Ihan oikeastiko teistä on ok,jos vauvan äiti käy baarissa
JOKA VIIKKO? Tuossa yhdessä ketjussa lähes kaikki oli sitä mieltä, että on ihan ok, että vauvan äiti käy baarissa kerran viikossa ja juo max. 5 annosta alkoholia.
Vaikka vauva olisikin hyvässä hoidossa, niin minusta tuo kertoo jotain ÄIDISTÄ. Jos vauvan tultua pitää kerran viikossa päästä baariin juomaan, ei se kerro kovin kypsästä äidistä. Kun lapsi kasvaa, ymmärtää hän kyllä, mistä on kyse.
Tiedän tällaisia äitejä itsekin, mm. facebookissa päivittelevät harva se viikko "hyi kun on krapula", "eilen meni myöhään baarissa".. ja kotona alle vuoden ikäinen vauva. Ovat nuoria ja lapsi on ollut usein vahinko.
Kommentit (27)
Mun mielestä ihmisellä on alkoholiongelma, jos pitää joka viikko päästä. Oli lasta tai ei.
suuri osa Euroopan ihmisistä taitaa olla rapajuoppoja!
Mun mielestä ihmisellä on alkoholiongelma, jos pitää joka viikko päästä. Oli lasta tai ei.
ja viisi annosta ei ole mikään pieni määrä naiselle.
"Terveen aikuisen kohtuuden raja-arvot ovat:
•Miehillä 0-24 annosta ja naisilla 0-16 annosta viikossa niin, että juodaan enintään muutama annos kerralla ja jaetaan käyttö kolmeen tai useampaan päivään.
•Suositeltava kertakäytön maksimi (mitä yhtenä iltana juo) on naisilla 5 ja miehillä 7 annosta alkoholia."
Mutta en ymmärrä miten ihmisllä ei ole mitään muuta mielenkiinnon kohdetta vapaahetkenään kuin baareilu.
eikä omaan mieleen ole vielä tullut baariin meno. Vauva on nyt 2 kk vanha. Ehkä sitten joskus ensi vuoden puolella. Ja täytyy sanoa, että näin on aimakin minun ystäväpiirissä kaikilla. Ja olemme siis näitä 30+ äitejä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että 30+ äidit ovat kyllä baareissa ehtineet sen verran pyörimään ettei sinne pakko ole mennä, kun lapset ovat pieniä. Osalle ystävistäni (40+) tulee kyllä lapsenlapset hoitoon viikonloppuisin, koska näiden vanhempien on sinne baariin pakko päästä.
Vierailija kirjoitti:
JOKA VIIKKO? Tuossa yhdessä ketjussa lähes kaikki oli sitä mieltä, että on ihan ok, että vauvan äiti käy baarissa kerran viikossa ja juo max. 5 annosta alkoholia.
Vaikka vauva olisikin hyvässä hoidossa, niin minusta tuo kertoo jotain ÄIDISTÄ. Jos vauvan tultua pitää kerran viikossa päästä baariin juomaan, ei se kerro kovin kypsästä äidistä. Kun lapsi kasvaa, ymmärtää hän kyllä, mistä on kyse.
Tiedän tällaisia äitejä itsekin, mm. facebookissa päivittelevät harva se viikko "hyi kun on krapula", "eilen meni myöhään baarissa".. ja kotona alle vuoden ikäinen vauva. Ovat nuoria ja lapsi on ollut usein vahinko.
Niin totta ja ajankohtaista kun seuraa vieressä kun jotkut alle 6 kk vauvan äidit menevät joka viikonloppu baariin KÄNNÄMÄÄN ja ovat jopa KAKSI yötä erossa vauvastaan siitä lähtien kun vauva on joku 2 kk ikäinen. On se jännä, ettei nämä korkeasti koulutetut harrasta tota kun tietävät jotain elämästä, sossut, lähärit "kasvatusalan ammattilaiset" sen sijaan vetävät lärtsää heti kun vauva on pihalla? Yäk!
Vain wt-porukan mielestä, niitä tänne palstalle pesiytyy usein suurempikin parvi kun tulevat omiaan puolustamaan
Olen 65-kiloinen nainen, joka tosin ei ole "harjoitellut", eli ihan nollasta aloittaisin. Silloin tulen humalaan yhdestä annoksesta, joten tuo 5 annosta olisi jo aika kova lasti.
Ja terkkuja sille, joka kehotti lähtemään baariin tänään, olen raskaana joten voin tekosyyn varjolla jättää väliin. :D