Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKALAHJOJEN PERJANTAIPINO 14.10**

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset päikkärit nukkuneena, heräsimpä inhaan tunteeseen :(

Joku " puukottaa" ihan tosissaan tuolla alakerrassa. Tulee huomaamatta

pidätettyä hengitystäkin...

Olen ollut aamusta asti ihan väsynyt, mies kehoittikin menemään toisille päikkäreille =)

Alapäässä on ollut aamusta asti kummallinen tunne?! Muutama mojova ,mutta ei kipeä supistus on tullut makuulla ja tää kipu siinä sivussa.

Käväsin tytön kanssa kaupassa ja sieltä en meinannu mahankovettumisen vuoksi selvetä ulos. Onnellisen autuaan tietämättömän liikuin ilman kännykkää!!!! Mies oli yrittänyt soittaa ja oli pian tajunnu sen soivan samassa huoneessa =0x

Ja ny on pakko painua vessaa.... ei tätä kestä!

Waimo72 & masu *ihan omaa napaa vaan vuodattaen*

Vierailija
42/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jensku:kiitos tiedosta kivuttomien suppareiden suhteen.Niin ja toivotaan, ettei vauva ole kääntynyt perätilaan.Missä kohtaa tunnet liikkeet ? ja mistä kohtaa kuului sydänäänet ?

Oispa kyllä kiva tietää oman " alakerran" tilanne, kun neuvolalääkäristä on jo niin kauan aikaa, ja sen jälkeen on ollut enemmänkin kipeitä suppareita...

Coppola:kuulostaa silti lupaavalta, jos supistukset kerran jatkuu, vaikka ei kaikissa kovaa volyymia olisikaan.

Vointeja kaikille ! Toivottavasti tulee lisää vauvauutisia pian.;)

Ponnyt 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnyt: Jalat " pönkää" oikeaan kylkeen ja sit tuntuu sekä alapäässä painetta, että kylkiluiden alla joku iso kova " möhkäle" , ku vauva liikkuu. Sydänäänet kuului parhaiten tänään navan yläpuolelta, ku ennen ne on kuulunu alavatsalta eli se viittais perätilaan. No toivon kuiteskin koko ajan, et vauva ois raivotarjonnassa ja sillä vain iso luinen peppu! Mutta maanantainahan tuo viimein selviää.... Odottavan aika on pitkä!

Jensku rv 39+3 edelleen

Vierailija
44/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs taas aikaa pinoa lukiessa. Paljon on hälinää ja hässääkkää, vielä kun saataisiin niitä lokavaaveja syntymään lisää. =D

ENSIN OMAT KUULUMISET: Tällä viikolla on tullu ravattua neuvolassa sitten het kunnolla ja mahtuupa siihen mukaan myös yksi äitiyspolikäynti. Verenpaineet tosiaan alkoi nousta jo viime viikolla ja niitä onkin nyt tiuhaan seurailtu. Raskausmyrkytysepäily oli tiistain ä-polikäynnin yhteydessä, kun siellä paineet olivat 166/92 korkeimmillaan ja hoitaja tulkkasi stiksillä, että pissassa on valkuainen heikosti plussalla. Sainkin samalla tuolloin lähetteen labraan. Keskiviikkona menin heti aamusta neuvolaan ja siellä taas katottiin paineet ja pissa. Paineet oli 144/78 ja pissa suodatetusti tutkittuna (eli tarkempi kuin stiksi) oli aivan puhdas. Eli väärä hälytys. Soitin verikokeen tulokset ja niissäkin kaikki oli ok.

Tänään taas oli neuvola ja paineet 142/84, pissa edelleen puhdas. Elimistö taitaa muuten vain olla jo vähän väsähtänyt tähän odottamiseen, että paineet tahtoo hiukkasen nousta, mutta onneksi ei mitään hälyttävää. Vauva liikkuu kovasti ja todella matalalla on. Sf-mitta oli kasvanut keskiviikon käynnin jälkeen 1cm eli nyt se on 35,5cm. Tästä huolimatta pieni ja siro vaavi tulossa. Paino oli tippunut 600g.

*KAISA1977 ja PIPS mainitsivat noista kivuttomista, " hiljaisista suppareista" . Niitä mulla onkin nyt ollu tiistain ä-polikäynnin jälkeen, erityisen paljon keskiviikkona ja tänään. Kirkasta ja paksuhkoa limaa tuli eilisen päivän ja tänään th kysyikin, että onko mulla erittynyt limaa, koska pissaan sitä oli hiukan tullut. Sanoi, että tuon liman erittyminen on merkki siitä, että paikat pehmenee. Eli kyllä täälläkin alkaa jo jotain tapahtumaan! Th:n tunnustellessa masu reagoi pari kertaa voimakkaalla supistuksella, jotka mulle oli täysin kivuttomia. Th sanoi, että kohtu on nyt selvästi herkempi kuin viime käynnillä ja tätä menoa vauva voi syntyä jo tämän pyhän aikana. Ei olisi kuulemma mahdottomuus! Miehelläni on vahva tunne siitä, että vauva syntyy 18. päivä, joka voi ollakin hyvin mahdollista. Ainakin lähelle sitä päivää voi mennä. Toivottavasti synnytys ei kuitenkaan huomenna käynnisty nimittäin mies on lähdössä huomiseksi päiväksi Töysään pelireissulle...

*JENSKULIINI_77: Kerroit, että sulla ollut edellisessä raskaudessa kivuttomia suppareita, jotka olivat pehmentäneet paikkoja. Se antaa kyläl meikäläiselle toivoa, koska kivuttomia suppareita mulla ei oikeastaa ole ollut lainkaan. Harmi, jos vaavisi on taas kääntynyt perätilaan. Toivottavasti th on ollut väärässä! *bd bd*

*COPPOLA: Toivottavasti supistelut edistyy ja pääset tosi toimiin! *bd bd*

Tais olla vielä muutakin kommentoitavaa, mutta nyt on pää sen verran tyhjä, että parempi lopettaa hölinät tältä erää. Tulihan tätä jo kerrakseen. Sorge!

-Pepca rv 38+2-

Vierailija
45/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa pikaisesti poikkeamaan, kaupoissa on tänään kierrelty ja mulla on aamusta asti ollut sellainen kumma tunne masussa. Ja nyt on masu ihan sekaisin :o( Ottais nyt minusta mallia, minä kun synnyin samoisilla viikoilla aikoinani.. :o)

Ylihuomenna olisi se kauan odotettu LA, toisaalta en hermoile kovinkaan, kun tietää viikko sen jälkeen odotusta jos ei mitään tapahdu. Toivottavasti kuitenkin, sellaista jomotusta nyt että..

Onko mulla menny ihan ohi, miksi Annulla käynnistettiin? Taidanpa lukaista pinon, jos se selkiäis, oon niiiin hajamielinen nykyään..

Suppareita meille niitä toivoville, nytkin tulee yksi, tämän menkkajomotuksen lomassa sen tunnistaa kun sattuu... ! Kivaa, lisää näitä niin päästään tositoimiin ;)

Mukavaa perjantaita kaikille, jospa saatas viikonloppuna paljon lokavaaveja...

H 39+5

Vierailija
46/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin tuon oman viestini vielä läpi, että kommentoin JENSKULIINILLE noista suppareista. Sanomani piti, että KIVULIAITA suppareita mulla ei oikeastaan ole ollut lainkaan. Kivuttomia kyllä senkin edestä.

Taitaa olla yläpääkin pehmentyny alakerran lisäksi...

Vierailija
47/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin on loistovehje nimenomaan tukkoiseen nenään, helpottaa varsinkin nukkumista tosi paljon, jos on sellainen olo. Tosin sitä ei oikein voi käyttää monena yönä peräkkäin, kun sisäilmankosteus nousee niin paljon, että pelkää tapettien tippuvan seiniltä ;)

Onhan siinä toki kaksi eri tehoa (meillä sellainen aika vanha ufon näköinen vehje), eli voi laittaa aluksi täysille ja sitten jonkun ajan päästä, kun nenä on jo auennut, vähentää tehoja lopuksi yöksi.

Kiva kun maailmassa on jäljellä vielä muitakin, jotka uskaltaa tunnustautua Bon Jovi-faneiksi! Onhan se kuuntelu aika harvinaista meikäläiselläkin ollut viime vuosina (eikä ne uudet levyt kaksisia ole) mutta joku juttu siinä vaan on, joka saa varmaan vielä vanhainkodissakin jalan vipattamaan!

OMAA NAPAA VIELÄ: menkkakipuilu jatkunut pitkin päivää aikast kovana ja välillä tuntunut seassa niinkuin suppareitakin. Mutta kauhean vaikea niitä tästä erottaa, kun vatsa tuntuu nykyään koko ajan ihan pinkeältä, ettei kovettumista niin herkästi erota. Välillä vaan kipu on kovempaa. Saa nähdä kehittyiskö tästä illan mittaan jotain!!

Vierailija
48/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään kelle kaikille oli asiaa, kun ootte oikein urakalla pinoutuneet.. yritän nyt jotakin muistella..

[b]ANNU[/b] - Olipa merkillinen juttu, ettei käynnistynyt sulla synnytys :-O Noh, maanantaina sitten uudestaan nyytinhakuun, jos et sitten yllättäen pääsiskin viikonlopun aikana tositoimiin!

Ai sullakin sormien puutumista? Onko sulla vaan aamuisin vai ihan jatkuvasti? Mulla kun tää ei nyt lähde ollenkaan normalisoitumaan... tosi vammasen tuntusta kun ei voi oikeen tehdäkään mitään.

[b]NINNULI[/b] ja [b]VALLU[/b] - Ilmoittaudun oitis [b]Bon Jovi -Fun Clubiin[/b] :D Siis mehän ollaan ihme kolmikko ;D Ja Ninnuli, kokeile nyt ihmeessä vielä niitä mattojen pölyttämisiä sateessa, mulla ainakin eilen auttoi kaikenlainen puuhaaminen :)

[b]Siitä siirrynkin välillä omaan napaan:[/b] Oon tosi pettynyt kun tänään ei oo suppaillut, pari kertaa vaan tuossa päivän aikana.. mutta ei ihme, kun en oo tehny mitään (johtuen siitä että tuli vieraita pitkän matkan päästä..) Äsken sit yritettiin käydä lenkillä miehen kanssa niin eikös iskeny kaamee kaatosade ja piti palata kotiin.. Sitten otettiin käyttöön se yksi mukava [b]S[/b] ja kohta mennään saunomaankin ;D Jos ei mitään tehoa oo, niin..... prkl!! Ainakin tuon yhden ässän jälkeen on nyt jokunen suppari tullut *bd*

No mitäs sit..?!

[b]COPPOLA[/b] on sitten kärvistellyt oikein urakalla suppiksien kanssa! Jo on kumma jos et pian saa kainaloosi omaa pikkuista :-O

[b]VALENCIA[/b] - Mua taas nauratti se sun kommentti siitä että harrastelet täällä yksinpuhelua ;D Älä nyt vielä hätäile, kuules sunkin synnytys voi käynnistyä päivänä minä hyvänsä, ihan yllättäen!! No joo... minä paraskin sanomaan..... mutta yritän ainakin kovasti kannustaa sua, kyllä me MOLEMMAT saadaan [color=violet]lokalapsukaiset[/color] *halii* Eiks jeh?!

Meidän poitsu meni mummolaan yöksi. Siis oikein otollinen hetki vaikka synnyttämiselle kun esikoinenkin ois jo valmiiksi hoidossa ;D Suppareita tänne, kiiitoooos!!

[b]KUTINA-KALLE[/b]: Tshih, voi herranen aika mitä se th suustaan päästeli :D Kiva kun oot vielä maisemissa, ehdin tosissaan jo luulla että oot lähteny kääröä hakemaan :) Tai siis oishan sekin kiva jos olisit, mutta tarkoitin että kiva kun ilmoittauduit :)

Ok. Nyt alkaa unohtuun jo kaikki mitä piti vielä sanoa. Taidan mennä laittaa saunakamppeet valmiiksi jotta päästään löylyihin!!

Palailen varmaan vielä illemmalla, ainakin valittamaan suppareiden puuttumista jos niitä ei todellakaan aio tulla :-/

Emppu *taitaa lähteä hieromaan nännejä, mieheltä salaa* ;D

Vierailija
49/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vauva niin iso sen takia yritettiin käynnistää, maanantaina sektioon jos ei viikonloppuna synny, epäilempä kun ei mitään tuntoja ole.

EMPPU: sormien puutuminen on kamalinta aamuisin ja kun olen maannut kyljellään, ja aina jos sormet on " puristettuna" johonkin. Siis et vaikka istun käteni päällä tai nojaan niihin. Turvotusta se on, on ollut varmaan n. 10vk tai jotain. Aamulla tosiaan sattuu oikeen kun niitä pitää alkaa vetreyttämään. Pyöritän koko käsivarsia ja venyttelen koko yläkropan lihakset, sillee se päivä lähtee käymään...

nyt alkaa salkkarit ja idols

GALLUP:

Kuka on teijän suosikki idolsissa?? Mun on Hanna.

Annu taas

Vierailija
50/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ihme kipuilu kohdunsuulla jatkuu ja nyt veskissä käydessä tuli vaaleanpunaista paperiin!!!!!

Muutama supistus tuli maatessa sohvalla.On sellainen " oottava" olo... aivan kuin kroppa odottelisi jotain?!

Onneksi tosiaankin on viikonloppu.Lasten hoito on helpommin järjestettävissä ja viittii jopa yöllä soitella pikaseen hoitajaa paikalle!

Tekisi mieli rueta siivoilemaan tai muutoin hommailemaan, mutta kivut pakottaa ottamaan sen verran iisisti :/

Taidetaanki miehen kans kokeilla sitä parasta ässää tässä illan mittaan ;) Aamulla meidät keskeytti nuorimies 5v joka tahtoi tulla makoilemaan äiskän ja iskän kans =) Ja sitte me nukuttiinki hetki yhdessä...

Waimo72 & masun... toiveikkaana!

Vierailija
51/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh yeah!!

Nyt on sellasia kipeitä suppareita täällä!! Sanoin just miehelle, että " miten hel*etissä mä kestän sit niitä oikeita synnytyssuppareita, kun nääkin jo saa irvistämään?!"

Sitä paitsi mä en halua että tällä kertaa supparit tulee ihan peräjälkeensä... se jos mikä on hirveetä!!

Huhhuijaa.. suppailee tosiaan ihan parin minsan välein, välillä jopa tiheemminkin ja välillä vähän pidemmillä väleillä. Tais [b]S[/b]eksi ja [b]S[/b]auna olla aika mukava yhdistelmä *bd bd bd* Voi kunpa nää ei loppuis (taitaa olla turha kuitenkin elätellä toiveita synnärille lähdöstä... :-/ se ois just mun tuuria että yli LA:n mennään..)

Emppu *jää tarkkailemaan tilannetta ja peukuttaa suppareiden jatkumiselle*

Vierailija
52/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Waimolle[/b] peukutuksia!!! [color=blue]*bd bd*

Vierailija
53/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kuuluminen on tietty se, että vielä " yhtenä kappaleena" palasin reissulta. Tosin itse en mihinkään käynnistykseen edes uskonut, enkä itse asiassa olisi sellaista toivonutkaan. Kaikki oli ihan ok, verenpaineet jonkun verran koholla, mutta kätilö mittasi sen verran monta kertaa, että saatiin kohtuulliset arvot paperiin eli 90/148 (ensin nimittäin yläpaine oli yli 160, mutta itse pistän sen kyllä hirveän jännityksen piikkiin!). Kätilö oli jotenkin leipääntyneen oloinen ja hyvä, että minkäänlaista hymynvärettä tätiltä löytyi. Oikein ahdisti ja tuntui, että toivottavasti tulee paljon mukavampi kätilö itse synnytykseen...Mutta lääkäri oli tosi ihana (no, tärkeää että on asiantunteva, mutta kyllähän se on mukava, jos lääkäri miellyttää muutenkin). Hän oli todennäköisesti venäläisperäinen (etunimi Veronika ja puhui vähän hoono soome). Ja kaikista kivinta tietysti oli, kun hän kertoi alatutkimuksen tehtyään, että kohdunkaulaa tuskin jäljellä lainkaan ja kohdunsuu n.3cm auki!!! Hänkin oli sitä mieltä, että käynnistykseen ei lähdetä vielä, vaan katsotaan alkaisiko synnytys ihan itsekseen nyt viikonlopun aikana. Ja mikäli ei ala, niin sitten maanantaina käynnistykseen klo8.30 ja saan kuulemma kävellä suoraan synnytyssaliin, kun paikat niin kypsät! Kyllä helpotti tuo käynti ja nyt käynnistäminenkään tunnu niin pahalta ajatukselta, kun tietää tilanteen.

Äippäpolin jälkeen intouduttiin menemään miehen kanssa shoppailemaan (ne hullut päivät!!) ja saimme ostettua monta joululahjaa!! ;) Sitten palailtiin kotiin. Eli nyt vain odotellaan...Koko päivänä en ole ollut lepoasennossa ja äsken tuli ihan huono olo. Varmaan johtuu ylirasituksesta...Nyt pitää mennä sohvalle tai sänkyyn makoilemaan ja keräilemään voimia tulevia koitoksia varten...

COPPOLA JA TA1KA: Älkääs sitten unohtako niitä synnäritreffejä TAYS:lla viikonloppuna!!!

Hyvää viikonloppua kaikille!!

t.Sinisiipi rv41+5

Ps. Mulla on aika hauskat appivanhemmat. Tuolla ne vaan seuraa innoissaan Idolsia... :) Onneksi ovat täällä nyt koko viikonlopun ja anoppi pystyy jäämään vielä maanantaiksikin, jos synnytys vasta silloin...

Vierailija
54/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAIMOLLE peukutuksia joko nyt olis sun vuorosi. :)

SINISIIPI Kiva kuulla äippäpolikuulumisiasi.Peukutuksia maanantaille jos ei sitä ennen jo ala tapahtumaan.Pian sullakin nyytti sylissä.:)Hienoa, että anoppisi voi jäädä maanantaihin asti, että on sitten lastenhoitoasia järjestyksessä.Mua ainakin jännittää, että mihin aikaan synnytys käynnistyy,että kuka hoitaa esikoista jne.

EMPULLA kanssa kuulostaa lupaavalta.Mulla tuli kanssa esikoisen synnytyksessä suppareita ilman taukoa jossain vaiheessa.Huh kun sitä muistelee...ei ihme ettei ilokaasu oikein tuntunut auttavan.Mutta silti ois kiva jo päästä asiaan.:)

Ponnyt

Vierailija
55/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne supparit sitten laantui pitkin päivää ja kahdeksan aikaan lakkasin noteeraamasta niitä. Välillä joku pieni saattaa tulla, mutta ei se tunnu kun kiristymisenä, ei kipuile mitenkään. Kyllä tässä alkaa usko loppua. Yli 30 tuntia suppaili kuitenkin ja eilen varsin lupaavasti, mutta plörinäksi meni lopulta.

Että saa nyt nähdä SINISIIPI joudunko tekemään oharit synnäritreffien suhteen. Koitan kyllä, mutta ei taida olla meikäläisestä kiinni ;)

Menen harmittelemaan muualle.

_EMPPUko se oli, joka mun supparit vei?! Pidä sinä sitten niistä paremmin kiinni.

Vierailija
56/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

***GALLUPPIIN:

En ole vielä ehtinyt löytää suosikkiani. Viime vuonna se löytyi helposti ja silloinen suosikkini voittikin ;). En ehtinyt vielä sitä tämän iltaista jaksoa katsomaan, kun oltiin ruokaostoksilla, mutta nauhalla on ja kunhan tyttö saadaan vaateriin, vois yrittää sen katsoa. Tai sitten se jää aamuun, katsokaan kun BB:hän mun on nähtävä ;)).

***NÄNNIEN HIERONNASTA:

En uskalla kokeilla. Siskollani, jolla myös synnytys käynnistettiin ja tätäkin käytettiin apukeinona, katosivat vauvan sydänäänet. Koko salin porukka meni ihan kaaokseen, mutta ne palautuivat, mutta olivat aika pitkään hukassa (siis ne s-äänet). Siispä jätän sen suosiolla.

***EMPPU/WAIMO:

Huh, kun teillä tosiaan kuulostaa lupaavalta tuo synnytyksen läheisyys!!! Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että pääsette tositoimiin. WAIMO vois ottaa mutkin mukaansa soittamaan Oysin kelloa ;). *bd bd bd*

Ja nyt pätkii.............

En taida miestä saada innostumaan S.stä. Sillä meni taas fiilarit tältä illalta, kun niiden faija on alkanut uhkaavasti näyttää alkoholistin oireitaan ja tyttökin oli siellä vielä hoidossa meidän kauppareissun ajan. Vittu, mikä tyyppi!!!!! Mua kans pännii se ja se, että se idiootti soittelee pitkin öitä, jos puhelin vaan on sattunu jäämään päälle. (sori kiroilu, mutta mua ottaa aivoon tuommonen

pappa

!!!)

Voi pahus, joudun vissiin taas palamaan katsomaan, kelle mun piti sanomani jotain, jos vain enää edes kehtaan tätä pinoa kasvattaa *nolona*.

*Vallu*

Vierailija
57/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

***Coppola :

Onneksi vielä löytyy joku, jolla ei kans huvita seksi. Meillä ollaan oltu enemmän ja vä' hemmän selibaatissa koko raskausaika, mitä nyt tän viimisen parin viikon sisällä ollaan yritetty saada kohdunsuuta kypsymään. Mua ei innosta se homma yhtään, paremminkin " oksettaa" ;o). Nooooh, jospa ne halut vielä joskus palautuu *toivossa on hyvä elää sanoi lapamato*.

Harmi, että supparit laantuivat. Tähän kerhoon et saa liittyä!!! Lähetän niitä äkkiä helikopterilastillisen sulle!!!!!

Vierailija
58/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus kotosalla miehellekkin annettu... lähtö voi tulla ;)

Veskireissulla paperiin piirtyy punaisempaa ja harvat supparit on jotenki tiukempia =)

Jos nyt aamuun asti pääsis niin ei tarttiis yönselkään huudella hoitajia!

Tietty jos vedet poksuu ,on mentävä...

Suihkuun suunnistan ma!! *laulelee*

Waimo72

Vierailija
59/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti tsemppiä!!!!!!!

Mä kyllä uskon, että nyt tais tulla ' noutaja' ;).

Iloisena puolestanne: Vallu

*halii

Vierailija
60/60 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen idolsin äänten laskentaa.

peukkuja että mahd.moni pääsisi lähtemään pian synnärille!!

(ottakaahan minutkin tayssin reissulle mukaan COPPOLA,SINISIIPI ja TA1KA!! ;) )

EMPUN nännin hieromiset mieheltä salaa oli tämän päivän hauskin juttu!! :D sain kunnon naurut!

pitäisköhän munkin..?

mutta ei kai tässä muuta,kutina-kalle toivottaa hyvät supparintäyteiset yöt kaikille!huomisiin..

-nasuli ja masu 39+3