Joku ihan tosissaan väittää ettei lapsi ole koulukelpoinen jos...
ujostelee vieraita ihmisiä niin ettei kykene keskittymään kunnolla vieraan ihmisen kanssa tehtäviin testeihin. HÖPÖ HÖPÖ! Itse olin aina lapsena hyvin ujo ja luojan kiitos silloin ei tuollaisia testejä tehty ja koulu meni oikein hyvin vaikka muistan hyvin miten tukalaa oli välillä kun piti esim jostain syystä yksin käydä naapuriluokassa tms. Siellä koulussa sitä sit vaan kummasti ajan kanssa reipastuu :) Joskus tuntuu että nykyajan lapsilla kamalat suorituspaineet kun kaikkia ominaisuuksia ja kykyjä testataan. Kaikista pitää tehdä jokin kumma analyysi tiettyyn ikään mennessä. Kyllä se ujompikin lapsi reipastuu riittävästi sit siellä koulussa kun annetaan rauhassa siihen totutella!Kaikkien ei onneksi tarvikaan olla suuna päänä ja jatkuvasti viittaamassa ja olla esillä ja äänessä...on opettajan ammattitaitoa saada se ujokin lapsi mukaan hommaan esim mun ekaluokan opettajani oli oikein loistava siinä hommassa 30v sitten !!!! Ai niin nykyajan tehoyhteiskunnassa ei sellaiselle totuttamiselle anneta ehkä aikaa...