkiä, ainakin kevyt päivävoide+ siistit kulmat tekevät jo ihmeitä. Monella tosi punakka ruma iho.
näyttää hyvältä ilman meikkiä. Saattaisin harkita ilman meikkiä töihin menoa, jos akneni olisi paremmin kurissa, minulla olisi kestopigmentointi kulmissa ja rajauksissa sekä kestoväri ripsissä.
Mä en ikinä vois lopettaa meikkaamista, niin ruma olen ilman, tosin, en edes muista nähneeni kaunista aikuista naista ilman meikkiä... rumia kyllä. tai no, taviksia, mitäänsanomattomia...
ripsarin laitto tuntuu YLIVOIMAISELTA niin olisko sulla jotain muuta nyt "vialla"?Jotenkin sun viestistä tulee sellanen olo,että olet kyllästynyt muuhunkin kuin meikkaamiseen.
Siis ei pahalla,mutta mieti asiaa.
Kulmakarvathan voi värjäyttää ja ripset kanssa se antaa jo paljon ilmettä/ryhtiä jos ei jaksa meikata ja on hailakan väriset kulmat ja ripset.
paremmassa järjestyksessä kuin ikinä, tai ainakaan aikoihin :)
Ripsivärin laitto tuntuu ylivoimaiselta, kyllä, lähinnä siis kai siltä kantilta katsottuna että koen sen niin turhaksi (siis kun nyt pääsisin tästä "pelostani", siis olla ilman leikkiä, eroon)
Olen alkanut ajatella asiaa lähinnä siltä kannalta, että onko järkeä että herään joka aamu 10-20 min aikaisemmin, että maalaan naamaani meikeillä, joihin kulutan aika paljon rahaa, ja sitten illalla pesen ne meikit viemäriin.
Iholle meikeistä on haittaa, tai ainakaan en jaksa uskoa että niistä olisi mitään hyötyä (itse tuppaan saamaan jopa mineraalimeikeistä mustapäitä)
Kulmakarvojen värjäys mulla ei auta mitään, kulmakarvani ovat nimittäin niin harvat.
Ripsien värjäystä olen kokeillut, mutta ripsiin ei väri tarttunut, en tiedä missä vika sitten oli, toista kertaa en ole kyllä kokeillut..
ap
ripsarin laitto tuntuu YLIVOIMAISELTA niin olisko sulla jotain muuta nyt "vialla"?Jotenkin sun viestistä tulee sellanen olo,että olet kyllästynyt muuhunkin kuin meikkaamiseen.
Siis ei pahalla,mutta mieti asiaa.
Kulmakarvathan voi värjäyttää ja ripset kanssa se antaa jo paljon ilmettä/ryhtiä jos ei jaksa meikata ja on hailakan väriset kulmat ja ripset.
on kyllä totta, että ei perusmeikillä ihminen niin paljoa muutu muuta kuin omissa silmissään, tod näk ap:n kaverit ja tutut ei edes huomaa, että hän on lopettanut meikkaamisen. Joku irtoripsi-viisi luomivärisävyä- varjostukset-peittävä meikkivoide-valokynä-kulmakynä-mitä niitä onkaan- systeemi on eri juttu. Mä en ainakaan huomaa eroa kavereissani, ovatko meikanneet vai eivät.