Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isoveljen vaatteet kirppikselle

Vierailija
24.09.2010 |

Meidän kahdella nuorimmaisella on 8 vuotta ikäeroa. Säästin isoveljen vaatteista koot 110-140 cm. Nyt olisi 110 cm vaatteet sopivia (isoveli on pienen kokoinen ja kuopus on pitkä), mutta ne eivät millään kelpaisikaan minulle. No ehkä pitkät kalsarit ja aluspaidat ja juuri ja juuri yöpaidat. Rohkaiskaa minua kärräämään kirppikselle 6 pahvilaatikollista siistejä lastenvaatteita vain turhamaisuuteni takia:

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita.

Vierailija
2/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne edes kirppikseltä kellekkään kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tod näk muuten kärräät myös takaisin.

140cm ainakin meillä on jo niin tarkka, että ei laittaisi niin vanhoja vaatteita päälle.

Vierailija
4/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenenkin vuotta vanhat vauvanvaatteet! Ja tuskin tulen osatamaan kaikkea uutena 110 senttisellekään. En halua omilla valinnoillani vaikuttaa siihen, että toiset lapset tarhassa ja koulussa kokee, että on pakko olla viiimeistä huutoa kaikki kuteet, koska muillakin on. Kysymys ei siis ole siitä, etteikö meillä olisi varaa ostaa uusiakin vaatteita, en vaan näe siinä mitään järkeä. Itsellenikin ostaisin valtaosan vaatteista kirppiksiltä, jos vain kokoja löytyisi, mutta 175 pitkälle 46 kokoa tosi vähän tarjolla.

Vierailija
5/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lasten vaatteet ole muuttuneet mitenkään

miten te edes erotatte mikä on pari vuotta vanhaa mikä ei ?

minullakin on isolla ikäerolla lapset ja ei kyllä muutosta ole tapahtuinut samaa vaalpunaista tytöille on aina vaan vuodesta toiseen

Vierailija
6/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se van menee. Meillä ikäeroa 4 vuotta enkä säästele lähes mitään vaatteita. Näyttävät neljän vuoden päästä jo ihan sellaisilta että ei kiitos.

Vierailija
7/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat päiväkotilapset ja koululaiset sitten kinuaa itelleen niitä merkkivaatteita= koska muillakin on. Jos vanhemmat luottaisi enemmän itseensä ja loisivat tervettä itsetuntoa lapsiinsa niin ei tarttisi ylläpitää tätä kulutushysteriaa. 4 vuotta vanhat vaattee vaan kaatikselle, koska "näin se vaan menee". Ei nää asiat itsestään näin mene, me vanhemmat vaikutamme siihen ihan aktiivisesti omilla valinnoillamme!

T: tuleva äiti, joka oli itse 7 ja 6 vuotta vanhempien isoveljien vanhoissa vaatteissa lapsena. Enkä ole siitä traumatisoitunut.

Vierailija
8/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki merkkiurheiluvaatteet, hyväkuntoiset pitkätkalsarit ja siistit kuvattomat perusvaatteet. Nyt kaivettiin 5v:lle juuri Niken huppareita ja collareita ja ai että oli poika ylpeenä : ) Osan toppahaalareista/-puvuista olen kanssa säästänyt ja oikeastaan aika kivat nyt kun uudet mallit ei juuri minun silmääni tällähaavaa miellytä : )

Mutta siis... vie vaan kirpparille ja säästät ne helmet... eli ajattomat ja mahdollisesti kuvattomat jne.

Muutenkin olen tehnyt sellaisen johtopäätöksen omien lasten kohdalla että tuolla esikoisella oli tosi paljon vaatteita ja tää kuopus pärjää alle puolella siitä (samoin minä äitinä) : D

Vierailija
9/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kouluiässä on hiukan tarkempaa, mutta siltikään 8 v ei pitäisi tehdä vaatteista käyttökelvottomia. Joissakin aika ehkä liian selkeästi näkyy, mutta silti. Meillä tyttö käyttää parhaillaan iloisena 6 v vanhemman veljensä vanhaa ulkoilupukua (takki on punainen). En sentään yritä tarjota hänelle kaikkein poikamaisimpia vaatteita :)

Vierailija
10/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirpparilla myyt ja sillä et uusia saa kuin sukat ja kalsarit.

Terv eräs jolla ei ole sitä pikkuveljeä jolle säästäisi

Vierailija
11/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olin hämmästynyt, että kuinka vaatteiden malli oli muuttunut. Paidat ovat todella leveitä malliltaan. Väritkin sellaista tummansinistä ja metsänvihreää. Tietysti jotain kelpuutanikin: talvihaalari saa toimia "varahaalarina" ja Legon metsänvihreä toppatakki satunnaisessa kauppakäytössä. Monet housut esim Mayoralilta on ihan käyttökelpoisia, mutta paidoista tuo 95% tekisi mieleni heittää jorpakkoon. Harmittaa, että minusta on tullut näin tuhlailevainen. Kuopukselle vaatteiden osto ikävuosina 0-4 on ollut suuri iloni, sillä isommat lapset valitsevat omat vaatteensa itse 100%.

Vierailija
12/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

intopiukalla ostaa 8 vuotiaita vaatteita.

Viet kirpparille edulliseen hintaan, jos ei mene, viet Uffiin! Olisi kannattanut viedä jo 5v sitten.. Ihan liian pitkä aika säästää pikkuveljelle.

Vierailija
13/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos se on nautinto. Lastenvaatteet ei nyt ihan älyttömyyksiä kuitenkaan maksa. Ja kohta hänkin jo valkkaa itse vaatteensa.

Kirpparille/uffiin vaan! Tai jollekin tuttulle jos jollekin kelpaa!

Vierailija
14/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana helpotus jos kaikki eivät teilaa tuhlaavaisena=) Vaatteet tuli säästettyä kun neljä vuotta sitten riitti hämmästelijöitä kun saimme iltatähden että sullahan ei ole sille mitään valmiiksi säästettynä;-)

Vierailija
15/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pikkukakkosen niitä vanhempia ohjelmia. Tai vaikka Titi-nallea, siinä on syy miksi ne vaatteet on jo vanhanaikaisia. 2000 luvun alussa oli aika eri muoti kuin nykyään. Enkä minäkään mikään merkkivaatehörhö kuitenkaan ole.

Vierailija
16/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan ne ajoissa kiertoon ettei tarvitse sitten myöhemmin viedä kaatopaikalle.

Sitäpaitsi meillä on varaa siihen että molemmat lapset saa vaatteensa uutena.

Vierailija
17/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni pointti ei ollutkaan siinä onko vanhemmilla v a r a a vaatettaa kaikki lapsensa uusilla vaatteilla -meilläkin on- vaan siinä, onko se kestävän kehityksen mukaista. Luonnonvaroja ja energiaa kuluu - lapsenlapset ja maapallo kiittää! Onneksi meitä kirrätysvaatettajiakin on vielä!

T:8

Vierailija
18/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ne vaatteet tulee sinne kirppareille? Tippuu itsestään taivaalta vai peräti toisista lapsiperheistä?

Mistäpä ostaisin lastesi vaatteet jos minä en niitä hyväkuntoisina sinne kirpparille kiikuttaisi. Tuskinpa kirpparilta vaan uutena kaupasta.

7.

Vierailija
19/19 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin todennäköisesti uffille tai jollekin vastaavalla. Pitäisi olla todella hyväkuntoista, että viitsisin isommille ostaa tai esim. hevosaiheista tytölleni. Itse tykkään ostaa paitoja ja mekkoja nuoremmalle tytölle (aika vähän), mutta housut ja yöpuvut tulee edelliseltä, sukkahousut. Jos tämä neljäs olisi poika, niin isoveli on sitten 10v. ja kyllä minusta hänen vaatteensa ovat ihan sopivia nuoremmalle jos vaan ovat puhtaita. Paidat kyllä likaantuu helposti, joten niitä ostan uutena. Mutta just katsoin vanhoja vaatteita ja ajattelin, että tuossa tuokin ihana paita, vois hyvin pitää nuoremmallakin, jos vaan poika tulee. Pojan ulkopuvut olen enimmäkseen hävittänyt, en tykkäisi niistä. Mutta tytön olen säästänyt ja tälle talvelle tekisi mieli uutta, on nykyisin kivemmat värit, mutta tyttö itse tykkää siitä puvusta. Ihan onnessaan kokeilee jo.