Hakisitko toimeentulotukea jos voisit saada sitä satasen tai pari
mutta ilman sitäkin tulisit jotenkin toimeen? Itse mietin tätä, enkä tiedä, miten toimisin.
Kommentit (5)
kun ei edes jaksa hakea, vaikka olisi siihen oikeutettu!
Kyllä 100-200 euroa kuussa on aika paljon ruokarahaa tai iso osuus vuokrasta...?
Onko ehkä kyseessä iso perhe, jossa tuo ei tunnu eli saa muutenkin tukia (asumistuki jne) niin paljon, vai mistä on kyse?
juuri mitään kuluja ei hyväksytä. Mutta minä olen niin lopussa, etten jaksa aina viiteen päivään sinne ruokakauppaankaan. Ja olen siis syömättä sen 4-5 päivää pari kertaa kuussa. Enkä tosiaan jaksa miettiä saisinko tässäkin kuussa jonkin kympin tt-tukea. Yritän pärjätä sillä kansaneläkkeellä.
Turhauttaa, kun tulee joku 140e kiinteistövero, ja sossu myöntää siihen 3e, ja opastavat sitten "sun pitäisi joka kuukausi hakea, ja siitä säästää ne verot". Siksi mä olen eläkkeellä, etten jaksa toimia normaalisti.
silloin, jos ilmankin olen pärjännyt. Ja ei sitä rahaa mitenkään ylenmäärin ole ollut, mutta itse koen sen jokseenkin nöyryyttävänä laittaa kaikki tiliotteet ja tiedot elämästäni menemään vieraalle ihmiselle.
Ymmärrän kyllä miksi niin täytyy toimia, mutta siis mieluummin olen itse syömättä/syön porkkanaa/puuroa/kananmunaa jne päivisin, ja säästän siinä ruokamenoissa, kun haen sossusta.
Lapset siis syövät hoidossa/koulussa päivisin.
Ja ei, en ole työtä vieroksuva, joka vain makaa töitä päivät pitkät, vaan opiskelija, jonka ei ole pakko käydä luernnoilla, vaan voin opiskella kotona/kirjastossa noita kirjoja, minkä vuoksi syön myös kotona.
Silloin, jos pakko on, haen, vielä ei ole tullut sitä päivää, mutta varmasti on vielä edessä, ennen kuin valmistun,
koska jos siihen on oikeutettu ei rahalla juhli ja satanen parikin on tarpeeseen
vaikkei raha riitäkään aina, mutta kun ei ole voimia olla kerjäämässä aina.