**LOKALAHJOJEN PERJANTAIPINO 14.10**
Kommentit (60)
Täältä nyt nopea pinoutuminen ja sitten suuntaamaan kävellen kohti neuvolaa...
Eilen ajattelin laittaa toukalle käyntiin häädön ja talsin kahteen otteeseen pitkät lenkit, siivoilin ja rempatin ylös alas rappusia. Yö sitten menikin liitoskipujen kanssa tuskaillessa, mutta supistuksista ei häivääkään :( Aamulla jonkin verran menkkamaista jomotusta, joka sitten lakkasi kuin seinään... GRH! turhauttavaa...
Suppareita nyt vaan kaikille! Täytyy iltapäivällä vielä tulla pinoilemaan paremmalla ajalla :)
- Minski - rv 40+3
ja PYH, ihan turhan päiväinen käynti! Ei se edes alakertaan vilkassu vaikka muka niin lupas :o(. Täytyy siis tyytyä siihen, mitä rv 32:lla sanottiin :´(.
Kaikki masussa ok. Sf 35, pää alhaalla, vaikka sf kasvanut viikossa 2 cm. Vauvan syke 125-140 väliin, paineet 127/87. [b]Paino[/b] TIPPUNUT -612g - jeeeeee!!! :)) Sainkin nyt hyvällä omalla tunnolla vetasta omenapiirakkaa ja iltapäivällä vielä syön pannaria, omatekoista mansikkahilloa ja kermavaahtoa. Minäkö muka kova syömään herkkuja ;).....
Sanoin neuvolasta lähtiessäni, että voisit kyllä jo varata sen käynnistysajan sinne rv 42:lle, koska tiedän, ettei tääkään ilman sitä ulos tule. Tuntoja ei ole, eikä näytä tulevankaan :((((.
Mutta taidanpa imuroida ennen kuin laitan tytön päikkäreille (pääseepähän naapurit taas ihmettelemään, kuka se siellä ulkona mattojaan pölyyttää ;).... Sitten jos vaihteeksi pyyhkis pölyt ja lattiat ja siivois vessat yms. Illalla saunaan ja jos vaikka yrittäis innostua siitä EI mukavasta ässästä, oispa ainakin miehelle mukavaa...Ei kai ne mitään auta, mutta yrittänyttä ei laiteta.
[b]NUO ÄSSÄT ON OIKEESTI [color=blue]MIESTEN[/color] KEKSINTÖÄ - grrrrrrrr!
[b]ONKO KELLÄÄN [color=red]NAISTEN[/color] HYVIKSI K.O.K.E.M.I.A KÄYNNISTYSVINKKEJÄ T.E.H.O.K.K.A.I.T.A SELLASIA, ETTÄ TÄSTÄ MAHASTA JO VIHDOIN PÄÄSTÄÄN EROON???????????????????[/b]
Mietteisään: Vallu
Onnittelut painonpudotuksesta!!
Jaa ei se sitten kurkannut alapäähän?! Höh, mä(kin) ootin oikein sun kuulumisia alakerran tilanteesta :-/ No ei se sitten auta kuin tyytyä siihen viimekertaiseen tietoon...
Joo, taitaa ne [b]ÄSSÄT[/b] olla miesten keksintöä tosiaankin... vaikka en nyt ihan tiedä, toisaalta eilenhän mulla suppaili kiitettävästi sen [b]S[/b]iivoilun jäljiltä *bd* No tiedä häntä mistä johtui... mutta mäkin haluaisin jotain [b]ERITTÄIN HYVÄKSI HAVAITTUJA KÄYNNISTYVINKKEJÄ[/b] ettei tarviis enää montaa viikkoa odotella....!!
Muillekin moips, en nyt oikeen osaa mitään kommentoida. Paitsi ihmettelen miksei [b]Ninnuli[/b] aio viedä mattoja ulos....?! ;D
Hetkonen.... missä on [b]Kutina-Kalle[/b]?! Olikos hän jo tänään pinoutunut?
Emppu *koittaa kehittää jotain suppis-juttua*
Samoja tuntemuksia kuin WAIMOLLA eli vauva painaa kovasti tuonne alas kävellessä ja koko ajan tuntuis olevan pissahätä.
Nyt vauva myllää kovasti, välillä hikottelee.Söin nimittäin hetki sitten ja join vielä kaffeet ja herkuttelin suklaatiakin.Niin jo alkoi kunnon jumpat.:D
Hitsit lainattiin tytön kanssa hänelle pari dvd:tä kirjastosta, ja en tajunnut ettei sisällä ollut cd-levyjä vaan pitää kirjastontädiltä pyytää.:roll No ei auta kun kohta lähteä bussilla uudestaan kirjastoon hakemaan levyt...
Mukavia päivänjatkoja !
ponnyt rv 39+3
Täälläkin samanlaisia tuntemuksia kun Waimolla ja Ponnytilla. Vauva painaa hirveesti tuonne alamasuun ja koko ajan on tunne et pitäs mennä pissalle. Ihan kuin pallo olis jalkojen välissä. Ja liitoskivut on jotain hirveitä. Ne on pahentunu nyt tosi koviksi ton vauvan kunnon laskeutumisen myötä. :/ Ei auta suihku eikä lämpöpussi niihin kipuihin olleskaa. Eilen kyllä terkka meinas et ne voi olla osittain supistuksiakin mulla, kun kipuja tuntuu alaselässä ja alamahassakin. Kävely on vaikeeta. Nyt on tosi raihnanen olo, mutta onneks ei ole enää pitkä aika, kun oma pieni syntyy. :)
Eilen mulla oli muutaman tunnin ajan säännöllisiä kivuttomia (mut silti vähän tuntuvia) suppareita. Voiko ne avata paikkoja yhtään vai tartteeko aina olla kipeitä et jotain tapahtuu? Eilen noiden kivuttomien suppareiden väli oli 10 minsaa suunnilleen. Musta se oli hassua et niitäkin tuli niin pitkään ja säännöllisesti ja sit loppuivat niin sillä mietin vaan et tekeekö ne mitään. Tietääkö joku?
Onnea taas kaikille vauvansa saaneille ja nyytin haku reissulle lähteneille kans. On se hurjaa, kun lokamammoista noin moni on jo jakautunu. :) Itelläkin enää pari viikkoa laskettuun aikaan.
Pips rv 37+5
VALLU, voi kurjaa, ettei th pitänyt lupaustaan. Niitä synnytyksenkäynnistysvinkkejä kaipailisin minäkin. Portaissa ravaamistahan ainakin synnärillä suosittelevat synnytyksen edistämiseen, josko sitä kokeilisi seuraavaksi? Mä siivosin eilen yläkaappeja ja kipusin siksi ylös alas keittiöjakkaralla, mutta ei se ainakaan näemmä auttanut.
Olin neuvolassa minäkin. Sf kasvanut 35cm:iin, paino onneksi pysynyt melkein samassa, joten painoa on kaikkiaan kertynyt siedettävät 10kg - helpotuksen huokaus. Th arvioitsi vaavin olevan alle 3,5-kiloinen; onneksi ei sen isommaksi arvioinut, mä tietysti olin jo kerinnyt ruveta kauhistelemaan, että mikähän nelikiloinen pakkaus sieltä onkaan tulossa.
LOKARI, ihana tuollainen isukin tekemä kehto, oikein perhekalleus. Oispa meilläkin semmoinen. Meidän vaavi laitetaan samaan ä-pakkauspahvilaatikkoon, missä esikkokin vastasyntyneenä nukkui - no, onhan sekin tavallaan nostalgista jollei muiden niin mun äitini mielestä, hän jaksaa muistuttaa, että mua on vauvana nukutettu ä-pakkauslaatikossa.
NINNULI, ymmärrän hyvin huolesi. Noin se meilläkin menee, että kun lapsi on kipeenä, niin minä nukun koiranunta ja herään heti tarvittaessa, äijä taas vaan vetää sikeitä. Mutta asia on kyllä toisin silloin, jollen olekaan kotona - tai nyt, kun en ison mahani kanssa pääsekään ketterästi sängystä ylös: Mies on kummasti ruvennut heräilemään, kun lapsi inisee sängyssään tai lähtee liikkeelle. Joten kyllä ne sikeäunisetkin miehet osaa nukkua koiranunta silloin, kun tietävät olevansa hoitovastuussa, t.s. nopealiikkeinen äiti ei olekaan paikalla... Mutta auttaisko lapsen tukkoiseen hengitykseen jokin kotikonsti kuten nenän putsaus keittosuolatipoilla ja sängyn pääpuolen kohottaminen?
Kuka se tuumasikaan, että ei viikonloput tunnu samalta kuin töissä ollessa? Eipä kai, mutta kyllä niissä sentään oma hohtonsa vielä on, kun isukki on kotona ja vietetään koko perheen yhteistä aikaa. Lapsikin on paremmalla tuulella, kun saa nauttia isin seurasta. Toivotaan kohtalaisia säitä viikonlopuksi, että päästäisiin ulkoilemaan.
Onhan meitä pallomahaisia sinnittelijöitä vielä vino pino täällä, mutta eihän lokakuu ole kuin puolessa välissä. Koetetaan siis kestää - älkääkä nyt sentään vielä sanoko, että marraskuulle menisi!
t. IdaA 38+6
[b]EMPPU[/b]: Arvaa ¤ituttiko?! Olin oikein sitä vasten hommannu mummon hoitamaan tyttöäkin, että rva th saa ihan kunnolla ronklata. Ja paskat se mitään, tais olla ihan pe-fiilareissa. Mutta sen sanon, että kun mun sf on jo noin iso, ei tämä masukki oikeesti mahdu enää kauaa kasvamaan mahassani, joten pakkohan sen on ulostautua! (toiveajattelee) Mä oooooon iiiiiiiiiiihan kaaaaaaade sulle noista suppareista, olen varma, että y.k.s.i.n täällä vielä isäinpäivän jälkeenkin pinoudun tyyliin:
" Terve Vallu, ylijäämienylijäämä,mitäs sitä omaan napaan tänään kuuluu?"
;)
[b]NASULIA[/b] alias [color=green][b]KUTINA-KALLEA[/color][/b] olen minäkin kaipaillut. Lieköhän se nyt jo saanut miesten keksimät [b]S[/b]:ät pelittään, vaiko keksikö sittenkin jonkun uuden TOIMIVAN jutun??? Tahtoo tietää.....!!!!!
Ja suuresti minäkin ihmettelen, ettei [b]NINNULI[/b] meinaa viedä mattoja ulos, vaikka minä melkein vinkistä revin ¤ersereikäni ;-P.....
*Vallu*
Elikkä keskiviikkona menin synnärille käynnistykseen. Aloitettiin pillereillä 50mg kolme kertaa päivässä. Tätä jatkettiin keskiviikko ja torstai. Ei supistuksen supistusta. Paikat täysin kypsymättömät ja kiinni. Tänään tehtiin alakerran tutkimus ja ultraus, vauvalla kaikki hyvin, vettä on normaalisti ym. Lääkäri sanoi mulle et meet nyt kotiin ja odotellaan viikonlopun yli ja maanantaina leikataan jos ei spontaanisti synny.
Eli kotona ollaan taas ja teidän kaikkien ilona täällä palstailemassa.
En mä usko hetkeekään et tää vauva syntyisi nyt viikonloppuna, ei ole mitään tuntemuksia sinne suuntaan. Mua vaan pelottaa sektio et jos haava kestää kauan parantua ja maito ei nouse hyvin ja kaikki komplikaatiot ym.
No ainakin nyt sitte tiedetään vauvan synttäripäivä. Ei tartte hötkyillä ja miettiä enää sitä.
Muuten tiesittekö että käynnistys pillerit on todellisuudessa mahakatari lääkkeitä, niiden on joskus todettu aiheuttavan supistuksia joten nyt niitä käytetään raskauden käynnistykseen. Jännä homma. Eli meidän mummo syö samoja lääkkeitä kun mulle annettiin kaksi päivää;) heheh.
Kiitti kaikille tsempityksistä. Palailen vaikka illemmalla lukemaan pinot paremmalla ajalla. Onkos paljon uusia vauvoja syntynyt LOKAKUISILLE??
annu rv 40+2
tänään vähemmän kutisseena kallena.. ;)
eli viime yö meni tosi hyvin,nukuin sikeesti eikä kutinoita.jee!
neuvolassakin piipahdin aamupäivällä ja kaikki oli ok.
itseasiassa paremmin kuin ok;ei lisälyönneistä tietoakaan!
paino oli pudonnut 2kg..eli nyt yhteensä on tullut vaan n.8kg.
(arvelinkin tuon painon pudonneen kun ei oikein mahaan mitään mahdu..eikä iltaa myöten ruokakaan maistu.)
oma th(ärsytys)oli palannut takaisin sairaslomilta..voi kun oisin miellummin pitäny sen sijaisen! :/
tuon oman th:n kommentit on niin omituisia..kuin esim.tänään kysyi heti oonko tatuoinu huulen rajat?!!?siis olin rajannu normaalisti huulenrajauskynällä,en edes voimakkaasti..
sanoin että en,johon hän että aattelin kun sulla on muutenkin niin hyvät huulet että ootko oikein tatuoinutkin.
outoa minusta.. :/
no se omasta napasesta.
COPPOLAllakin kuulostaa jo aika lupaavalta..tsemiä sinne!!
täällä ei kyllä MITÄÄN,yritin neuvolan jälkeen juosta kaupungillakin,hulluilla päivillä jne.tulos oli muutama hassu suppari..
toivotaan että pian päästään tositoimiin kaikki!!!
palaan pian..
-k-k ja masu 39+3
tervetuloa jälleen mukaan!!
mielenkiintoinen tarina sulla..eikö siis MITÄÄN tapahtunut pillereillä?
virkistäpä vielä muistiani miksi sulla käynnistystä yritettiin..?
eipä ole maanantaihin pitkä aika,jännää!!!
mitä ite oot sektiosta mieltä?
-nasuli
[b]ANNU:[/b] Minä olin jo ihan varma, ettet takaisin ilman vauvaa tule :-O. Noh, maanantaina sitten uudestaan, ellei vauva päätä v-lopun aikaan saapua katsomaan äitiään ja iskäänsä ihan sponttaanisti tänne mahan paremmalle puolelle :). Minä olen kuullut ihan vain positiivisia sektiokokemuksia, kun niitä silloin kyselin kaikilta tutuilta yms. kun mulla se näytti tod.näk. Ihan oikee synnytys se sekin on, älä ole murheissasi ja maitokin nousee ihan varmasti rintoihin kun saat sen pienen, tuhisevan ja lämpimän nyytin syliisi. Älä murehdi ja huolehdi turhia, nautihan vielä viimeisestä päivistäsi masukkaana ja anna miehesi hemmotella sinua. Ja tietty, levähtele mahdollisimman paljon! :)
[b]K-K[/b]: No tulithan se sinäkin! Pikkasen tökerö neuvolatäti, saa varmaan olla monttu auki useampaan otteeseen. Heikompi ois voinu jopa loukkaantua ;).
Mutta nyt meen hetkeksi häiriköimästä......
ANNU:Kiva kuulla kuulumisiasi.Toivotaan kovasti suppailuja sinne suuntaan viikonlopuksi.Kyllä varmasti sektio hyvin menee, jos ei vauva nyt päätä syntyä viikonlopun aikana.Tsemppiä kovasti jo nyt maanantaille ! :)
NASULISTAKIN mukava kuulla.:) Outoja kysymyksiä sillä sun omalla th:lla.
Mulla seuraava neuvola vasta la:n jälkeen eli ensi to..toivottavasti masunasukki ymmärtää siihen mennessä jo ulostautua.;)
Ponnyt taas 39+3
Kivuttomat supparit harvemmin ovat avaavia, vaikka niitä tulisi paljonkin.
...koska muuten mä varmaan nyt lähtisin niitä mattoja kiikuttamaan pihalle. Ja jos EMPPU JA VALLU pystytte todistamaan, että sillä sais kunnon suppareita niin voin tietty viedä sateessakin! ;-)
Eikö kukaan siis tiedä mitään naisten keksimiä käynnistyskeinoja? Onhan niitä oltava olemassa ja todellakin jotain kivampaa kuin mattojen hakkaaminen ...
Mä keksin omasta mielestä hyvän idean ja pyykkiä silittäessä pistin soimaan täysillä kaikkien aikojen mielimusiikkiani, Bon Jovia (enkä edes häpeä tunnustaa). Ajattelin et jammailu siinä silittäessä ei varmaankaan tee huonoa lantioalueelle ja sit loistoteoria: jos vauva on tyttö ja tulee äitiinsä, niin pitäähän sen moisesta innostua ulostautumaan ja toisaalta jos se on poika niin sithän se haluis ihan itse tulla vaihtamaan levyä... (todisteena naapurinpojan, 3v, kommentti kun pistin toisen levyn soimaan: Mitä tuo ääni on?, johon vastasin, että sehän on Musiikkia. Tähän poika hymähtäen: Ei kyllä ole!). Tiedä sitten johtuko silittämisestä vai musiikista niin ainakin menkkakipuilua sain aikaiseksi, on jatkunut jo muutaman tunnin. Ja Vallu, tätä voi kokeilla repimättä p*rsereikäänsä ;)
Kiitos WAIMO72 ja IDAA, kylhän se varmaan niin on, että sitten kun on pakko, niin munkin mies tsemppaa ja on herkkäunisempi. Ja täytyykin ensi yöksi kokeilla nostaa sitä sängynpäätyä, tollasta en muistanutkaan, kun meillä onneksi sairastetaan tosi harvoin.
ANNU, tervetuloa takaisin..! Onpa jännä, ettei mitään tapahtunut. Mutta nythän sun ei tarvi missään nimessä enää montaa päivää odottaa.
Ei muuta kuin uusia konsteja keksimään yllytyshulluille...!
Ninnuli tomuisine mattoineen
Ihan ensiksi noista suppareista ja avautumisesta: Mulla ei esikoisesta ollu mitään kipuja tai kipeitä suppareita ja päivää ennen la:ta ku olin painoarviossa ä-polilla niin paikat oli 3 senttiä auki. Eli kohdunsuu VOI aueta ilman kipeitä suppareita. Kalvotkin kuulemma pullotti jo sillon ja neiti sit syntyki seuraavana päivänä ja synnytys käynnisty vesien menolla ja noin vartti siitä alko säännölliset kipeet supparit.
Ja sitten neuvolakuulumiset: verenpaine 118/78, sf-mitta 35 cm, paino +200g eli nyt yhteensä 3kg, pissa puhdas, sydänäänet 140 ja hemppaa ei mitattu. Ja sit ne ikävät kuulumiset: Terkka epäili PERÄTILAA!!!! Tää kaverihan oli vielä 35 viikolla perätilassa, mut käänty sit ja 36 viikolla ultralla lääkäri tarkasti, ni oli oikenpäin. No nyt huonoks onneks ei ollu lääkäriä talossa, joka ois voinu ultralla asian varmistaa ja sain sit ajan maanantaiaamulle ä-polille. Mullahan ois keskiviikkona ollu aika sinne painoarvioon. Siis ei tuo perätila ihan satavarmaa oo, mut kyllä ketuttaa. Se on sit leikkaus edessä, jos perätila varmistuu, koska enää en anna kääntämistä yrittää ja perätilassakaan en synnytä. On tää sen verran iso jo. Nyt sit vain toivotaan, ettei ala viikonloppuna syntyyn tai jos alkaa, ni sit ambulanssilla pitää mennä, varsinki jos vedet menee. Ja oli sitte pää tai pylly kumpi on alhaalla niin oli laskeutunu nyt vihdoinkin, viime viikolla oli vielä ylhäällä. Kiva nyt vain taas viikonloppu miettiä asiaa, vaikka eihän sille ite mitään voi tässä vaiheessa. No pidän peukut pystyssä, et terkka oli väärässä.
Meillä muuten mies pohtii ja jännittää ite, et miten hän sit selviää tuon meidän 2-vuotiaan kans, ku mä olen sairaalassa. Mä en oo jaksanu asialla itteäni vaivata ku tiedän et ne pärjää ja pakkohan niitten on.
Oi, nyt rupes paistaan ulkona aurinko, vaikka iltapäiväks tänne luvattiin sadetta. Aamu oliki tosi harmaa.
Suppareita kaikille tarvitseville!
Jensku rv 39+3
Voin kokemuksesta kertoa, ettei se mattojen pölyytys tuo AINAKAAN MULLE yhtään supparia, joten aivan hyvin sen voi jättää väliinkin. Ehkäpä just se oli naisten keksimää ja tehotonta ;).
Täytyypä kokeilla tuota Bon Jovia, se iskee myös muhun!!!! Olin jo teininä Bon Jovi-fani, joten minkä sitä ihminen luonnolleen mahtaa, nupit kaakkoon kun sitä radiosta tulee. Mies aina pyörittelee päätä ja yrittää vaihtaa levyä...tosin tuloksetta ;).
Mutta nyt lähen oikeesti päivystämästä tästä koneelta. Tässä niitä suppareita ei ainakaan aikaseksi saa.. =))))
Yllytyshullu: Vallu
Vieläkin yhtenä kappaleena. Supparit on kyllä jatkuneet jo yli 28 tuntia putkeen! Eli eivät kadonneet yön aikana, mikä on hyvä juttu. Limatulppaakin on alkanut valua, mikä on myös hyvä juttu. Mutta suurin osa suppareista on niin mietoja, että oikein ärsyttää, ja se ei ole hyvä juttu.
KAISA1977: Mitenkäs siellä, suppaileeko yhtään?
VALENCIA: Muakaan ei oikein tuo " mukavin" ässä huvita, ei ole oikeastaan huvittanut noin about kymmeneen kuukauteen valitettavasti. Kinusin kuitenkin mieheltä " käynnistysapua" , mutta se ei tainnut kovasti kiihottaa, koska ei antanut ;)
Ja mitä tulee muihin käynnistyskeihoihin, päätin itse kokeilla nännien hieromista, joka kuulemma kiihdyttää oman kehon oksitosiinivirtausta. Se toimi! Tuli heti monta oikein mojovaa supistusta peräkkäin (minuutin välein!) ja jäivät jatkumaan viiden minuutin väleillä hieronnan jälkeenkin. Valitettavasti eivät kuitenkaan riittäneet käynnistymiseen asti, vaan hiipuivat puolen tunnin jälkeen. Ja uudestaan kokeiltuna ei enää vaikuttanut. Sääli. Ja tuokaan keino tuskin toimii jos ei ole jo " riittävän lähellä" ennestään.
LOKARI05: Sinullakin taisi olla suppareita? Miten ovat jatkuneet?
URKKI: Eikö vieläkään yhtään oireile?! Viihtyvät näköjään noi meidän samoilla viikoilla menevät vauvat liian hyvin mahassa.
TA1KA ja SINISIIPI: Nyt koitetaan sitten ihan tosissaan treffata viikonlopun aikana TAYSissa!
ANNU777: Miltä tuntuu viettää viikonloppu kotona? Oletko pettynyt? Toisaalta sulla tosiaan on tiedossa jo vauvan syntymäpäivä, se varmaan pitää mielen sikäli virkeänä. Ei tule tällaista toivottomuutta kuin itsellä on, kun ei tiedä joutuuko vielä kaksi viikkoa odottamaan.
Näyttäisi olevan taas jotain viittätoista minuuttia mun suppareiden väli, mutta suhteellisen laimeita. Perhana. Alkaa ärsyttää. Kiusaavat vaan. Toisaalta noiden kyllä luulisi jo jotain avaavankin. Ei ne voi olla pelkkiä " hämysuppareita" kun eivät ole hävinneet mihinkään liikkeessä ollessa eikä suihkussa eikä nukkuessa ja onnistuvat joskus olemaan ihan kivuliaitakin.
No mutta, se tältä erää. Palailen kertomaan jos tilanteeseen tulee muutoksia.
-Coppola edelleen rv 40+2
Ainakin täällä alkoi satamaan vettä. Hyvästi kesä :(
Mies ollut vapaalla tänään ja on koko viikonlopun, joten riittää mullakin muuta tekemistä kuin aina nuokkua täällä koneen ääressä. Vaikka ei täältä kokonaan osa pois ollakaan.
Käytiin aamupäivä kiertelemässä Kodin ykkösessä ym kaupoissa. Eipä tullut ostettua mitään turhia, onneks. Ruokaostokset ja sitten kummitytölle syntymäpäivälahja. No, namujahan tarttui ruokakaupssa mukaan....
Yritän muistella edes jotain teidän juttujanne (miettii kovasti). Ainakin COPPOLAlle kovasti SUPPAREITA!!!!! Ei tartteis kärvistellä ikuisuuksia kotona. *bd*
Niin, ja enpä ois minäkään uskonut, että ANNU tulee takaisin ilman nyyttiään. Mutta tiedätpähän ainakin, että pian se on kainalossasi :) , iloinen puolestasi.
Mieleen jäi kyllä SINISIIVEN juttu (oliko sukulaisestaan), että todellakin lapset ovat lahjoja, eikä itsestään selvyyksiä. Ystäväni on saanut lapsen pitkällisen prosessin jälkeen ja se muistuttaa minuakin siitä, ettei lapsia niin vain tehdä. Silti sitä aina sortuu narisemaan turhiakin.
Liikkeitä tulee huomioitua huomaamattaan ja sitten havahtuu, jos ei muista, että onkos tänään liikkeitä ollut. Yleensä kuitenkin vauva liikuskelee, joten minun ei ole tarvinnut laskea liikkeitä. Silti tulee seurailtua muutenkin itsessään kaikkea. Olipa jotenkin sekavasti selostettu.
Mutta enempiä jaarituksia toivottelen MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!! Suppareita kaikille niitä haluaville *bd*
T: Hemulii_i rv 39+4
EMPPU: Toi sormien puutuminen on tosi inhottava vaiva, mulla sitä jatkunut jo pitkään ja sen käden sormet jolla kyljellä nukun on ihan turvoksissa ja kipeet, auts.
MS82: Olin viime viikolla vyöhyketerapiassa, ei auttanut mulla mitään synnytykseen liittyen, muuten kyllä ihana hoito oli, selällään kun piti maata ni se oli kurjaa. Kateeksi käy sun lenkkeilyä, meillä sataa niin peevelisti ettei millään viiti nokkaansa ulos laittaa.
NINNULI: Auttaakos tuo ilmankostutin vehje kuiviin limakalvoihin?? Ajattelin kun itselläni nenä aina ihan kuiva ja tukossa?? Meidän vauva tulee isäänsä eli kaikki tai ei mitään, äitiä pitää kiusata vähäsen. Mä olen myös ollut joskus ihan himo bon jovi fani, menee siis vieläkin, mutta en paljon levyjä kuuntele ja radion tarjonnasta sitä ei kuule.
MINSKI JA MUUT JOTKA YRITTÄÄ KOVASTI TOUHUTA: Vyöhyketerapeutti sanoi et kannattaa levätä ja rentoutua loppuraskaudessa ja juoda kamomilla teetä, kuulemma lihakset rentona synnytys lähtee paremmin käymään kuin kunnolla touhunneella. Tiedä sitten...
NASULI: Ei mitään supistuksia tai edes tuntemuksia sinnepäin. Ekat kaksi pilleriä oli ihan tyhjää vaan ja illan viimeinen meni päähän;) Mulla vauva nyt 4600g, sen takia yritettiin käynnistää. En niin kauheasti haluisi sektioon, mut parempi sekin kuin et repee paikat pahasti ja/tai vauva jää kiinni alakertaan. Hassu th sulla, olisit kysynyt et no oletko sä kun niin asiantuntevasti kysyit, heheh.
VALENCIA: Kiitti tsempityksestä, en kuitenkaan usko et vauva ilman sektioo ulos tulee kun ei ole minkäänlaisia " oireita" . Kyllä sillä miehellä ikävä oli ollut kun osallistui heti ruoan tekoon(siis ei tee koskaan ruokaa), Paijasi ihan kyllästymiseen asti, välillä tuntuu et oonko ihan itsestään selvyys, mutta parin päivän poissa olo saa miehen käyttäytymään kuin koiranpentu;) Pitää koittaa useemmin, hih.
PONNYT: Kiitti sullekin
COPPOLA: Plussat kotona olossa: mulla on tekemistä, pyykit laitoin ja lihapullat on valmiina(menee pakkaseen) , mureke uunissa ja perunat kiehumassa, onhan se tietty kurjaa ensin olla melkee 3pv sairaalassa ja sitte lähetetään kotiin, mut nyt on sitte hyvällä mielellä ja odottelee maanantaita, en missään nimessä odota synnytystä ennen sitä. Paljon suppareita sulle, toivotaan et kohta sullakin tapahtuu.
KAISA: Vointeja sinnepäin
Ja kaikille muillekin voimia tuleviin koitoksiin. Ja jos on vauvoja nyt tällä välillä syntynyt niin paljon onnea
annu
Mietit miten miehesi pärjää pojan kans, kun itse olet poissa... Samaa mietin itse aikoinaan kun lähdin kakkosta tekeen laitokselle! Sikiäuninen mieheni heräsi helposti ja hoiti kodin kiitettävästi kun olin reilu kaksi päivää poissa. Nyt mulla on huolena et kuinka mies HERÄÄ aamulla viemään tyttöä kouluun ja poikaa kerhoon (on aivan uskomattoman hidasliikkeinen ihminen aamuisin!!!) Onneksi ainakin koululainen nousee omia aikojaan aamuisin ylös ja pukee päälle jos vaatteet on laitettu valmiiksi!
Toisaalta toivoisin että lähtö synnärille tulisi viikonloppuna ettei tarvitsisi turhaa huolta kantaa koululaisesta (hänet täytyy viedä ja hakea joka päivä!).
Tuli tuossa nukahettua toista tuntia ukon kainaloon (on vapaalla tänään) ja nyt on ihan pöhö olo :/ Koululainen pääsee kahdeltatoista ja lähden pian hakureissulle =) Ajattelin piipahtaa koululaisen kans vähän kiertelemässä yhdessä halpakaupassa...ainakin haetaan viikonlopun namit lapsille ;)
Täällä pohjoisessa on tasaisen harmaata ollut koko aamun... vesisadetta taisivat luvata, mutta eipä ole ainakaan vielä sadellut yhtikäs mittään.
Vauva on alkanut ikävästi painaa tuonne alas ja kokoajan on tunne että pissattaa :( Vihlaseekin välillä niinkuin puukolla pisteltäs. Vauvan peppu on keskellä masua ja liikkeet hiljastuneet kovin siitä mitä ne on tähän asti ollut! Selvästi masukki nukkuu pitempiä jaksoja...taitanee kerätä tulevaan koitokseen voimia ;)
Ja nyt pukemaan ja nokka kohti koulua!
Waimo72 & masuli 39+4